Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Er ingen kakeekspert så trenger forslag?? Lyst å gjøre litt stas og prøve meg frem Har ei jente som blir 6år senere og, så tips til kaker selv en amatør kan lage mottas med stor takk Anonymous poster hash: 38ea2...eab
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Skal ettåringen ha egen kake eller mener du til selskapet for ettårsdagen? Vi lager sjokoladekake, men etåringen får ikke kake. Anonymous poster hash: 7883f...7c5
JessicaM50 Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg lagde hjemmelaget banankake når min fylte ett. Brukte godt modne bananer og minimalt med sukker Ellers kan man jo lage grove vafler eller lapper
sug lut Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Ungene har fått plassert ei svær bløtkake foran seg og carte blanche til å spise sjøl.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Det samme som i alle andre bursdager, muffins, bløtkake, sjokoladekake og is, ettåringer får snake på han/hun ønsker Anonymous poster hash: 5879f...635
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg skal lage bamsekake Vet ikke helt hva den skal være laget av, men tipper noe med sjokolade.... OG JA.. hun får spise kake, selvfølgelig. Det er bursdag! Drit i hva ting inneholder av sukker og fett. Anonymous poster hash: d4458...e3b
Mamma_til_2 Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Begge mine fikk en egen liten bløtkake som de spiste selv på sin måte. Ellers så hadde vi sjokoladekake til selskapet.
*Miss Marple* Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Sjokoladekake. Det var første gang hun smakte søtt og det var tydelig at det smakte himmelsk💕 satt helt i ro og spiste med fingrene. Ble fantastiske bilder. Er det virkelig noen som mener at en ettåring ikke kan smake på bursdagskaken?
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Skal ettåringen ha egen kake eller mener du til selskapet for ettårsdagen? Vi lager sjokoladekake, men etåringen får ikke kake. Anonymous poster hash: 7883f...7c5 Samme her. Ettåringen fikk en skål med piska krem, og egen skje - stor stas. De voksne fikk diverse annet.
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Sjokoladekake. Det var første gang hun smakte søtt og det var tydelig at det smakte himmelsk💕 satt helt i ro og spiste med fingrene. Ble fantastiske bilder. Er det virkelig noen som mener at en ettåring ikke kan smake på bursdagskaken? Ettåringen veit ikke at det er bursdag... Så, ja.
TPK Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Mine har fått sin egen lille muffins med ett lys på.
Mumua Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Skal lage en svær kake med vaniljekrem. Gir henne et stykke så får hun spise alt hun vil. Skal ha mye annet godt også og hun skal få smake på det meste om hun vil. Lever sunt og godt ellers så det er null stress med sukker innimellom.
*Miss Marple* Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 Ettåringen veit ikke at det er bursdag... Så, ja. Neida. De vet ikke at det er hverken bursdag eller jul så egentlig trenger de ikke få være med på noe ekstra.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 Teiteste jeg ser er de som gir ettåringer egne kaker de spiser/leker med! Idiotisk! Anonymous poster hash: 34f12...af2
*Miss Marple* Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Teiteste jeg ser er de som gir ettåringer egne kaker de spiser/leker med! Idiotisk! Anonymous poster hash: 34f12...af2 Lyst å forklare litt nærmere hvorfor akkurat det får piggene ut hos deg? Det må da være en ganske ufarlig ting å gjøre?
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 Neida. De vet ikke at det er hverken bursdag eller jul så egentlig trenger de ikke få være med på noe ekstra. Nei, ikke hvis de er for små til å nyte det. Det kommer jo nye anledninger... De sover seg gjennom nyttårsaften også, alle fall ettåringene her hos oss. Men jeg kunne såklart ha vekket dem og sagt at "nå skifter en, for deg, abstrakt tidsenhet navn til noe annet, og derfor velger vi å skremme deg med ting som hyler og sier pang på et tidspunkt da du vanligvis er trøtt og helt i koma." Det lot jeg være, gitt. Men de har opplevd mange nyttårsfeiringer seinere. Så de trenger ikke være med på alt når de er så små at de ikke har glede av det. Husker tanta mi holdt sønnen våken en ekstra time når hun hadde besøk, for ellers fikk jo ikke halvannetåringen smakt på vaflene hun stekte... (Trenger jeg fortelle at han som voksen veide 130 kilo og selv meldte seg på boot camp for å få av seg 50 av dem...?)
