Gå til innhold

Forskjell på gutt og jentesvangerskap?


BambiMilla

Anbefalte innlegg

Gleder meg sånn til å finne ut kjønnet ! Har fått et helt annerledes svangerskap enn forrige !
Noen som har hatt to forskjellige svangerskap med forskjellige kjønn? Hva var forskjellene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ganske forskjellig for meg.

Mildere hyperemesis med jenta enn med gutten

Mye halsbrann med gutten, ikke plaget før helt på slutten med jenta

Kraftig bekkenløsning med gangvansker med gutten, små bekkenplager med jenta (kan ha noe med at jeg ikke presset meg like mye med jenta)

 

To tunge svangerskap med begge med hyperemesis fra uke 5-6 og til termin, men likevel lettere med jenta enn med gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske forskjellig for meg.

Mildere hyperemesis med jenta enn med gutten

Mye halsbrann med gutten, ikke plaget før helt på slutten med jenta

Kraftig bekkenløsning med gangvansker med gutten, små bekkenplager med jenta (kan ha noe med at jeg ikke presset meg like mye med jenta)

 

To tunge svangerskap med begge med hyperemesis fra uke 5-6 og til termin, men likevel lettere med jenta enn med gutten.

Slet i tillegg mye med lavt blodtrykk med jenta, ikke like lavt med gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jenta : lite plager generelt, små kvalm i begynnelsen, noe halsbrann ellers i topp form

Med gutten : kvalm og oppkast til uke 20. Dårligere i astmaen og bekkenløsning fra uke 14.

 

En drøm å gå gravid med jenta. Et mareritt å gå med gutten.

 

Anonymous poster hash: e5e06...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig lesing :D

 

Når jeg gikk gravid med lillegutt var jeg kvalm fra start til slutt, bekkenløsning fra før uke 12. Måtte sykemeldes tidlig.

 

Denne gangen var jeg bare morgenkvalm til rundt uke 15, men blir en del svimmel til tider. Ingen bekkenløsning og er snart i uke 17 :D (aner ikke om det er jente denne gangen eller bare forskjell på svangerskap uten grunn da :) )

Endret av BambiMilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Har to gutter og to jenter. M guttene: veldig kvalm til uke 16. Halsbrann. Vektøkning på mellom 17 og 25 kg. Veldig humørsyk. Kribling i bena. Slett hår.

 

Med jentene: mye mindre kvalm. La på meg mindre mellom8 og 12 kg. Mindre humørsyk. Generelt lettere svangerskap. Mindre kribling. Krøller/ fall i håret.

 

Du kan prøve plumbotesten. Stemte på meg :).

 

Nå gravid m tvillinger. Aner ikke hva de er men ut i fra svangerskapet tipper jeg to jenter el en gutt og en jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de tre jentene - kvalme, særlig på ettermiddag/kveld. Med oppkast daglig i 3 første måneder.. svimmel/BT-fall

 

Denne gangen - kvalm en liten ukes tid, ingen oppkast..!? MYE halsbrann, nær-besvimelse/BT-fall ofte..

 

Mye likt, bortsett fra kvalme😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første: Veldig kvalm, svimmel og uvel frem til uke 18, ca. Ingen bekkenplager. Craving på sure ting og frukt; grapefrukt og kiwi :D

 

Med andre: Ikke kvalm, litt bekkenplager mot slutten. Craving på salt lakris.  

 

Begge er jenter ;)

 

Nå: Har vært ganske kvalm, men overkommelig (går stort sett over utover dagen), foreløpig ingen bekkenplager, men mer uren hud og føler meg mer hormonell enn jeg kan huske å ha vært tidligere. Blir spennende å se :)



Anonymous poster hash: 80298...9ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Mammantil2prinser

Har to gutter fra før. Svangerskapa va ulike men like likevell😂 Litt oppkast med første, kvalm fra morgen til kveld med lillebror (men ingen oppkast)

 

Denne gangen har jeg hatt minimalt med symptomer. Litt uggen, så vidt såre brystvorter, trett, bekkenløsning fra uke 5-6 og 100% sykemeldt.

Med tanke på at jeg har to gutter fra før og ektemann en gutt fra før i tillegg er jeg 110% sikker på at det er en bitte lillebror inni magen selv om dette svangerskapet er helt annerledes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...