Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Minste har hanglet litt i helgen med snørr og hoste. Vært i grei form. I går kveld fikk hun litt feber (38,1) og tok seg til øret og gråt. Fant på nett at hvis det var ørebetennelse så kunne vi smertelindre og se ann et par dager om feberen ikke ble høy. Hun sov godt hele natten og ingen feber i morges. Holdt hjemme fra barnehagen i dag. Hun har ikke fått feber utover dagen og vært i knallform, sovet duppen sin og virket fornøyd. Sovnet når hun la seg og sov i to timer. Så våkner hun hylende, holder seg på øret og er veldig utilpass. Tempen er 36,7. Jeg gav en paracet og nå sover hun godt igjen. Dette er vel ørebetennelse? Kan de ha det uten feber? Om den er hissig så burde hun vel hatt feber i dag også? Leser jo på nett at man bare skal smertelindre et par dager og så lenge almenntilstanden er god er det ingen fare, men blir usikker. Burde vi dra til legen i morgen? Anonymous poster hash: 10837...ed4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville kontaktet lege. Forferdelig vondt med ørebetennelse🙁 Dersom det trengs behandling er det greit å komme i gang tidlig, muligens blir du sendt hjem igjen uten penicillin men i hvert fall er det tryggeste at en legen ser hvor alvorlig det er. Et tips: Nurofen (som har virkestoffet ibuprofen) er best smertelindring når det kommer til ører (og tenner). Anonymous poster hash: 1cfaf...9dc
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Ser ikke noe alder, men nesespray/nesedråper hjelper også. Min er ørebarn, sjelden hun har hatt noe særlig feber. Ring legen og hør du, og skulle det sprekke bør det følges opp. Lykke til, og god bedring. Anonymous poster hash: 79245...82d
Elsker livet Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg hadde ikke ringt lege så lenge jeg klarte å holde temperaturen og smertene i sjakk. Det er ikke så mye de kan gjøre bortsett fra å gi antibiotika, og det ville jeg ikke benyttet meg slik situasjonen er nå.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Skjønner ingenting. I morges hadde hun bare 36,5 og var blid. Virket ikke å ha vondt i øret, reagerte ikke når jeg trykket lett under øret, det gjorde hun i går kveld. Sendte i barnehagen. Får se hvordan hun er i kveld. Hun er to år forresten. Takker for svar. HI Anonymous poster hash: 10837...ed4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå