Gå til innhold

Underviser truer med anmeldelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er faktisk helt seriøst...

Jeg går på høyskole, og vi er flere studerende som har vært utilfreds med en underviser, da han sjeldent klarer å skape et godt læringsmiljø i sine timer.

Vi har tatt det opp, men man taler for døve ører.

Etter å ha tatt det opp med studieveileder, anbefalte hun at vi skulle sende inn klage til ledelsen.

Underviser har i kveld sendt ut en melding om at han vil vurdere anmeldelse. Fordi vi sår tvil om hans faglige nivå til ledelsen, og går bak hans rygg.

Det er nesten så jeg ikke tror det... Mannen er utdannet psykolog, og fungerer som psykologilærer til hverdag.

Hva tenker dere? Man har vel rett til å klage uten at man skal trues med anmeldelse?

Anonymous poster hash: 96ed3...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på høyskole, og vi er flere studerende som har vært utilfreds med en underviser, da han sjeldent klarer å skape et godt læringsmiljø i sine timer.

Etter å ha tatt det opp med studieveileder, anbefalte hun at vi skulle sende inn klage til ledelsen.

Underviser har i kveld sendt ut en melding om at han vil vurdere anmeldelse. Fordi vi sår tvil om hans faglige nivå til ledelsen, og går bak hans rygg.

Det er nesten så jeg ikke tror det... Mannen er utdannet psykolog, og fungerer som psykologilærer til hverdag.

Hva tenker dere? Man har vel rett til å klage uten at man skal trues med anmeldelse?

Omg 😂 Det blir verdens kuleste rettssak 😂

Anonymous poster hash: 4b212...15f

Skrevet

Um. Jøss. Kan det være skrevet i påvirket tilstand mon tro? Meget sært.

Anonymous poster hash: bd63d...9ac

Skrevet

Anmeldelse for hva da? Injurier?

Anonymous poster hash: cdc33...c52

Skrevet

La han anmelde! Kan aldri se for meg at en slik anmeldelse vil føre til noe som helst. Det er da ikke injurierende å mene at noen ikke skaper et tilfredsstillende læringsmiljø. For meg høres det ut som rene trusler, og det er i så fall interessant å videresende til ledelsen som et vedlegg til klagen.

Skrevet

Dæven! Han må være rimelig høy på seg sjøl...

Anonymous poster hash: 717bd...bb9

Skrevet (endret)

Hehe, han har jo ingen sak, men han kommer til å bli legendarisk som foreleseren som heller anmeldte enn endret seg.

Endret av sug lut
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Haha, rimelig høy på seg selv. La han anmelde, han har da overhodet ingen sak. La nå mannen drite seg loddrett ut, ikke ditt og dine medstudenters problem.

Skrevet

Det er bare å stå på sitt. Dere har selvsagt all rett til å klage så lenge det er saklig. Sakelighetskravet er viktig.

Dere vil spare senere studenter masse om dere gjør denne jobben.

Jeg var med på å "luke ut" en udugelig foreleser for mange år siden. Han kom inn i klasserommet vårt (i en annens time) og skjelte oss ut. Svært ubehagelig. MEN senere års studenter slapp ham heldigvis.

Anonymous poster hash: 98c4e...631
Skrevet

Det viser jo bare at det er noe med ham som ikke stemmer, trist men ikke studentene sitt ansvar når det faktisk står om utdannelsen deres. 

Anonymous poster hash: f97bd...ce3
Skrevet

Herregud for en tosk. Han kommer selvsagt ingen vei med å anmelde dere. Bare det at han kommer med en så teit trussel viser vel at det er noe alvorlig galt med fyren.

Stå på å klag videre til ledelsen og vis gjerne også meldingen hvor han truer med anmeldelse. Bare det vil vel vise at fyren ikke er helt I vater 😫

Skrevet

Som journalist i en Studentavis i mange år så bønnfaller jeg deg om å ta kontakt med studentavisa!

Gull!

Anonymous poster hash: feaa8...c5a
Skrevet

Send meldingen dere har fått fra han videre til ledelsen. Enda en grunn for de til å tsa en nærmere titt på han og mer grunnkag for dere.

Anonymous poster hash: 6b595...0ca

Skrevet

Hva mener du med godt læringsmiljø?

Voksne studenter har selv et stort ansvar for eget læringsmiljø.

Anonymous poster hash: e9fba...20d

Gjest Antarctica
Skrevet

Kanskje han ble psykolog fordi han sliter med paranoia?

Syns han ikke høres helt god ut i bollen.

Skrevet

Han har jo gjort det enkelt med dere med å sende den mailen - det viser at han ikke er helt stabilt.

Vis ledelsen mailen i morgen, så blir han forhåpentligvis historie ved det studiestedet.

Han har tydeligvis ikke forstått at hans faglige nivå kan være skyhøyt, men at han likevel kan være komplett udugelig som foreleser. Det er ikke alle som egner seg til å formidle kunnskap videre på en god og forståelig måte, de må lukes ut av skolene.

Anonymous poster hash: 3e93d...20b
Skrevet

Man har rett til å klage, men klagen må være sakelig.

Dere har selvfølgelig ingen "rett" til å komme med urettmessige anklager, usannheter eller ting som kan oppfattes som mobbing.

Læringsmiljøet er dere studentene medansvarlig for. Læreren skal undervise i pensum, det forventes at han er forberedt, presenterer stoffet ordentlig, holder seg til pensum, har progresjon osv.

Dersom han ikke følger pensum, ikke er forberedt osv er dette selvfølgelig noe dere kan klage på. Hvis du bare ikke "liker" foreleseren eller forelesningsmetoden, så er ikke dette grunn nok for å klage.

Du sier ikke noe om hva dere konkret har klaget på. Å "ikke klare å lage et godt læringsmiljø" er veldig diffust.

Når det er sagt så virker det veldig spesielt å true med anmeldelse, med mindre dere har kommet med åpenbare falske påstander.

Anonymous poster hash: e14b2...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...