Gå til innhold

Barnet mitt vil ha mat HELE tiden.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett etter frokost....10 min senere: jeg er sulten. Så får han mer. 15 min etterpå: jeg er sulten...får mat...nye 15 min senere: jeg er sulten...å idag litt etter middag: jeg er sulten.. Jeg blir gal!! Jeg gjør ikke annet enn å lage mat til han!

Idag har han spist:

1 yoghurt med masse forskjellige kornsorter,

1 banan,

4 store grove pannekaker,

1 pære og

2 porsjoner(1 til middag, og da var han METT og 1 til en halvtime etter)med kjøttboller og fullkornspaggetti. Han er 2,5 år. Normalvektig. Men er dette normalt?

Anonymous poster hash: bd930...d47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett etter frokost....10 min senere: jeg er sulten. Så får han mer. 15 min etterpå: jeg er sulten...får mat...nye 15 min senere: jeg er sulten...å idag litt etter middag: jeg er sulten.. Jeg blir gal!! Jeg gjør ikke annet enn å lage mat til han!

Idag har han spist:

1 yoghurt med masse forskjellige kornsorter,

1 banan,

4 store grove pannekaker,

1 pære og

2 porsjoner(1 til middag, og da var han METT og 1 til en halvtime etter)med kjøttboller og fullkornspaggetti. Han er 2,5 år. Normalvektig. Men er dette normalt?

Jeg synes ikke det var mye. Jeg jobber på småbarnsavdeling, og flere der spiser gjerne 2 (kan godt spise enda mer) porsjoner middag, 3 skiver til lunsj. En pære, yoghurt eller 1 banan metter jo ikke lenge da.

Anonymous poster hash: ee727...e53

Skrevet

Hvorfor forer du han med så masse "mat" som ikke metter og gir skikkelig næring over lengre tid?

Anonymous poster hash: 37fc9...0f7

Skrevet

Slik jeg ser det så får han ikke fulle måltider. Så skjønner han kan være sulten.

Får han ikke noe brødmat og grønnsaker? Han trenger mer fiber også.

Anonymous poster hash: 0e578...4af

Skrevet

Burde kanskje lagt med hva han spiser på en vanlig hverdag også:

2 skiver til frokost + en frukt

Lunsj i bhagen(hver dag sier de; han spiser Godt!)

Fruktmåltid mot slutten av dagen der også.

Når vi kjører fra Bhagen spiser han gjerne 2-3 fiskekaker i bilen(har alltid med mat til hjemturen, tar 10 min)

Så feks en 'balje' med fiskegrateng(350g)

Til dessert en yoghurt med kornprodukter

Til kvelds gjerne 2-3 skiver.

(Idag ble det grove pannekaker, da vi gikk fri for brød)

Hi

Skrevet

Yoghurt og korn metter ikke så lenge, kan han ikke spise en skive eller to først, så yoghurt etterpå på f. eks. havregryn?

Hva med havregrøt?

Avocado og egg til lunsj.

Virker som han føler seg mett men at det ikke varer så lenge. Virker jo som han er mer sulte siden ha faktisk spiser mer etterpå også.

Hvis han holder på med noe, er opptatt, spør han etter mer mat da også eller kjeder han seg?

Anonymous poster hash: bc74c...e86

Skrevet

Jeg postet før jeg så det siste svaret ditt.

Anonymous poster hash: bc74c...e86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...