*Miss Marple* Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 Nei, ikke hvis de er for små til å nyte det. Det kommer jo nye anledninger... De sover seg gjennom nyttårsaften også, alle fall ettåringene her hos oss. Men jeg kunne såklart ha vekket dem og sagt at "nå skifter en, for deg, abstrakt tidsenhet navn til noe annet, og derfor velger vi å skremme deg med ting som hyler og sier pang på et tidspunkt da du vanligvis er trøtt og helt i koma." Det lot jeg være, gitt. Men de har opplevd mange nyttårsfeiringer seinere. Så de trenger ikke være med på alt når de er så små at de ikke har glede av det. Husker tanta mi holdt sønnen våken en ekstra time når hun hadde besøk, for ellers fikk jo ikke halvannetåringen smakt på vaflene hun stekte... (Trenger jeg fortelle at han som voksen veide 130 kilo og selv meldte seg på boot camp for å få av seg 50 av dem...?) Jeg syns ikke eksemplene dine henger helt sammen med om en ettåring kan smake på bursdagskaken sin eller ikke? Feirer man ettårsdagen er det vel naturlig at hovedpersonen er våken og med i hvertfall deler av den? Men selvsagt, det er ingen krise om den ikke får smake, jeg skjønner bare ikke hvorfor det er noe å bry seg med. Hver sin kjepphest.
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg syns ikke eksemplene dine henger helt sammen med om en ettåring kan smake på bursdagskaken sin eller ikke? Feirer man ettårsdagen er det vel naturlig at hovedpersonen er våken og med i hvertfall deler av den? Men selvsagt, det er ingen krise om den ikke får smake, jeg skjønner bare ikke hvorfor det er noe å bry seg med. Hver sin kjepphest. Kanskje fordi ettåringen har et umodent tarmsystem og ikke heller er vant til sukker; som skal renses ut via nyrene. Så lenge de ikke savner det, hvorfor skal jeg tilvenne dem noe jeg senere vil avvenne dem (eller begrense)?
*Miss Marple* Skrevet 9. oktober 2016 #19 Skrevet 9. oktober 2016 Kanskje fordi ettåringen har et umodent tarmsystem og ikke heller er vant til sukker; som skal renses ut via nyrene. Så lenge de ikke savner det, hvorfor skal jeg tilvenne dem noe jeg senere vil avvenne dem (eller begrense)? Å spise kake en sjelden gang ser jeg ikke behovet for å avvenne noen fra Jeg ser at vi har helt forskjellig syn på dette, så da er det ikke vits i å trekke denne avsporingen fra hi lenger. Jeg svarte på hennes spørsmål om hvilke kake jeg bakte og ser meg ferdig med denne tråden.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #20 Skrevet 9. oktober 2016 Laget marsipankake til ett års dagen her, hun elsket den. Ellers er hun veldig glad i ostekake, med digistivbunn og gelelokk Anonymous poster hash: 76df1...5a4
Snøfnugget Skrevet 9. oktober 2016 #21 Skrevet 9. oktober 2016 Vår fikk spise selv/leke med bløtkake. Han storkoste seg!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #22 Skrevet 9. oktober 2016 Kake til etåringen er jo fordi mor skal få søte bilder å legge ut på Facebook. Hvorfor lære 1 åringer hva kake og godteri er før man trenger? Det samme med pakkekalender, hvorfor skal små barn som ikke skjønner konseptet få 24 gaver før jul? Ei på Facebook som lurte på hva hun kunne pakke inn til baby på 10 måneder. Idiotisk og viser at kjøpesamfunnet har gått for langt. Her har ikke barna brydd seg med kaker og godteri før de nærmet seg 3 år. De visste jo ikke hva det var. Å innføre lørdagsgodt for bitte små er jo bare dumt. Her har de fått en kopp med frukt, kanskje litt frokostblanding, rosiner eller hjemmelaget brødkrutonger som lørdagsgodt når eldre søsken får sitt. Anonymous poster hash: 7883f...7c5
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #23 Skrevet 9. oktober 2016 Kake til etåringen er jo fordi mor skal få søte bilder å legge ut på Facebook. Hvorfor lære 1 åringer hva kake og godteri er før man trenger? Det samme med pakkekalender, hvorfor skal små barn som ikke skjønner konseptet få 24 gaver før jul? Ei på Facebook som lurte på hva hun kunne pakke inn til baby på 10 måneder. Idiotisk og viser at kjøpesamfunnet har gått for langt. Her har ikke barna brydd seg med kaker og godteri før de nærmet seg 3 år. De visste jo ikke hva det var. Å innføre lørdagsgodt for bitte små er jo bare dumt. Her har de fått en kopp med frukt, kanskje litt frokostblanding, rosiner eller hjemmelaget brødkrutonger som lørdagsgodt når eldre søsken får sitt. Anonymous poster hash: 7883f...7c5 Så flink og klok mor du er 👏👏👏👏 Du elsker nok barna dine mer enn oss som gir dem kake på bursdagen. Anonymous poster hash: 08baa...bea
Gjest Skrekkøgla Skrevet 9. oktober 2016 #24 Skrevet 9. oktober 2016 Får ei lita flis med bløtkake og egen skje. Shoot me!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #25 Skrevet 9. oktober 2016 Fikk oppkuttede druer og smoothie, stor glede i heimen. Om en baby ikke har fått sukker "hele livet", er det bra at plutselig får de en svær kake foran seg som de skal trykke i seg med nevene? Må jo få helt sukkersjokk Anonymous poster hash: 0d51b...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå