Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Har ei på 3 år som har vært igjennom 4 kurer med antibiotika pga urinveisinfeksjoner så langt i år. Spesialiteten vi var hos sist var ikke imponert over legen som hadde stadig gitt antibiotika, så vi skulle gå uten for å gjenoppbygge den normale bakteriefloraen. Vi skulle derimot passe på at hun drakk mye gjennom hele dagen sånn at hun tisset mye og ikke gikk å holdt seg. Bruker bleie ennå og kan holde seg ekstremt lenge. Pottetrening er påbegynt før lenge siden, men er veldig vanskelig. Men for å sørge for at hun drakk nok, skulle vi gi saft og juice. De få gangene hun har fått det i bhg har hun hatt mange våte bleier. Så kommer det jeg lurer på, ville dere gitt saft med sukker, eller kunstig søtning? Jeg er ikke så happy for å gi søtt til drikke daglig, men vil veldig gjerne at hun skal bli fri for infeksjonene/katarren. Barnehagen er helt åpne for saft og kan gjerne ha en flaske tilgjengelig for henne. Har dere andre råd for å få i henne nok drikke som ikke er søtt, blir jeg takknemlig. Anonymous poster hash: b0dfe...3f2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville gitt juice blandet ut med vann. Ikke på flaske, men i glass. Pass på tennene! Anonymous poster hash: c0d69...84b
Regina Phalange Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Ville gitt saft med sukker. Saften kan blandes ganske svak uten at ungene bryr seg. Jeg synes ikke så små barn skal ha saft med kunstig søtningsmiddel, men det er nå meg :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville gitt appelsinjuice da sure ting visstnok skal være forebyggende for UVI. Gjerne sammen med tranebær dersom det finnes flytende (regner ikke med at datteren din svelger piller). Jeg ville ikke gitt saft med sukker da sukker i urinen ikke er bra ifht utvikling av UVI. Dersom din datter drikker nok uten å måtte gi henne saft ville jeg heller ikke gitt henne saft. Jeg ville heller tilbudt henne morsomme kopper, sugerør, isbiter osv for å få henne til å drikke vann/appelsinjuice. Anonymous poster hash: 8916a...88c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 Mine barn elsker kald te, helt peppermyntete. Det kan jo være verdt et alternativ til noe uten søtning, og som er (noe) mildere mot tennene enn jus. Jeg ville forøvrig gått for sukker over kunstig søtning. Aspertam er jo frarådet under 3 år, og når hun bare er rett over ville jeg ikke gitt de store mengdene. Anonymous poster hash: 16873...abc
LillaFrue Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Når ungene her har vært syke og trengt ekstra med væske har jeg alltid gitt de solbærsirup. Da får de godt med c-vitaminer i tillegg til at de drikker masse (det er jo så godt :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Har hun vært gjennom fire antibiotikakurer så trenger hun tilskudd med gode tarmbakterier, for å bygge opp igjen tarmfloraen og resten av bakteriefloraen i kroppen. BioCare og Udo's Choice har aldersbestemte probiotika for små barn - gi henne minst en slik kur, kanskje flere. Det er ikke nok å bare drikke nok og få i seg biola når hun har hatt fire antibiotikakurer!!! Jeg ville gitt henne vann med en bitteliten dæsj eplejuice eller appelsinjuice i, men helst bare vann. Anonymous poster hash: be748...ff2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 Vi har forsøkt å blande ren tranebærjuice med appelsinjuice, men det blir ikke drukket opp. Tranebærjuicen er ikke veldig god. Hun får dessverre ikke i seg nok væske når hun drikker bare vann. Det er nok i den forstand at hun får i seg nok på en måte, men hun må ha mer for at hun ikke skal klare å Holde seg. Hun kan legge seg kl 19 med ny tørr bleie, og ikke tisse før 12 neste dag! Og da har hun drukket og spist normalt. Skal sies at da renner det over bleiekanten. Isbiter blir nok litt vanskelig i barnehagen, men hjemme går jo det. Planen er at hjemme får hun bare vann. Lettere for oss å følge opp at hun drikker rikelig enn hva det er for bhg. Kjenner at dette er et valg vi må ta som kan gjøre henne en bjørnetjeneste. Vil så gjerne at hun skal fortsette å like vann som drikke. Jeg ble aldri lært opp med det. Der gikk det i saft og melk når jeg var liten. Hadde hun bare vært litt større sånn at hun forstod hvorfor det er viktig at hun tisset og drakk godt med vann 🙁 Hi Anonymous poster hash: b0dfe...3f2
