Gå til innhold

Negative opplevelser på intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen opplevd fiendtlig innstilte intervjuere på jobbintervju? En bekjent sa at det var en vanlig teknikk for å luke ut kvalifiserte søkere når en alt har en kandidat en ønsker å ansette. Jeg så plutselig en opplevelse jeg hadde for mange år siden i ett nytt lys. 

Anonymous poster hash: f9cb8...e63
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ja. Men jeg søkte på en intern stilling, og det dreide seg konkret om en konflikt i daværende arbeidsplass. Jeg hadde ikke som mål å snakke om den, men intervjueren visste om det. Og gjorde et stort nummer av at jeg ikke hadde min nærmeste leder oppført som referanse.

Skrevet

Ja, det har jeg. Han hang seg veldig opp i det at jeg har barn og reisevei. Jeg var kvalifisert for stillingen. Det to som interjuvet meg, han hang seg så mye opp i det at jeg hadde barn og reisevei (Jeg bodde en time unna) at hun som var med på interjuvet måtte be han om å gi seg. Hun sa at hun også bodde et lite stykke unna da hun startet i bedriften og at hun har barn også. Jeg kjenner de som fikk jobb der, begge var barnløse og bodde rett i nærheten. Jeg gikk ut av interjuvet og tenkte her vil ikke jeg jobbe.

Anonymous poster hash: d55c6...ce6

Skrevet

Andre?

Anonymous poster hash: f9cb8...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...