Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er heldig og har mange venninner, og det setter jeg selvsagt stor pris på. Men så klarer jeg ikke å være like sosial som da jeg var yngre. Jeg er nesten alltid sliten, og jeg henger alltid etter med noe. Ja, det kan være sunt med et avbrekk, men ikke hele tiden. De fleste venninnene mine treffer jeg på syklubb ca. 8 ganger i året, og er fornøyd med det. Så har jeg tre andre venninner. Vi er ikke i samme livssituasjon, så de har mye mer tid og overskudd en meg. Jeg liker dem veldig godt, men de spør og spør og spør om vi skal finne på noe. Jeg har forklart situasjonen for dem: det er veldig trivelig å treffes, men jeg har det fryktelig hektisk. Det betyr at jeg ofte må si nei (siden de spør hele tiden). So far, so good. Men, de blir sure. Hver gang. Først kommer en rekke forslag til hvordan jeg likevel skal kunne få mulighet til å rekke/orke/få til å treffes, og så merker jeg at de blir sure. De sier også rett ut at "jeg er jo aldri med lenger". Da forklarer jeg på nytt, men det hjelper jo ikke. Sånn som det har blitt nå, så sier jeg ja så mye jeg klarer. Resten av tiden bruker jeg mye energi på å lure på hva de sier om meg, ha dårlig samvittighet osv. Blir skikkelig sliten av det. Lurer rett og slett på om jeg må fase dem ut. Råd? Anonymous poster hash: 6278e...c43
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Du inviter de når du har tid. Skvis de inn på lunsj, ukedag eller helg. Kveldsmat. Skal du slå opp med alle vennene dine? Hva med den dagen du har ledig tid, men ingen venner? Anonymous poster hash: 003c8...a46
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Gi beskjed at du ikke vil prioritere vennskap framover. Kanskje du gir blandede signaler. Husker en gang ei venninne av meg prøvde å fase meg ut, men jeg tok ikke hintet. Hun var sånn; joda, selvfølgelig skal vi finne på noe sammen, men... Unnskyldning, unnskyldning, unnskyldning. Jeg innså senere at hun mente egentlig at hun ikke ville bruke tid på meg, og ville satt pris på at hun bare sa det med en gang. Vær tydelig! Anonymous poster hash: f3bf1...edb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Nei, jeg vil ikke slå opp med alle venninnene mine. Bare de som blir sure når jeg ikke har mulighet til å finne på noe like ofte som de vil. Hi Anonymous poster hash: 6278e...c43
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Bare ta mindre og mindre kontakt? Eller gi gjensvar når de blir sure, si at dette har du jo forklart dem før at du ikke ønsker eller får til å møtes så mye og at du da synes det er dumt at de blir sure/gir deg dårlig samvittighet og hør hva de da sier? Si fra at du har jo vært klar på det og spør om det fortsatt er noe som er uklart eller hva de tenker om det? Dere har jo ulike forventninger til vennskapet så kanskje de må ha det inn med teskje, en gang til for å virkelig forstå. Anonymous poster hash: 2dcf8...c76
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Hvis de blir sure så hadde jeg latt være å høre fra meg, rett og slett. Anonymous poster hash: a9466...29a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Er disse i "samme gjeng" eller er de venninner med deg hver for seg? Jeg har selv flere venninnegjenger og i den ene er vi 4 jenter. Hun ene sier alltid nei, og det er jo greit nok det - men vi andre synes jo ikke vi skal slutte å spørre henne. Vet hun har det hektisk og ikke alltid får det til. Hvis hun hadde følt det som deg hadde jeg satt pris på at hun hadde sagt noe ala "hør her jenter, jeg synes det er hyggelig å være sammen med dere, men dessverre får jeg det sjelden til. Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg alltid må si nei. Kan vi ikke heller si det sånn at jeg spør dere så fort jeg har en mulighet til å være med dere?" Så slipper du å få maset, men ikke bli snurt og fornærmet hvis venninnene takker nei den dagen det passer deg. Anonymous poster hash: 1a5e2...ac2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 Du inviter de når du har tid. Skvis de inn på lunsj, ukedag eller helg. Kveldsmat. Skal du slå opp med alle vennene dine? Hva med den dagen du har ledig tid, men ingen venner? Anonymous poster hash: 003c8...a46 Les en gang til... HI har flere venninner enn disse Anonymous poster hash: ceeea...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå