Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg lurer bare på om det er "slemt" av meg å ikke invitere noen som helst i bryllupet? Skal bare ta det på tinghuset foreløbig, og eventuelt få en prests velsignelse senere hvis vi ønsker det. Men svigermor blir med, fordi hun maste seg til det da hun fikk vite om det. Min ene bror vet om det, og spurte ikke om å komme. Min søster vet ikke om det engang, da vi har et dårlig forhold og jeg aldri har noe med henne å gjøre utenom obligatoriske bursdagsselskaper til ungene. Er det "slemt" hvis jeg lar være å invitere folk? Dette er for meg kun papirarbeid Ikke noe høytidelig, siden det ikke skjer i kirken i første omgang.. Anonymous poster hash: b5e6d...560
sug lut Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Klart du gjør nøyaktig som du vil med det. Jeg hadde definitivt nekta svigermor å være med også, ikke vær en pushover og la henne mase seg inn. Bare gift dere, det involverer ingen andre om dere ikke ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Om jeg var mammaen din ville jeg virkelig følt på det om datteren min giftet seg og bare foreldrene til brudgommen fikk komme... Jeg synes dere må gjøre likt på begge sider av familien Om ingen søsken blir invitert er det helt greit, men du kan ikke bare invitere hans mor og ikke din Jeg personlig giftet meg uten andre enn meg ut mannen tilstede, giftet oss på ferie og hadde ikke med oss noen. Ingen visste noe på forhånd Anonymous poster hash: 98a70...9ff
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 Dere gjør som dere vil! Vi giftet oss med tre vitner, og familiene våre fikk vite om det. De sto klare utenfor tingretten da... Anonymous poster hash: 596bd...230
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Om jeg var mammaen din ville jeg virkelig følt på det om datteren min giftet seg og bare foreldrene til brudgommen fikk komme... Jeg synes dere må gjøre likt på begge sider av familien Om ingen søsken blir invitert er det helt greit, men du kan ikke bare invitere hans mor og ikke din Jeg personlig giftet meg uten andre enn meg ut mannen tilstede, giftet oss på ferie og hadde ikke med oss noen. Ingen visste noe på forhånd Anonymous poster hash: 98a70...9ff Jeg har ikke invitert hans mor! Hun var sur og sa på en sur måte at hun skulle være tilstede. Greit for meg, bryr meg ikke Den som vil får komme.. Forøvrig tenkte jeg å invitere mine foreldre siden vi behøver vitner. Og siden svigermor skal være tilstede. Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 Du virker ikke veldig lykkelig og glad for å gifte deg egentlig.. Hvorfor gifte deg i d hele tatt?? Anonymous poster hash: 571e2...919
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #7 Skrevet 11. oktober 2016 Hvis du skal ha en vielse hvor holdningen er at "Den som vil får komme", så er det i alle fall slemt å kun si ifra til noen i familien og ikke til alle. Er det åpent for at alle skal kunne komme hvis de vil bør du i det minste informere familien om tid og sted og la de få vite at de har mulighet til å overvære seremonien hvis de ønsker det. Anonymous poster hash: a3b82...82d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #8 Skrevet 11. oktober 2016 Du virker ikke veldig lykkelig og glad for å gifte deg egentlig.. Hvorfor gifte deg i d hele tatt?? Anonymous poster hash: 571e2...919 Det er ikke alle som har en drøm om det store prinsessebryllpet. For noen av oss er det sånn at ekteskapet er mest av praktisk art, det trenger absolutt ikke ha noen som helst sammenheng med hvor glad man er i partneren sin. Jeg elsker mannen min, dypt og inderlig, men vi giftet oss også på tinghuset uten noe mer om og men. Anonymous poster hash: fc710...82c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #9 Skrevet 11. oktober 2016 Inviter svigermor og dine foreldre. Og svigerfar 😀 Det er helt ok. Ikke ok å bare ha med svigermor og ikke gi beskjed til de andre. Det skaper nok dårlig stemning. Anonymous poster hash: f70ac...790
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #10 Skrevet 11. oktober 2016 Ikke slemt i det hele tatt! Gjør nøyaktig som DU/dere vil. Dette er DERES dag. Jeg hadde nå ikke tatt med meg svigermor heller...men gjør du det bør dere nesten invitere alle foreldrene, ellers blir det kanskje noen såre/sure miner? Anonymous poster hash: acbd9...f54
