Gå til innhold

Noen som har opplevd å bli nektet tax refund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en dyr jakke i Berlin, fikk tilbake taxen allerede i butikken. På Gardermoen fikk jeg et stempel på skjemaet som jeg så sendte tilbake til Tyskland. I dag så jeg at jeg er blitt trukket for beløpet på kredittkortet mitt. Det stod at tax refund ikke var godkjent. Noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt at man kan gjøre det på den måten. Man betaler vanligvis full pris i butikken, men får med seg tax free refund skjema med underskrift fra butikken. Ved utreise får man et stempel fra tollen og så leverer man skjemaet til en tax free refund skranke eller sender det i posten. Etter en tid vil man da få beløpet på kontoen.

Anonymous poster hash: 9f0f5...749

Skrevet

Det ble nok gjort slik fordi det hele var feil utført.

Butikken skal ha hele beløpet, det er ikke de som skal tape på det.

Så de fikk da resten av pengene sine.

Anonymous poster hash: a2b07...4f7

Skrevet

Jeg vet at man i noen varehus får pengene med det samme, f.eks. Gallerie Lafayette (som dette var) har en egen tax free skranke i butikken. Jeg tror det var han i skranken på Gardermoen som gjorde feil, han stemplet skjemaet men signerte det ikke.

Skrevet

Jeg shopper en del når jeg er ute og reiser, spesielt i København. Hvor mye bør man handle for før man gjør dette? Jeg har aldri tenkt på det før, selv om jeg har sett at butikker som Magasin Du Nord og Illum reklamerer for at turister kan gjøre det.

Er det noe vits om man handler for en tusenlapp, liksom? Eller er det mest styr?

Anonymous poster hash: 2b0b6...1ad
Skrevet

Jeg har aldri prøvd det før, og denne gangen funket det jo ikke. Jeg kjøpte en ganske dyr jakke og skulle få tilbake nesten 400 kr. Jeg tror jeg burde ha fått skjemaet stemplet på flyplassen før jeg dro fra Berlin.

Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men av generell erfaring. Kjøpte en del sminke på Sephora i sommer, og da fylte de ut et slikt skjema. Tror jeg handlet for et par tusen kr. I alle fall; etter mye styr, og flere skranker på flyplassen fikk jeg tilbake ca 150,-. Min konklusjon er derfor at det var alt for mye styr for veldig lite. 

Anonymous poster hash: 0c63c...4dc
Skrevet

Jeg shopper en del når jeg er ute og reiser, spesielt i København. Hvor mye bør man handle for før man gjør dette? Jeg har aldri tenkt på det før, selv om jeg har sett at butikker som Magasin Du Nord og Illum reklamerer for at turister kan gjøre det.Er det noe vits om man handler for en tusenlapp, liksom? Eller er det mest styr? Anonymous poster hash: 2b0b6...1ad

For oss fra Norge gjelder ikke kjøp i Sverige og Danmark. Det er en egen regel.

Jeg hadde shoppet i vei i København og stod i en sinnsykt lang kø på Kastrup for å få tax refund på varene mine. Når det endelig ble min tur fikk jeg beskjed om at siden jeg var norsk kunne jeg ikke få det. Jeg trodde ikke helt på henne og googlet det kjapt, men jammen snakket hun sant......

Anonymous poster hash: 3bebc...5f3

Skrevet

Jeg vet at man i noen varehus får pengene med det samme, f.eks. Gallerie Lafayette (som dette var) har en egen tax free skranke i butikken. Jeg tror det var han i skranken på Gardermoen som gjorde feil, han stemplet skjemaet men signerte det ikke.

Man må ha stempel fra tysk toll før man drar ut av landet.

Anonymous poster hash: 9f0f5...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...