Gå til innhold

Urettferdig arv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min søster arvet for mange år siden litt etter dødsfall til en forelder. Jeg fikk en sum penger og hun en leilighet. Det var omtrent lik sum da. Nå har leiligheten tripplet sin verdi siden da. Er det urettferdig? Vi var såpass unge at valgene ble tatt på vegne av oss.

Anonymous poster hash: 26671...1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere arvet samme sum så kunne jo du og valgt å investere pengene... om min bror og jeg arver en million hver og han sløser de bort mens jeg setter de på sparekonto så vil jo jeg etter 10 år ha tjent på det mens han ikke har noe igjen...

Anonymous poster hash: 0dc0c...0de

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvor unge var dere da? For overformynderiet burde jo ha sett til at dine penger ble forvaltet godt.

Skrevet

Du kunne vel også kjøpt leilighet?

Anonymous poster hash: 8f289...d38
Skrevet

Nei det er ikke urettferdig så lenge summen var lik den gangen

Hvem forvaltet dine penger da, og hvorfor ble det ikke kjøpt leilighet for dem

Anonymous poster hash: 1f0cf...81e

Skrevet

Ingenn penger ble sløst bort, vi var 13 og 17. Den andre forelderen valgte for oss. Sikkert ikke urettferdig, men det gjør at vi har veldig ulik økonomi nå.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ingenn penger ble sløst bort, vi var 13 og 17. Den andre forelderen valgte for oss. Sikkert ikke urettferdig, men det gjør at vi har veldig ulik økonomi nå.

Oj! Da har noen forsømt seg. For når et barn eier over en viss sum skal det forvaltes til barnets beste, og det innebærer også at forelderens valg kan overprøves. Var du 13?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...