Gå til innhold

Angst for babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en litt røff start på morsrollen med barn som bare gråt og gråt de første månedene har jeg fått regelrett angst for babyer. 

Min er 2, 5 år nå, og jeg har i utgangspunktet lyst på flere barn men jeg kvier meg, i tilfelle den nye babyen også er en skrikeunge.

Nylig fikk en vennine av meg barn, og da fikk jeg oppleve at jeg blir uvel,svimmel og det knyter seg skikkelig i magen bare ved synet av babyen hennes. Og når den gråter får jeg helt panikkfølelse. Dette gjør at jeg nesten ikke orker å omgås henne lenger. Jeg blir så stressa at jeg er utslitt etter en time sammen med den ungen. 

Her om dagen var jeg på cafè og da var det en baby i en vogn som sutra litt. Jeg måtte bare gå, fordi jeg fikk panikk. 

Skrikerungen min har tydligvis satt noen solide spor i sjelen på mora si. Hva gjør jeg med dette? 

Anonymous poster hash: cbbf4...921
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stenger butikken!

Anonymous poster hash: 4f37c...bb5

Skrevet

Stenger butikken!

Anonymous poster hash: 4f37c...bb5

....det var jo et enkelt svar 😳

Til HI: jeg hadde nok ventet litt hvis jeg var deg. Kanskje du skulle snakket litt med de på helsestasjon. Kanskje de kan komme med noen tips? Høres forresten ikke ut som du er klar for en til enda.. husk at de aller fleste ikke opplever slikt flere ganger. Nå har du erfart det du har, og tar med deg det som lærdom til nestemann. Tålmodigheten din er endret selvom du ikke merker det selv. Toleransen overfor gråt og slit med baby er forandret. Men snakk med noen om det og bruk tid. 😊

Anonymous poster hash: c696e...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...