Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Fått overnatte hos dere om de ikke turte å dra hjem fordi de hadde vært på fest og drukket alkohol? Her kommer jeg til å ha åpent hus for venner av barna når de er tenåringer, fra om de bare trenger råd og noen å prate med til om de trenger et sted å sove om de ikke tørr å dra hjem pga en fest.. Hva kommer du til å gjøre? Anonymous poster hash: e7e53...89e
Gjest Antarctica Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Hadde nok kontaktet de voksne i huset først. Hvis foreldrene er skrekkslagne av bekymring, leiter der de tror ungdommen er og ringer rundt over alt, da er det skikkelig dårlig gjort å la ham/henne gjemme seg bare for å leke velgjørerske. Å slippe litt kjeft er jo bekvemt, men er det virkelig det de ungdommene trenger...?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Fått overnatte hos dere om de ikke turte å dra hjem fordi de hadde vært på fest og drukket alkohol? Her kommer jeg til å ha åpent hus for venner av barna når de er tenåringer, fra om de bare trenger råd og noen å prate med til om de trenger et sted å sove om de ikke tørr å dra hjem pga en fest.. Hva kommer du til å gjøre? Anonymous poster hash: e7e53...89e Regner med at tenåringer legger planer for hvor de overnatter/ hvordan de skal snike seg inn hjemme etter en fest lenge før de drar på fest. Men dersom ikke: ja. Som voksen hadde jeg derimot sagt at jeg måtte få gi foreldrene beskjed om hvor de var så ikke de ble redde (hvis avtalen var at de skulle komme hjem). Og avhengig av ungdommenes alder og graden av beruselse, så hadde jeg kanskje også tenkt at det måtte fortelles av dem eller meg til foreldrene dagen etter. Anonymous poster hash: 8af41...32e
Merdee Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Regner med at tenåringer legger planer for hvor de overnatter/ hvordan de skal snike seg inn hjemme etter en fest lenge før de drar på fest. Men dersom ikke: ja. Som voksen hadde jeg derimot sagt at jeg måtte få gi foreldrene beskjed om hvor de var så ikke de ble redde (hvis avtalen var at de skulle komme hjem). Og avhengig av ungdommenes alder og graden av beruselse, så hadde jeg kanskje også tenkt at det måtte fortelles av dem eller meg til foreldrene dagen etter. Anonymous poster hash: 8af41...32e Skulle ikke være anonym.
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Min teori i utgangspunktet er nok ikke å skape et hjem som legaliserer eller tillater mindreårige fulle ungdommer. Ønsker selvsagt å ha en åpen dialog med kameratene til min sønn, men ønsker ikke å skape et hjem de kan benytte som en fribillett til å drikke seg fulle. Hadde jo blitt syk av bekymring selv om min sønn ikke hadde kommet hjem eller følt at han ikke kunne kontakte meg av frykt. Hadde nok derfor ringt foreldrene, men selvsagt også tatt hånd om ungdommen(e) dersom de hadde behov for det. På en annen side ønsker jeg å ha et åpent hjem i form av god stemning, alltid ekstraseter ledig rundt middagsbordet og være delaktig i deres liv:-) Endret 10. oktober 2016 av Twintipp og himmelblå
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 Hva tenker du med HI??? Jeg har ringt foreldre når mine barn har ringt meg og fortalt at venner er fulle,både før og etter fylte 18 år,og jeg håper virkelig andre foreldre ringer meg hvis noen av mine skulle bli det. Å dekke over er bare idiotisk. Hva vil du oppnå? Å være bestbuddy med tenåringer? Anonymous poster hash: e693a...17a
Mamma_til_2 Skrevet 11. oktober 2016 #7 Skrevet 11. oktober 2016 Overnatte hadde de fått gjort men jeg hadde ringt foreldrene deres.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #8 Skrevet 11. oktober 2016 Planen er da å bli den kule mammaen i gjengen hvor de kan sove av seg rusen? Oi... Anonymous poster hash: 77383...2ec
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #9 Skrevet 11. oktober 2016 Hadde jeg opplevd at en av foreldrene til venner av sønnen min skjulte at han hadde drukket og løyet så skal jeg love deg det hadde blitt månelyst. Fy fader så sinna jeg hadde blitt. Kjenner faktisk det koker i meg bare av å lese hovedinnlegget. Hadde antagelig meldt den andre foreldren til barnevernet og. Anonymous poster hash: 81555...613
