Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Han bor i utlandet og flytter på seg på tvers av landegrenser fra tid til annen. Jeg forsøker å få stevnet ham for foreldreansvar, men det synes håpløst når man aldri vet hvor han er. Om jeg ikke får stevnet ham, betyr det også at jeg aldri vil kunne få pass til barna. Heller ikke midlertidig pass da politiet ikke kan skrive det ut uten å ha fått forsikring om at han har mottatt anmodning om å opprette sak om utreiseforbud. De kan ikke annet enn å henvise meg til å stevne til sak om foreldreansvar. Familievernkontoret kan ikke utstede meklingsattest uten å ha kalt ham inn til mekling, og uten meklingsattest får jeg ikke stevnet ham for retten. Systemet må da ha tatt høyde for at slikt kan oppstå! Noen som har vært borti dette? Anonymous poster hash: f401e...ac5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg fikk meklingsattest uten at far møtte opp. Dette var på fvk i Bergen. Da burde vel du også si det? Anonymous poster hash: 2442f...1e8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg fikk meklingsattest uten at far møtte opp. Dette var på fvk i Bergen. Da burde vel du også si det? Anonymous poster hash: 2442f...1e8 *få det Anonymous poster hash: 2442f...1e8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg fikk meklingsattest uten at far møtte opp. Dette var på fvk i Bergen. Da burde vel du også si det? Anonymous poster hash: 2442f...1e8 Men da var han sikkert innkalt. Familivernkontoret har plikt til å innkalle, men det er valgfritt for hans del å møte opp. Problemet her er innkallingen. Jeg blåser i om han møter. Anonymous poster hash: f401e...ac5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #5 Skrevet 8. oktober 2016 Han må jo ha registrert adresse noen plass? Da er det bare og sende innkalling dit. Var sånn det ble gjort til ei venninne av meg som hadde samme problem. Anonymous poster hash: 0ffc4...be9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Han må jo ha registrert adresse noen plass? Da er det bare og sende innkalling dit. Var sånn det ble gjort til ei venninne av meg som hadde samme problem. Anonymous poster hash: 0ffc4...be9 Nei, jeg tror ikke det. Han meldte ikke flytting fra siste bosted. Det var en leilighet han leide. Det var huseier som måtte melde flytting på ham. Hvis han da ikke oppgir ny adr til folkeregister, blir han oppført uten fast bosted. Nå bor han ute av landet og har ikke registrert adr i Norge. Hvilket land han bor i, varierer også. Anonymous poster hash: f401e...ac5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #7 Skrevet 8. oktober 2016 Du vil jo gå hjelp av advokat til alt det praktiske. Jeg forstår ikke hvor langt du er i prosessen på en måte. Kontakt fvk for ny mekling. Forklar situasjonen hva gjelder far. Det blir deres oppgave å finne han. Dersom de ikke gjør det vil du uansett få gyldig meklingsattest å ta med til advokat som vil føre stevningen videre. Du skal ikke behøve å leke detektiv. Hvis advokat/rett heller ikke finner far vil de uansett ta en avgjørelse ifb. med saken din. Det ordner seg. Det er kronglete å vanskelig, men ikke på langt nær så komplisert som du ser ut til å tro. Lykke til. Anonymous poster hash: 1ca68...3c6
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #8 Skrevet 8. oktober 2016 du bestiller time til mekling. de sender til folkeregistrert adresse. Er han oppført som UFB (uten fast bolig) så kan han bli etterlyst, da gjennom politiet og en lapp som henger på en vegg på statens hus. Fungerer ikke det, så får du meglingsattest, der far ikke har møtt opp. Samme prossess i retten. Dette har jeg vært igjennom. Men da var ikke far i utlandet, men UFB, og bodde rundt på ulike hospits osv Anonymous poster hash: f3a93...692
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #9 Skrevet 8. oktober 2016 du bestiller time til mekling. de sender til folkeregistrert adresse. Er han oppført som UFB (uten fast bolig) så kan han bli etterlyst, da gjennom politiet og en lapp som henger på en vegg på statens hus. Fungerer ikke det, så får du meglingsattest, der far ikke har møtt opp. Samme prossess i retten. Dette har jeg vært igjennom. Men da var ikke far i utlandet, men UFB, og bodde rundt på ulike hospits osv Anonymous poster hash: f3a93...692 Ok takk Får prøve fvk igjen. Anonymous poster hash: f401e...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå