Gå til innhold

Kikhoste i barnehagen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått beskjed om at et barn på vår avdeling muligens har kikhoste. Jeg kjenner jeg er engstelig for 1åringen vår som går der.. hun har jo fått alle vaksinene.. hvor stor sjanse er det for at hun kan bli syk? :/

 

Synes det er nye sykdommer som det informeres om i hvert ukebrev. Søren ta all smitta de må utsettes for 😓

 

 

 

Anonymous poster hash: 545a6...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen er mindre ettersom han er vaksinert. Han kan få det, men som regel får man en mildere variant. Skjønner godt du er bekymret, hadde jeg også vært med min ett-åring.

 

Anonymous poster hash: c2503...d5b

Skrevet

Så lenge hun er vaksinert er hun trygg. Jeg fikk kikhosten da jeg gikk på ungdomsskolen - så lønner seg med revaksinering når ungene blir eldre!!!! Kunne skrevet mye om hvordan det var, men vil ikke gjøre deg mer bekymret enn det du er. :)

 



Anonymous poster hash: 4e2eb...2bc
Skrevet

 

Så lenge hun er vaksinert er hun trygg. Jeg fikk kikhosten da jeg gikk på ungdomsskolen - så lønner seg med revaksinering når ungene blir eldre!!!! Kunne skrevet mye om hvordan det var, men vil ikke gjøre deg mer bekymret enn det du er. :)

 

 

Anonymous poster hash: 4e2eb...2bc

 

 

Håper virkelig det. Tenkte slik ikke forekom lenger, jeg.. :/ 

Skal absolutt vaksineres igjen når hun er litt større. Kan ikke ha vært mye moro å få det på ungdomsskolen.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 545a6...9b2

Skrevet

Sjansen er minimal. Og når hun er så stor som ett år så er hun utenfor den gruppa hvor det er virkelig farlig.

Ubehagelig er det jo (fikk det selv på videregående. Var hjemme i 6 uker..), men det skumle er jo hvis babyer får det.

 

Anonymous poster hash: 6e0e9...5f2

Skrevet

Jeg fikk kikhoste som barn selv om jeg var vaksinert. Selv om jeg var liten kommer jeg aldri til å glemme de ukene. Min bror ble ikke smittet av enda vi var oppå hverandre hele tiden.

 

Anonymous poster hash: 7c883...c4c

Skrevet

SIkkert en eller annen anti-vakser-jævel som ikke har vaksinert ungen sin. Det skulle ikke vært lov å gå i barnehage om man ikke var vaksinert.

 

Sønnen min fikk kikhoste da han var 4 uker gammel. Han lå på intensiven i flere uker og vi ble spurt om vi ville døpe han i tilfelle det gikk galt. Var nære på flere ganger, og helt grusomt å oppleve. Han var helt mørkeblå og hostet og hostet til han besvimte. 



Anonymous poster hash: 7e070...b0a
Skrevet

Yngste min fikk kikhoste selv om han er vaksinert, vaksinen de får er for dårlig og beskytter ikke nok.

 

Jeg fikk kikhoste når jeg var 2 år og når jeg ble frisk veide jeg bare 7 kg..

Skrevet

jag har kikhoste nå, er vaksinert og revaksinert :( Skikkelig drit den der kikhosten.. har hostet i 3,5 mnd nå



Anonymous poster hash: c184a...17d
Skrevet

 

SIkkert en eller annen anti-vakser-jævel som ikke har vaksinert ungen sin. Det skulle ikke vært lov å gå i barnehage om man ikke var vaksinert.

 

Sønnen min fikk kikhoste da han var 4 uker gammel. Han lå på intensiven i flere uker og vi ble spurt om vi ville døpe han i tilfelle det gikk galt. Var nære på flere ganger, og helt grusomt å oppleve. Han var helt mørkeblå og hostet og hostet til han besvimte.

 

Anonymous poster hash: 7e070...b0a

Burde vært påbudt for å gå i barnehage ja. Jeg jobber i barnehage og ble smittet av et barn som ikke var vaksinert. Tror aldri jeg har vært så syk så lenge noen gang. Heldigvis smittet jeg ikke andre eller egne barn.

Skrevet

Sønnen min fikk det da han var 1 år, men det var aldri farlig, bare veldig plagsomt. Vi ble fortalt at han sannsynligvis ville fått det mye kraftigere om han ikke hadde vært vaksinert. (Var veldig glade for vaksinen da, for han hadde det ikke noe godt stakkar.)



Anonymous poster hash: 9a2a6...9ef
Skrevet

Tror jeg vil revaksinere meg også nå. Utrolig leit at det skal dukke opp slikt nært. Men håper jo hun slipper å bli smittet. Stakkars små barn.. og voksne som får det, selvfølgelig.

 

Aner ikke om det er barn med vaksine fra før eller ikke.. Men jeg er enig i at alle med barn i barnehage burde vært påbudt å vaksinere barnet, så langt det lot seg gjøre.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 545a6...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...