Gå til innhold

Bekymret for en venninne


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun beskriver lammelser i ansiktet som kommer og går. Hun har også hatt episoder med nedsatt kraft på halve kroppen uten at hun har gått til legen. Hun tror selv det er psykisk stress som er årsaken. Forteller at hun har vært til legen pga ansiktslammelsene. Han avfeide det med stramme nakkemuskler som årsak siden blodtrykket var i orden. Hun ble ikke sendt videre til sykehuset. Så nå mener hun disse korte episodene med nedsatt kraft (også talevansker) er noe psykisk! Jeg tenker slag og er redd jeg snart får en telefon om at hun er innlagt på sykehuset.

Jeg mener hun må gå til lege men hun mener det ikke er noen vits.

Hvordan gå frem???

 

Anonymous poster hash: 91059...cd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som MS. 



Anonymous poster hash: bf391...208
Skrevet

MS? Men da burde hun også stå på slik at kommer seg til lege. Føler hun ikke forstår alvoret. Hun er forresten bare 33 år.

HI

 

Anonymous poster hash: 91059...cd6

Skrevet

Det startet slik hos min venninne.

Hun fikk lammelser i ben og arm på en side. Ikke ansiktet tror jeg.

Diagnose MS i en alder av 24

 

Anonymous poster hash: a98ec...fcb

Skrevet

Jeg hadde lignende symptomer for noen år siden. Ble forklart med stress og stramme muskler.

Det var starten på en langvarig utmattelse. Etterhvert fikk jeg angst og diagnosen ptsd.

Nå forstås lammelsene som dissosiasjon.

Ja, det kan være psykisk.

 

Anonymous poster hash: 2c707...061

Skrevet

Ja men ble ikke du vurdert på et sykehus? Leser jo overalt at ved fast skal man ringe 113. Synes det er å ta lett på det og skylde på stress uten at hun er undersøkt først.

HI

 

Anonymous poster hash: 91059...cd6

Skrevet

Høres ut som ms. Bytt fastlege! Mitt søsken fikk diagnosen ms da h*n var 26. Samme symptomene som venninnen din.

 

Anonymous poster hash: 8fdc9...da3

Skrevet

Hatt det samme for noen uker siden. Det var ikke fast, det er ganske klare symptomer...

 

Jeg er fortsatt lammet i foten (jeg kan gå, men har ikke kontakt med alle musklene i foten) og ansiktet blir tidvis numment, ofte når jeg har vondt i hodet. Tatt mr og masse prøver, men de finner ikke ut av det...

 

Anonymous poster hash: e7f30...006

Skrevet

Kan også være svulst/kreft i hjernen.

 

Anonymous poster hash: 54c63...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...