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #10 Skrevet 11. oktober 2016 Om det er ungene som er fulle så hadde ikke det vært ett fristed her. Jeg tror ikke ungdommer kommer gjennom ungdomstiden uten å ha drukket, men om de så gjør har de gjort en voksen handling og dermed stå for det. Mine unger skal høre at det ikke er lov og greit, men en skjennepreken og straff skal jeg ikke gi de. Hva min mor sa til meg og min søster er noe jeg har tatt med meg videre: som mor og eier av dettehus er det mitt privilegie å støvsuge akkurat når jeg vil, høre på høy musikk akkurat når jeg vil. Om det er en onsdag eller en søndags morgen. Og da lo hun rått. Dette var dråpen som gjorde at både meg og min søster tenkte oss om en ekstra gang når vi var på fest og ble tilbudt drikkevarer. Så dette har jeg tatt med meg videre og det har eldste i huset her erfart, selv om støvsugeren ofte har blitt byttet ut med småsøsken. Hun begynte å klage på småsøsken som bråket om morran, men vi mener at når huset her sjeldent våkner før ti så er det ikke noe å klage over. Dermed har det heller blitt brukt siden sentralstøvsugeren bråker lite. Vi har oppdaget hun har drikket to ganger, men aldri blitt skikkelig full men nok til at det er irriterene med søsken som lekerr i huset. Så hun tok hintet og har sagt rett ut at hun lar vår å drikke for å slippe å bli plaget av lyder dagen etter. Nå skal det sies ungene her ikke er så bråkete egentlig, men er en full så er alle lyder plagsomme. Når de andre kommer i den alderen må jeg nok bruke barnebarnet tenker jeg, for nå liker alle p dra seg lenge og lager lite lyd. Men oille barnebarnet våkner tidlig og lager lyd. Så jeg trenger nok bare å si vi skal passe henne. Anonymous poster hash: a7217...3e4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #11 Skrevet 11. oktober 2016 Herregud, jeg håper inderlig ikke at noen av foreldrene til mine barns venner har samme holdning som det du har! SELVSAGT skal man kontakte foreldrene til den berusede ungdommen! De kan for all del gjerne sove hos oss, null problem, men jeg må kunne underetter foreldrene om at de gjør det i så fall og da kommer jeg ikke til å lyve om tilstanden til ungdommen. Hva hadde du selv tenkt/gjort om det var ditt barn som skulle på fest/ut og så aldri kom hjem igjen? Og deretter fikk vite at h*n hadde overnattet hos noen venner, med foreldrenes tillatelse, uten at de gadd å gi beskjed til deg? Tipper du hadde blitt fly forbanna (det ville i hvert fall være den normale reaksjonen). Jeg foreslår at du venter til barnet ditt faktisk er tenåring før du tar slike avgjørelser. Og bare for å ha det sagt, jeg har to tenåringer og har et nært forhold til dem og god kontakt med vennene deres. De er alltid velkommen her og det vet de. Generelt sett er jeg veldig god på å kommunisere med tenåringer (jobber i VGS og er en godt likt lærer), men det er et stort skille mellom å være mor (og lærer) og å være kul kompis. Som voksen skal man være den fornuftige, trygge og tydelige grensesetteren, men det trenger ikke å være en motsetning mellom det og det å være åpen for samtaler gode realsjoner bygget på tillit. Anonymous poster hash: 0d431...beb
nasse nøffen Skrevet 11. oktober 2016 #12 Skrevet 11. oktober 2016 Vi hadde en i kameratgjengen med en slik mor. Vi digga den dama den gangen. MEN idag ser jeg på henne som en begrenset person, som ikke er helt i vinkel. Vi kom dit etter vi hadde drukket, og hun gikk god for oss. Laget mat og fikk oss edru. Dersom våre foreldre hadde visst dette den gangen hadde det nok blitt huskestue.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #13 Skrevet 11. oktober 2016 Jeeez, selvsagt skal ikke hjemmet vårt være et fristed for overstadig berusede ungdommer! Ja, de kan gjerne få sove ut rusen her, og mat og dusj skal de også få, men selvsagt vil jeg gi foreldrene beskjed om at de er her. At noen i det hele tatt kan vurdere noe annet er for meg helt uforståelig. Anonymous poster hash: 4c74a...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå