Gå til innhold

Har dere lagt om til vinterdekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gjøre det i morgen. Har piggdekk, men kjører mye.

Anonymous poster hash: a261b...5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Skulle kjøre på fjellet i høstferien, tok ikke sjansen på å kjøre med sommerdekk.

Anonymous poster hash: 503cd...1ca

Skrevet

Kun på den ene bilen, piggfrie. Den andre skal få nye dekk, så vi venter litt. Blir nok til uka.

Anonymous poster hash: f5b23...4b8

Skrevet

Ja, gjorde det i dag.

Anonymous poster hash: 36a36...7c5

Skrevet

Nei, bytter ikke før jeg må

Har ikke vært i nærheten av minusgrader her enda, og ser ikke ut som det blir det den neste uken heller...

https://www.yr.no/sted/Norge/Aust-Agder/Arendal/Arendal/langtidsvarsel.html

Jeg er ikke avhengig av bil om morgenen da, skulle vi plutselig våkne en dag til glatte veier kan jeg gå til jobb mens mannen bytter dekk på bilene før han reiser på jobb (han er selvstendig med fleksible arbeidstider)

Anonymous poster hash: 9a5de...2ec
Skrevet

Byttet på den ene bilen i dag. Greit å ha en klar hvis man våkner en dag til mye nysnø. Den andre bilen trenger nye vinterdekk, så iløpet av uka el neste tenker jeg. 

Kjører piggfritt på begge to, så ikke noe problem å skifte tidlig. Også bor vi såpass høyt opp at her kommer det tidligere snø enn nede i de nærmeste byene hvor vi jobber. 

Anonymous poster hash: 76f39...01c
Skrevet

Ja. Men vi bor på Røros 😊

Anonymous poster hash: 1773e...7e3

Skrevet

Ville egentlig bytte i dag da det plutselig var nesten 4 minus natt til i dag.. Men så ser jeg på yr at det er meldt mange pluss på dag og natt hele neste uke. Så da gidder jeg faktisk ikke bytte om enda.

Anonymous poster hash: 974aa...445

Skrevet

Nope. Og nå er jeg til og med på fjellet, men er glad i å ta en og annen liten risk. Venter til værmeldingen sier at det er på tide. Dekkene står dessuten på dekkhotell, så må vel også bestille time. Forhåpentligvis kan jeg kjøre på sommerdekk ut oktober.

Anonymous poster hash: df6f0...71a

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Nope. Og nå er jeg til og med på fjellet, men er glad i å ta en og annen liten risk. Venter til værmeldingen sier at det er på tide. Dekkene står dessuten på dekkhotell, så må vel også bestille time. Forhåpentligvis kan jeg kjøre på sommerdekk ut oktober.

En og annen liten risk som ikke bare kan gå utover deg selv, men også andre som ferdes på veiene?

Skrevet

En og annen liten risk som ikke bare kan gå utover deg selv, men også andre som ferdes på veiene?

Med de værmeldingene som er nå, så er det ikke behov for vinterdekk i «mitt» fjellområde. Bilen står dessuten pent og pyntelig parkert utenfor hytteveggen, og der skal den stå i mange dager. Jeg MÅ f.eks. ikke kjøre i tidlige morgentimer med rim på veien.

Når det er sagt, så skal jeg selvfølgelig skifte dekk når det blir nødvendig, men ikke bare ut i fra kalenderen, jeg sjekker heller værmeldingene.

Skrevet

Skal gjøre det i morra, siden de nye dekkene mine er kommet og må legges på felg.

Anonymous poster hash: c1702...2e3
Skrevet

Om 14 dager skifter vi dekk på siste bilen 😊

Anonymous poster hash: 73be8...1c1

Skrevet

Ja, la om forrige helg.

Anonymous poster hash: b730e...fb1

Skrevet

Nei det har ikke vært behov for det enda. Venter lengst mulig. Det er ikke lov å legge på piggdekk før i slutten av denne måneden, så dersom jeg bytter og det kommer en lang mild periode må jeg egentlig bytte tilbake.

Er veldig sjelden avhengig av bil av morgenen.

Skrevet

Jeg håper det hvertfall. Vi måtte kjøpe nye dekk og de kom forrige uke. Får håpe mannen ikke var sp dum og kjøpte sommerdekk. ( han skulle kjøpe nye i sommer, men kom aldri så langt. Jeg strekker meg til å skifte dekk, men ikke kjøpe. Jeg kjører ikke bil, så hva som han liker å kjøre med får han avgjøre. )

Anonymous poster hash: 7da2e...1bc

Skrevet

Ja byttet på lørdag

Anonymous poster hash: 8fe5f...fcb

Skrevet

Ja, la om før vi dro på høstferie. Snødde blant annet på Sjusjøen i går.

Anonymous poster hash: ce7aa...71b
Skrevet

Ja, la om før vi dro på høstferie. Snødde blant annet på Sjusjøen i går.

Anonymous poster hash: ce7aa...71b

Joda, det snødde såvidt på Sjusjøen i går, men i dag er det ikke behov for vinterdekk på Sjusjøen. Helt bart og varmegrader.

Skrevet

Skal om et par dager, fordi vi skal på fjellet snart. Bor i Bergen, så vi er vel heldige om vi får behov for de her hjemme i det hele tatt i vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...