Gå til innhold

Hvordan ser deres "luksusfelletavle" ut?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi er inne på lønn, sparing osv.

 

Hus:16500

Strøm + kommunale avgifter: 3000

Drivstoff og bil: 3000 drivstoff og snitt 1500 kr til EU, veiavgift, dekker osv. 4500 kr

Forsikring: 2500 kr

Strøm: 2000 kr i snitt.

Mat ca 8000 kr

Div aktiviteter og klær ca 4000

Tv, Internett og tlf: ca 2000 kr

Studielån: 2000 kr

Blir ca 44500 kr.

 

Inntekt ca 65 000 utb.

I følge banken har vi mye å gå på hver måned, lånet er på 3 mill.

 

Hvordan er deres tavle?

 

 

Anonymous poster hash: 3ed88...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ført opp strøm 2 ganger

 

Anonymous poster hash: 7f8cb...97f

Skrevet

Bolig: 9500

Mat: 6000

Transport: 900

Klær: Gjennomsnittlig ca 1000 kr

Sparing: For tiden kun 300

Annet: 3300 (SFO, tlf, forsikring, Spotify og Netflix)

Gjeld: 0

 

Har 20000 til fellesen hver måned. Jeg er student og betaler inn alt jeg får, mannen har vel rundt 5000-6000 i lommepenger. Han bruker de oftest på ting til familien da som å kjøpe klær til barna. Når jeg kommer meg ut i jobb kommer sparing og gjeld til å vokse tenker jeg.

 

Anonymous poster hash: 993ed...012

Skrevet

Inn : 30.000

 

Hus: 4500

Strøm: 1500

Forsikringer: 1000

Bensin: 700

Barnehage: 1400

GET: 1200

Fritidsaktiviteter: 500

 

Resten går til sparing, ferieturer, uforutsette utgifter.



Anonymous poster hash: d23df...b2b
Skrevet

Bolig 13000

Mat: 9000

Transport: 9000

Sparing: 2000

Lån: 1300

Annet: 3000

Klær: 1500

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 96c5e...1e3

Skrevet

Inn: 37000 (er alene)

Bolig: 9500 i lån og felleskostnader

Strøm: 1000

SFO: 2450

Forsikringer: 1000

Forbruk (mat, klær, frisør, gaver og aktiviteter): ca 10000.

Sparing: 2000

Resten går til oppussing for tiden.

 

 

Anonymous poster hash: 89cbd...7fa

Skrevet

Du har ført opp strøm 2 ganger

 

Anonymous poster hash: 7f8cb...97f

Sorry. Skulle stå sfo

 

 

 

Anonymous poster hash: 73a34...551

Skrevet

Boliglån: 12.000

Fellesutgifter: 2.500

Strøm: 1.500

Studielån: 1.500
Billån: 1.000
Forsikring: 2.000
Mat og dagligvarer: 7.000

Barnehage: 5.000

Annet (bokklubb, blader++++): 2.000

 

Totalt: 34.500

 

Klær og drivstoff er ikke satt opp da det ikke går fra regningkontoen.

Totalt inn: 65.000



Anonymous poster hash: c681f...ca1
Skrevet

Huslån 12500kr

Strøm/kommunalavgifter/forsikring/alarm 3500kr

 

Transport (2 biler) forsikring, bensin, lån, årsavgift, vedlikehold 5000kr

 

Klær (2 voksne 2 barn) 1500kr

Mat 8000kr

Annet (mobil, TV, Internett, blad abo, kafébesøk, fornøyelser, trening)

3-5000kr

Bhg: 5000kr

Studielån 1500kr

 

Kredittkpn 0kr

 

Anonymous poster hash: 45661...2cc

Skrevet

Har inn : 17454

 

Husleie : 5000

Strøm : 800

Lån : 7000

Mat : 1200

Diesel : 400

Sparing : 700

Gavekonto : 400

Forsikring og andre regninger : 1154

Lommepenger til meg : 800

 

 

 



Anonymous poster hash: f04c1...b64
Skrevet

Lån: 16.000

Strøm: 3000

Telefon: 2500

Hyttelån: 1700

Leasing av bil: 1500

Forsikringer: 2000

Studielån: 2000

Månedskort: 3000

Kommunale avgifter: 1000?