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #11 Skrevet 11. oktober 2016 Hvis du skal ha en vielse hvor holdningen er at "Den som vil får komme", så er det i alle fall slemt å kun si ifra til noen i familien og ikke til alle. Er det åpent for at alle skal kunne komme hvis de vil bør du i det minste informere familien om tid og sted og la de få vite at de har mulighet til å overvære seremonien hvis de ønsker det. Anonymous poster hash: a3b82...82d Da virker det som at jeg ønsker at de skal komme (noe jeg ikke gjør), hvordan legge det frem uten at det virker som en invitasjon? Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #12 Skrevet 11. oktober 2016 Ikke slemt i det hele tatt! Gjør nøyaktig som DU/dere vil. Dette er DERES dag. Jeg hadde nå ikke tatt med meg svigermor heller...men gjør du det bør dere nesten invitere alle foreldrene, ellers blir det kanskje noen såre/sure miner? Anonymous poster hash: acbd9...f54 Jeg tror ikke mine foreldre hadde brydd seg Men trenger vitner så spør om de to eller én av dem kan komme som vitne :9 Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #13 Skrevet 11. oktober 2016 Inviter svigermor og dine foreldre. Og svigerfar Det er helt ok. Ikke ok å bare ha med svigermor og ikke gi beskjed til de andre. Det skaper nok dårlig stemning. Anonymous poster hash: f70ac...790 Ikke svigerfar, han gidder ikke Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #14 Skrevet 11. oktober 2016 Det er ikke alle som har en drøm om det store prinsessebryllpet. For noen av oss er det sånn at ekteskapet er mest av praktisk art, det trenger absolutt ikke ha noen som helst sammenheng med hvor glad man er i partneren sin. Jeg elsker mannen min, dypt og inderlig, men vi giftet oss også på tinghuset uten noe mer om og men. Anonymous poster hash: fc710...82c Nettopp! Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #15 Skrevet 11. oktober 2016 Du virker ikke veldig lykkelig og glad for å gifte deg egentlig.. Hvorfor gifte deg i d hele tatt?? Anonymous poster hash: 571e2...919 Fordi det er det rette å gjøre når man har barn sammen og skal være en familie, synes jeg. Det er noen fordeler med giftermål, f.eks hvis vi får en baby så er han automatisk faren til babyen. Det er jo en kjærlighetserklæring (vi har vært sammen i 9 år!!!), men grunnen til at jeg ikke ønsker det store prinsessebryllupet i kirken er fordi: 1: Vi har dårlig råd. Har rett og slett ikke råd til festen, maten eller bryllupskjole. 2: Jeg har sosial angst og det å være midtpunkt er noe av det verste jeg vet, og det ødelegger både månedene før og månedene etterpå (etterdønninger av angsten som ødelegger hverdagen og livet mitt) 3: Giftermålet er det viktigste, ikke alt rundt. Det kan hende jeg vil ha et kirkebryllup om en stund, men ikke nå. Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #16 Skrevet 11. oktober 2016 Dere skulle ikke fortalt svigermor om det. Min søster og mannen fortalte ingen at de skulle gifte seg på tinghuser bortsett fra forloverne som de hadde med. Er sånn jeg og vil gifte meg, vil ikke ha med svigermor og har aldri drømt om brudekjole og bryllupsfest. Og kirka er utelukket uansett. Svigermor blir sikkert sur men bryr jeg meg ikke om da hun behandler meg som søppel mens jeg er bare grei mot henne. Men hadde vi fortalt om at vi skulle gifte oss før vi gjorde det så hadde det blitt feil å nekte henne å bli med. Å nekte din svigermor å bli med vil nok oppleves av henne som mye frekkere enn å ikke ha fortalt noe på forhånd. Anonymous poster hash: 53710...c53
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #17 Skrevet 11. oktober 2016 Da virker det som at jeg ønsker at de skal komme (noe jeg ikke gjør), hvordan legge det frem uten at det virker som en invitasjon? Anonymous poster hash: b5e6d...560 Si at du egentlig ikke ønsker noen til stede, men hvis noen absolutt vil komme så er det greit. Anonymous poster hash: cd6b7...971
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #18 Skrevet 11. oktober 2016 Det er dumt at svigermor insisterer på å bli med. Hva med mannen din, insisterer han også på å bli med? Kan du ikke bare gå ned på tinghuset alene uten at mannen din eller svigermor blir med? Anonymous poster hash: cda91...bf7
MarshOfDecay Skrevet 11. oktober 2016 #19 Skrevet 11. oktober 2016 Sett inn annonse i lokalavisen dagen før. De som ser den, og vil komme, dukker opp. Dersom noen klager etterpå, kan du med rette si at du hadde informert om ekteskapsinngåelsen 😊
