Gå til innhold

Teoretisk vs reell makspuls

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge div kalkulatorer har jeg en teoretisk makspuls på ca 190. Når jeg trener "vanlig" er jeg ofte oppe i over 180, det er jo 95%! Jeg trener jo hardt da en liten stund, men føler ikke jeg tar meg helt ut liksom. Dette er på ellipsemaskin, og jeg måler pulsen ved å holde på de håndtakene. Er de veldig unøyaktige? Eller er min teoretiske makspuls helt feil?

Anonymous poster hash: 12ead...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teoretisk makspuls kan bære ganske gal. Det er også mange formler ute og går. Selv har jeg en testet makspuls på ca 187. Hvis jeg bruker formelen 220 - alder ender jeg på 171. Det er en vesentlig forskjell.

Anonymous poster hash: cfd86...ac1

Skrevet

Jeg skal angivelig har en makspuls på 180, men bare på joggeturen i dag var jeg opp i 188 på det meste, sååå ...

Anonymous poster hash: 91d47...652
Skrevet

Jeg skal ha en Max puls på 179 men har tatt Maxpuls test og klare da å få den opp i 205.. Jeg er trener alltid med godt over 180 i puls på toppene.

Anonymous poster hash: 2c631...451

Skrevet

Ifølge den nye måten å regne makspuls på skal jeg liksom ha makspuls på 169, men det er helt feil for min del.

Nå er jeg svært dårlig trent pga. langvarig sykdom, men selv når jeg ved et par anledninger har prøvd å presse meg litt - er da langt unna å ha tatt meg helt ut, så kan jeg ligge på 185 i puls.

Etter gamlemetoden skal min makspuls være 180 nå, men heller den stemmer altså ikke på meg.

Jeg har egentlig møtt få personer makspulsen stemmer på. Skal man vite det sikkert så bør man egentlig teste seg ordentlig og systematisk for å finne ut hva den individuelle makspulsen er.

For min del bryr jeg meg ikke noe om det, men lytter til kroppen i trening og trener deretter.

Anonymous poster hash: ece7d...424
Skrevet

Altså, når man har vært oppe i en puls på 195, da vet man jo at maxpulsen er minst 195.

Pulskalkulatoren antyder at min maxpuls er 30 slag mindre i minuttet enn den virkelig er. Jeg justerte bare opp maxpulsen min på pulsklokka hver gang jeg nådde nye pulshøydre, og endte på 202, istedenfor 176.

Anonymous poster hash: 40f81...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...