 

Resten går til sparing, klær, gaver, mat, bensin osv osv....

Skrevet

Inn: 43.000,-

 

Lån: 14.000

Kredittlån: 2500,-

Strøm: 1500

Bhg: 3000

Mobiler: 1500

Forsikring: 3000

Drivstoff: 800,-

Hundemat: 700,-

Spar: 2600,-

Mat: 8000

Diverse(lege, apotek, bursdag, kino): 2000

Tv/nett: 1500

 

41.100,- om jeg ikke tar feil

 

2 voksne, 1 barn

 

 

Anonymous poster hash: a6967...c87

Skrevet

En voksen og et barn

 

Inn sammenlagt: 22 500.

 

Husleie: 12 500

Strøm: 1000

Telefon og nett: 1200

Forsikringer: 300

Transport (buss og tog): 1200

Mat og annet fra dagligvarebutikken: 6000

Gaver: 400

Klær: 500

Fritidsaktiviteter, kino, museer, frisør, lege, apotek, lommepenger meg og barn: 1200

Lån: 400 pr mnd.

 

Har ikke bil eller TV

 

Ser at utgiftene utgjør 25 700 pr mnd, som jeg antok så går vi ca 2500 i minus hver måned...

 

 



Anonymous poster hash: e1eec...849
Skrevet

Hus: 24 000

Andre lån: 4500

Strøm, kommunalde avgifter ol: 3000

Telefon, internett osv: 1000

Forsikringer: 2000

SFO: 2600

Biler: 3000 i snitt

Mat og husholdning: 14 000

Klær, sko, gaver, apotek, lege osv: ca 4000

Totalt: 58 100 kr

 

Inntekt: ca 80 000 kr

 



Anonymous poster hash: 6c21e...ba8
Skrevet

En voksen og et barn.

Inn ca 33000

Huslån og felleskostnader: 13500

Bil: 2200 (Ingen lån, så er bensin, forsikring og årsavgift)

Studielån: 1800

Strøm: 1200

Mat: 4500

Telefon: 300

Internett : 250

Forsikring: 300

Sparing: 4000-5000

Og sikkert mer jeg ikke husker nå :)

 

 

Anonymous poster hash: 90643...867

Skrevet

Har inn : 17454 Husleie : 5000Strøm : 800Lån : 7000Mat : 1200Diesel : 400Sparing : 700Gavekonto : 400Forsikring og andre regninger : 1154Lommepenger til meg : 800    Anonymous poster hash: f04c1...b64

Lurer på hvordan du klarer mat 1.200? Prøver å stramme inn på matbudsjettet, så trenger noen gode tips!

 

Anonymous poster hash: 20483...e40

Skrevet

Inn: 80 000

Huslån: 22 000

Studielån: 6 000

Andre lån: 7 000

Fondsparing: 13 000

Strøm/forsikring / avgifter: 3 000

Bil/bensin: 2 000

Barnehage: 3 000

Aktiviteter: 2 000

Telefoner,TV/Netflix/HBO etc: 3 000

Mat: 12 000

Fritid: 2 000

Klær: 2 000

Pensjonsparing: 3 000

 

Anonymous poster hash: 9a2e0...480

Skrevet

Lurer på hvordan du klarer mat 1.200? Prøver å stramme inn på matbudsjettet, så trenger noen gode tips!