Gjest Antarctica Skrevet 10. oktober 2016 #9 Skrevet 10. oktober 2016 Hell i ungen saft og juice om hverandre. Dette er viktig. Dere kan avvenne henne fra saft senere.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #10 Skrevet 10. oktober 2016 Har hun vært gjennom fire antibiotikakurer så trenger hun tilskudd med gode tarmbakterier, for å bygge opp igjen tarmfloraen og resten av bakteriefloraen i kroppen. BioCare og Udo's Choice har aldersbestemte probiotika for små barn - gi henne minst en slik kur, kanskje flere. Det er ikke nok å bare drikke nok og få i seg biola når hun har hatt fire antibiotikakurer!!! Jeg ville gitt henne vann med en bitteliten dæsj eplejuice eller appelsinjuice i, men helst bare vann. Anonymous poster hash: be748...ff2 Er de kurene noe du får kjøpt på helsekost? Var innom og kjøpte tranebærjuicen, og da ble jeg nesten overfalt av dama som jobba der med allslags bakterier og alt som legen hadde ødelagt hos datteren min! Litt skeptisk ble jeg siden spesialiteten ikke nevnte noe om dette. Men nå nok undersøke dette nærmere. Hi Anonymous poster hash: b0dfe...3f2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #11 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville gitt henne den saften og den juicen hun helst ville ha og spessielt på med is, agurk og andre ting som inneholder mye vann. Anonymous poster hash: 491ed...aaa
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #12 Skrevet 10. oktober 2016 Og pass for all del på hygiene ved toalettbesøk. Har hun treg mage? Det kan også være en katalysator for UVI. Anonymous poster hash: 44fa1...136
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 Og pass for all del på hygiene ved toalettbesøk. Har hun treg mage? Det kan også være en katalysator for UVI. Anonymous poster hash: 44fa1...136 Hun har ofte hatt treg mage, men har klart å få styr på det med kostholdet og movicol (om det er det det heter) innimellom. Må begrense spesielt banan og lyst brød. Blir fort hard om hun spiser dette mer enn en gang i uka. Hi Anonymous poster hash: b0dfe...3f2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 Mine barn elsker kald te, helt peppermyntete. Det kan jo være verdt et alternativ til noe uten søtning, og som er (noe) mildere mot tennene enn jus. Jeg ville forøvrig gått for sukker over kunstig søtning. Aspertam er jo frarådet under 3 år, og når hun bare er rett over ville jeg ikke gitt de store mengdene. Anonymous poster hash: 16873...abc Kald te har jeg ikke tenkt på. Kan man søte den med stevia? Eller er det like ille som asparges? Hi Anonymous poster hash: b0dfe...3f2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 Kald te har jeg ikke tenkt på. Kan man søte den med stevia? Eller er det like ille som asparges? Hi Anonymous poster hash: b0dfe...3f2 De drikker den uten søtning. Avkjølt peppermyntete uten søtning er faktisk temmelig friskt og godt. 😊 Jeg drakk litervis av det da jeg var i verste ammeperioden i forhold til tørsthet. (Sikkert derfor ungene liker det 😂) Anonymous poster hash: 16873...abc
Gemini77 Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 All antibiotikaen har nok forstyrrer en del av den naturlige floraen så jeg ville nok vært påpasselig med å få i barnet masse gode bakterier, f.eks via Biola. Når det gjelder saft med eller uten sukker så må jeg innrømme at jeg ikke er så streng der selv, men det er vel også fordi barna sjeldent får saft. Uansett, sukker er næring for bakterier så jeg ville nok ha holdt det til et minimum nettopp av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå