Gå til innhold

Sønnen min mister matlysten så fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser knapt. Ekstremt sær i matveien er han, i tillegg til at han er veldig tynn. Nå har han sluttet å spise på skolen fordi maten hos sidemannen lukter, eleven bak smatter, de ser en film med blod i matpausen. Han sier han ikke orker, at han blir kvalm. Jeg sier dette er noe han må jobbe med og at ikke de andre kan ta hensyn til han, men det er vanskelig. Han spiser lite fra før, så én skive til frokost og litt nøtter på skolen holder ikke! Noen som har samme erfaring og kan komme ned noe forslag til hva som kan hjelpe? Evt hvem som kan hjelpe oss?

Anonymous poster hash: 5a7ec...695

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han spiser knapt. Ekstremt sær i matveien er han, i tillegg til at han er veldig tynn. Nå har han sluttet å spise på skolen fordi maten hos sidemannen lukter, eleven bak smatter, de ser en film med blod i matpausen. Han sier han ikke orker, at han blir kvalm. Jeg sier dette er noe han må jobbe med og at ikke de andre kan ta hensyn til han, men det er vanskelig. Han spiser lite fra før, så én skive til frokost og litt nøtter på skolen holder ikke! Noen som har samme erfaring og kan komme ned noe forslag til hva som kan hjelpe? Evt hvem som kan hjelpe oss?

Feiler det ham noe siden han er så sær?

Anonymous poster hash: a5e7d...3a7

Skrevet

Feiler det ham noe siden han er så sær?

Anonymous poster hash: a5e7d...3a7

Sånn utover at han er meget sær? Nei. Han spiste alt frem til han var rundt 4 år, da sluttet det helt.

Skrevet

Min eldste sønn er akkurat lik. Spiser en skive til frokost. Matpakken spiser han lite av. Enten fordi de ser på noe ekkelt i pausen eller fordi han ikke rekker å spise. Jeg kan ikke sende med frukt eller grønnsaker, fordi da rekker han kun å spise litt av det og ikke noe med mer kalorier. Han er også veldig tynn. Jeg har prøvd mye forskjellig i matpakken, men brødskiver er det han spiser mest av.

Skrevet

Min eldste sønn er akkurat lik. Spiser en skive til frokost. Matpakken spiser han lite av. Enten fordi de ser på noe ekkelt i pausen eller fordi han ikke rekker å spise. Jeg kan ikke sende med frukt eller grønnsaker, fordi da rekker han kun å spise litt av det og ikke noe med mer kalorier. Han er også veldig tynn. Jeg har prøvd mye forskjellig i matpakken, men brødskiver er det han spiser mest av.

Det er brødet han ikke spiser her... hadde tatt to biter idag, og det holder jo ikke :/

Har kjøpt inn wraps til i morgen og håper han spiser noe av det... er så fortvilende når jeg ser han blir slapp og sliten av det også. Men heller én banan enn ingenting kanskje?

Skrevet

Hva med å sende med en næringsrik smoothie

Anonymous poster hash: ca90f...ec7
Skrevet

Hva med å sende med en næringsrik smoothie

Det var lurt, takk!

Skrevet

Det var lurt, takk!

Bare hyggelig. Har du tenkt på å prøve næringsdrikker fra apoteket?

Skrevet

Bare hyggelig. Har du tenkt på å prøve næringsdrikker fra apoteket?

Njei, må isåfall bli noe jeg lager selv hjemme. De fra apoteket smaker jo grusomt. Han er som meg, ikke spesielt glad i mat om morgenen så hvis han kan drikke det går det nok ned. Kan prøve å sende med han på skolen, men problemene er jo der likevel. Så får prøve å få i han mest mulig fornuftig mat hjemme

Skrevet

Kjøp mattermos også sender du med middagsrester evt supper,grøt.det er det eneste min ekstremt småspiste faktisk spiser endel av.

Skrevet

Kjøp mattermos også sender du med middagsrester evt supper,grøt.det er det eneste min ekstremt småspiste faktisk spiser endel av.

Ja jeg sa han kunne få med seg middag, men det er luktene og lydene rundt han som han mister matlysten av. Men skal snakke med han i morgen og se om vi blir enige om noe lurt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...