 

Anonymous poster hash: 20483...e40

Jeg gikk over på app for 2 måneder siden, derfor har jeg lav inntekt. Når jeg gikk over på aap, så hadde jeg endel i fryseboksen (liten fryser), noe mat i skapene og endel vaskemidler. Så jeg bruker endel av det. Jeg har 300 kroner i uka å handle mat og alle andre varer jeg trenger i matbutikken. Jeg går aldri over den grensen, har som regel alltid litt igjen. Ofte går noe av de 300 til å kjøpe varer fra 50% boksen. Så jeg handler ikke for mer enn 1200 i mnd, men jeg spiser for litt mer enn det. Dessuten så bor jeg alene. Utenom det så :

- sjekker jeg alltid 50% boksene i butikkene, der kan det være mye bra. Handler ofte noe derfra. Går ofte innom på fredag eller lørdagkveld, for da er det som regel en del der, som går ut i løpet av helga (butikken ligger i nabolaget mitt)

- er veldig obs på priser og kjøper ikke noe unødvendig. Sjekker alltid tilbudsavisene

- kjøper mye grønnsaker hos lokal grønnsakshandler, er som oftest billigere enn i butikkene

- kaster nesten ikke noe mat

- handler en gang i uka og skriver handleliste

 

Anonymous poster hash: f04c1...b64

Skrevet

...2 voksne og 3 barn...

 

 

Anonymous poster hash: 9a2e0...480

Skrevet

Inn: 50 000,-

 

Huslån: 12000,-

Strøm: 1500,- (gjennomsnitt)

Komm avg: 1200,-

Tv/ nett/ alarm: 1500,-

Barnehage: 4600,-

Transport: 6000,- (2 biler)

Forsikringer: 2400,-

Mat: 10000,-

Klær: 1500,-

Annet: 5000,-

Sparing: 2000,-

Oppussing hus: 2300,-

 

Vi er to voksne og to barnehagebarn. Burde levd strammere men er litt dårlig på planlegging, særlig på matinnkjøp

 

Anonymous poster hash: b7dfb...5e3

Skrevet

Inn: ca 40-42 000 ( 2 voksne, 3 barn)

 

Huslån: 7000

Forsikringer: 2800

Billån: 2850

Drivstoff :1500 (2 biler)

Barnehage: 5150

Barnebidrag: 2950 ( dette går i utgangspunktet ikke fra felles, men mannen betaler mer inn enn meg til felles for å dekke opp)

Telefon/Tv/internett: 1900

Kommunale: ca 1000 ( betaler kvartalsvis ca 3000)

Strøm: ca 850 ( noe mer om vintern, ca 1000-1200)

Mat: 4-5000 ( alt for mye)

Klær: 1500 ( gjennomsnitt i året. noen mnd ingen handel, andre mnd en del mer. nå på høsten blir det fort mer)

Sparing: 2000

Oppussing: resten... 

 

sikkert en hel haug jeg har glemt.. men dette er iallefall av de faste utgiftene jeg vet kommer hver mnd. 

 



Anonymous poster hash: 257bf...639
Skrevet

Det heter et budsjett...

 

Anonymous poster hash: 86b1d...5ff

Skrevet

Har ca 30.000 inn(er alene med to barn)

 

Huslån: 13.000

Strøm/forsikring på hus: ca 1500

Mobil: ca 1000

Bilforsikring: ca 800

(Utbetalt bil)

SFO: 3000

Personforsikringer: ca 600

Mat, klær, bursdagsgaver og aktiviteter: ca 7000.

 

Så ca 27.000 Tot ut. Resten går på sparing:)

 

Anonymous poster hash: cb44f...386

Skrevet

2 voksne + 2 barn

Vårt månedlig budsjett

 

Huslån: 25 000kr ( betaler ekstra titt og ofte)

Bilutg: 2000

Diesel: 1800 ( 2 biler)

Forsikring: 4500

Kom.utg inkl eiendomskatt: 1900

Strøm: 1500

Barnehage: 2950

SFO: 3000

Ingen mobil utg - jobben betaler for oss begge

Div (gaver, tannlege, lege,medisiner, klær ol): 3000

Mat: 6500

Billån: 3000 ( betaler ekstra inn hver måned)

Sparing: min. 10 000 - har vi mye til overs, betaler vi ned billånet.

 

Inn: lønnsinntekt 66 000 pluss leie inntekt på 10 000

 

Anonymous poster hash: 74034...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...