Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg føler meg så vanvittig verpesyk på å få barn nummer 2. Barnet vårt er 2 år og jeg vil ikke ha for stor aldersforskjell. Det blir ikke akkurat bedre av at jeg støtt og stadig ser og hører folk som skal ha nr 2, til og med de som har ett yngre barn enn oss. Jeg tenker det er bare å kjøre på med nr 2 selv om vi ikke er ferdig med utdanning før 2019. Hva er best, fullføre utdanning eller få mest mulig tette barn? Vi er 30 år. Anonymous poster hash: ed30f...8c9
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Her har vi valgt tre tette framfor min utdanning. For noen er jo det helt horribelt og i feil rekkefølge og alt, men for oss har det vært så rett! Anonymous poster hash: 2ff46...9e3
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Det er vel lettere å få barn som student enm som nyansatt som vil gjøre godt inntrykk? Anonymous poster hash: 93620...319
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville definitivt ikke ventet til etter 2019! For meg var det viktig å ikke ha for stor aldersforskjell. Har selv 6 år til min bror, og har alltid synes det var for mye. Så vi har 2 og 4 år mellom våre tre. Dessuten taler ikke alderen din til din fordel. Fruktbarheten synker drastisk fra man er 30. Anonymous poster hash: 1ef37...9ee
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 Ta utdannelse først. Vi har fem år mellom våre, og ville ikke byttet :-) Anonymous poster hash: ec5a2...3f7
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Hadde valgt to tette. Har to barn med 2,5 år mellom. De har masse glede av hverandre nå som de er fem og 2,5 år Anonymous poster hash: aef9e...dde
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 har to med 2,5 års mellomrom og ville valgt 2 tette om igjen. Greit å ha fått et par barn før man begynner i jobb også. Med et par barn skjønner arbeidgiver at her blir det neppe så veldig mange permisjonsrunder Anonymous poster hash: 87a94...b4c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 Kjør på, bare å søke permisjon fra studiet. Selv om de fleste blir greit gravide når de er 33, så kan det fort ta lenger tid enn når man var 28. Dessuten er det fint for arbeidsgiver at du er "ferdig" med barn, lettere å fokusere på jobben og man slipper å gå rett uti permisjon etter et år. 2,5 år til på skole, så jobbsøking, så få fast jobb, så jobbe en stund, iallefall ut prøvetiden + litt til, kanskje går man i vikariater en stund først. Vips så er du 35-36. Jeg ville definitivt prioritert barn nå, har flere venner med ca 3 år imellom, og det virker til å være en flott aldersforskjell:) Har selv to tette og en attpåklatt, og to tette er definitivt best, kos med attpåklatt, men de har så utrolig forskjellige behov, ferier blir vanskeligere, sovetid på lille krasjer med fotballcuper, aktiviteter osv så en av oss må være hjemme. Mange slike småting gjør at jeg syntes to tette var rett og slett fantastisk mye enklere:)) Anonymous poster hash: 761cb...ca6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå