Gå til innhold

Hva gjør dere med noter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn som har spilt inn noen år. Etter hvert har det blitt veldig mange ark med noter, mange ringperm.

Tar dere vare på alt? Noen ganger er det jo fint å ta frem de gamle notene, som for eksempel notene til julesangene ol, men de aller fleste blir jo ikke brukt igjen de første årene i hvertfall? Hva gjør dere andre med sånt?

Anonymous poster hash: d52e7...b7e

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Har mange hyllemeter med noter...

Hvis det bare er noter av typen "Har du sett min lille gris", dvs øvestykker som fort blir for lette, og ikke er musikalsk interessante, så hiver jeg dem jo. Men sanger og melodier som er mer enn bare en øvelse i tonetreff, dem samler jeg på. Sett dem alfabetisk, så det blir lett å finne fram.

Skrevet

Har mange hyllemeter med noter...

Hvis det bare er noter av typen "Har du sett min lille gris", dvs øvestykker som fort blir for lette, og ikke er musikalsk interessante, så hiver jeg dem jo. Men sanger og melodier som er mer enn bare en øvelse i tonetreff, dem samler jeg på. Sett dem alfabetisk, så det blir lett å finne fram.

Tar du dem i praksis som frem igjen? Bøkene er jo greie, men det blir så mange ark!

Sorterer du dem alfabetisk etter komponist eller tittel?

Gjest Antarctica
Skrevet

Tar du dem i praksis som frem igjen? Bøkene er jo greie, men det blir så mange ark!

Sorterer du dem alfabetisk etter komponist eller tittel?

Ideelt sett etter komponist, men siden jeg ofte glemmer komponistnavn, så blir det i praksis etter tittel.

Skrevet

Jeg har barn som har spilt inn noen år. Etter hvert har det blitt veldig mange ark med noter, mange ringperm.

Tar dere vare på alt? Noen ganger er det jo fint å ta frem de gamle notene, som for eksempel notene til julesangene ol, men de aller fleste blir jo ikke brukt igjen de første årene i hvertfall? Hva gjør dere andre med sånt?

Anonymous poster hash: 10440...dd4

Skrevet

Hva med å scanne og ha dem på disk?

Skrevet

Hva med å scanne og ha dem på disk?

Det går jo an, men da må de jo skrives ut igjen før de brukes og cd formatet er vel uansett i ferd med å bli ganske umoderne? Noter i papirformat kan i hvertfal taes frem og spilles etter direkte.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Reklame er fjernet fra tråden.

Kira, moderator 

Skrevet
På 9. oktober 2016 den 16.47, Anonym bruker skrev:

Har tatt vare på de fra jeg ble voksen, savner noter fra jeg var barn!:(

Anonymkode: 8744d...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...