Gå til innhold

Svangerskapsdepresjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har opplevd svangerskapsdepresjon og eventuelt blitt sykemeldt på grunn av dette?

 

Er i uke 23 nå og er kjempe glad for graviditeten og gleder meg over barnet som kommer. Likevel har jeg begynt å kjenne depresjonen komme sigende, spesielt de siste 2 ukene. Kjenner at jeg gruer meg til jobb nesten daglig, selv om arbeidsgiver og kolleger er veldig på å tilrettelegge for meg. Gleden som jeg føler jeg skulle kjenne på både i forhold til denne tiden og folkene rundt meg, er der liksom ikke. Har hatt hyperemesis og begynner å få problemer med bekkenet. Kjenner at alt begynner å tære på kroppen og er redd for at jeg nå, med alle tanker, ikke klarer å ta vare på barnet i magen. 

 

Skal på svangerskapskontroll hos jordmor på fredag og vil ta opp dette med henne da og høre med henne hva hun tenker om en eventuell sykemelding.

 

Andre som har opplevd lignende og fått sykemelding? Kjenner at jobb er en av årsakene til depresjonen.



Anonymous poster hash: 15d65...372
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svangerskap har mye følelser og hormoner som virker inn på kroppen. Det er viktig å gjøre hva du er mener er rett for deg. Jeg selv ville ikke sykmeldt meg 100%. Har du vurdert en gradert sykmelding? Jeg synes det er greit og ha noe å gå til slik at tiden går litt fort frem mot fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med depresjon i svangerskap. Det er et veldig vondt og vanskelig tema. Selv snakket jeg ikke om det i forrige svangerskap siden jeg følte meg utakknemlig.. Hadde nemlig fått beskjeden om at jeg kanskje ikke kunne få barn, men med litt hjelp ble jeg gravid med en gang. Første svangerskap hadde jeg vært så lykkelig hele tiden, men den andre gangen så var jeg mye nedfor og det var kanskje derfor jeg følte meg så ille til mote også.. Jeg ble sykemeldt, men det pga av at jeg sleit med bekkenet. Jeg ble vel egentlig bare mer deprimert av å gå hjemme alene, mer sliten og mer umotivert. Men med jobben jeg hadde så kunne jeg ikke jobbe lenger.. MEN vi er alle forskjellige:) Jeg ville kanskje anbefalt deg til å bli sykemeldt i et par uker, kjenne på det. Kan jo hende du bare er veldig sliten og trenger en pause? Også må du vurdere om du trenger full, gradert eller ingen sykemelding :)??



Anonymous poster hash: f4e96...b13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...