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #20 Skrevet 12. oktober 2016 Det er dumt at svigermor insisterer på å bli med. Hva med mannen din, insisterer han også på å bli med? Kan du ikke bare gå ned på tinghuset alene uten at mannen din eller svigermor blir med? Anonymous poster hash: cda91...bf7 Jeg kan jo ikke gifte meg uten samboeren min! Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #21 Skrevet 12. oktober 2016 Sett inn annonse i lokalavisen dagen før. De som ser den, og vil komme, dukker opp. Dersom noen klager etterpå, kan du med rette si at du hadde informert om ekteskapsinngåelsen hehe Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #22 Skrevet 12. oktober 2016 Dere skulle ikke fortalt svigermor om det. Min søster og mannen fortalte ingen at de skulle gifte seg på tinghuser bortsett fra forloverne som de hadde med. Er sånn jeg og vil gifte meg, vil ikke ha med svigermor og har aldri drømt om brudekjole og bryllupsfest. Og kirka er utelukket uansett. Svigermor blir sikkert sur men bryr jeg meg ikke om da hun behandler meg som søppel mens jeg er bare grei mot henne. Men hadde vi fortalt om at vi skulle gifte oss før vi gjorde det så hadde det blitt feil å nekte henne å bli med. Å nekte din svigermor å bli med vil nok oppleves av henne som mye frekkere enn å ikke ha fortalt noe på forhånd. Anonymous poster hash: 53710...c53 Ok............ men hun vet det, da. Så? Anonymous poster hash: b5e6d...560
Luksusdyret Skrevet 12. oktober 2016 #23 Skrevet 12. oktober 2016 Fordi det er det rette å gjøre når man har barn sammen og skal være en familie, synes jeg. Det er noen fordeler med giftermål, f.eks hvis vi får en baby så er han automatisk faren til babyen. Det er jo en kjærlighetserklæring (vi har vært sammen i 9 år!!!), men grunnen til at jeg ikke ønsker det store prinsessebryllupet i kirken er fordi: 1: Vi har dårlig råd. Har rett og slett ikke råd til festen, maten eller bryllupskjole. 2: Jeg har sosial angst og det å være midtpunkt er noe av det verste jeg vet, og det ødelegger både månedene før og månedene etterpå (etterdønninger av angsten som ødelegger hverdagen og livet mitt) 3: Giftermålet er det viktigste, ikke alt rundt. Det kan hende jeg vil ha et kirkebryllup om en stund, men ikke nå. Anonymous poster hash: b5e6d...560 Har dere aldri familieselskaper med 7-8 mennesker rundt bordet? Til jul, bursdager osv? Det er stor forskjell på prinsessebryllup og vanlig middag - de fleste har råd til det, dere må jo uansett spise middag den dagen. Enig med dem som sier at begge foreldreparene bør bli invitert.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #24 Skrevet 12. oktober 2016 Har dere aldri familieselskaper med 7-8 mennesker rundt bordet? Til jul, bursdager osv? Det er stor forskjell på prinsessebryllup og vanlig middag - de fleste har råd til det, dere må jo uansett spise middag den dagen. Enig med dem som sier at begge foreldreparene bør bli invitert. Nei, vi har faktisk aldri det Vi har ikke plass! Ser etter et nytt sted å bo, men her vi bor nå er det ikke plass til mer enn oss. Men det dere tror er at det er et bryllup det er snakk om, det er det ikke. Det er et giftermål, det er kun papirarbeid. Det er ikke høytidelig, romantisk eller noenting. Det blir som om svigermor skulle insistert på å være med ned til NAV når man skal fylle ut søknad om foreldrepenger. For meg er dette akkurat det samme. Jeg gifter meg ikke på grunn av romantikk, og all romantikken som eventuelt skjer skjer bak lukkede dører hjemme. Det mest ubehagelige jeg kan tenke meg er "tårevåte taler" eller annet dilldall. Ville jeg hatt et skikkelig bryllup hadde jeg giftet meg i en kirke. Anonymous poster hash: b5e6d...560
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #25 Skrevet 12. oktober 2016 Nei, vi har faktisk aldri det Vi har ikke plass! Ser etter et nytt sted å bo, men her vi bor nå er det ikke plass til mer enn oss. Men det dere tror er at det er et bryllup det er snakk om, det er det ikke. Det er et giftermål, det er kun papirarbeid. Det er ikke høytidelig, romantisk eller noenting. Det blir som om svigermor skulle insistert på å være med ned til NAV når man skal fylle ut søknad om foreldrepenger. For meg er dette akkurat det samme. Jeg gifter meg ikke på grunn av romantikk, og all romantikken som eventuelt skjer skjer bak lukkede dører hjemme. Det mest ubehagelige jeg kan tenke meg er "tårevåte taler" eller annet dilldall. Ville jeg hatt et skikkelig bryllup hadde jeg giftet meg i en kirke. Anonymous poster hash: b5e6d...560 Jeg skjønner deg godt, har det egentlig litt på samme måte. Vi ønsker alle rettighetene gifte har, men vil helst ha feiringen om noen år når barna er litt større og vi føler det er greit å bruke 150 000 på en dag. Hadde det ikke vært for at vi kun kan ha velsignelse i kirken som ektepar og ikke skikkelig vielse, ville jeg giftet meg hemmelig i tinghuset på dagen og "giftet" meg igjen om noen år. Familiene våre ville nemlig blitt veldig snytte om vi giftet oss uten deres viten. Anonymous poster hash: 11356...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå