Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Hun beskriver lammelser i ansiktet som kommer og går. Hun har også hatt episoder med nedsatt kraft på halve kroppen uten at hun har gått til legen. Hun tror selv det er psykisk stress som er årsaken. Forteller at hun har vært til legen pga ansiktslammelsene. Han avfeide det med stramme nakkemuskler som årsak siden blodtrykket var i orden. Hun ble ikke sendt videre til sykehuset. Så nå mener hun disse korte episodene med nedsatt kraft (også talevansker) er noe psykisk! Jeg tenker slag og er redd jeg snart får en telefon om at hun er innlagt på sykehuset. Jeg mener hun må gå til lege men hun mener det ikke er noen vits. Hvordan gå frem??? Anonymous poster hash: 91059...cd6
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Høres ut som MS. Anonymous poster hash: bf391...208
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 MS? Men da burde hun også stå på slik at kommer seg til lege. Føler hun ikke forstår alvoret. Hun er forresten bare 33 år. HI Anonymous poster hash: 91059...cd6
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Det startet slik hos min venninne. Hun fikk lammelser i ben og arm på en side. Ikke ansiktet tror jeg. Diagnose MS i en alder av 24 Anonymous poster hash: a98ec...fcb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg hadde lignende symptomer for noen år siden. Ble forklart med stress og stramme muskler. Det var starten på en langvarig utmattelse. Etterhvert fikk jeg angst og diagnosen ptsd. Nå forstås lammelsene som dissosiasjon. Ja, det kan være psykisk. Anonymous poster hash: 2c707...061
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Ja men ble ikke du vurdert på et sykehus? Leser jo overalt at ved fast skal man ringe 113. Synes det er å ta lett på det og skylde på stress uten at hun er undersøkt først. HI Anonymous poster hash: 91059...cd6
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Høres ut som ms. Bytt fastlege! Mitt søsken fikk diagnosen ms da h*n var 26. Samme symptomene som venninnen din. Anonymous poster hash: 8fdc9...da3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Hatt det samme for noen uker siden. Det var ikke fast, det er ganske klare symptomer... Jeg er fortsatt lammet i foten (jeg kan gå, men har ikke kontakt med alle musklene i foten) og ansiktet blir tidvis numment, ofte når jeg har vondt i hodet. Tatt mr og masse prøver, men de finner ikke ut av det... Anonymous poster hash: e7f30...006
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Kan også være svulst/kreft i hjernen. Anonymous poster hash: 54c63...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå