Gå til innhold

Baby som ikke har hatt avføring på lenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en over 4 måneder gammel baby som ikke har bæsjet på mange dager.. Jeg vet faktisk ikke hvor lenge det er siden. Han har begynt å få litt grøt på kveldene, men det er noen uker siden vi startet med det og han har hatt normal avføring etterpå. Men nå har det ikke kommet noe på lenge. Jeg har jo ikke helt oversikt over hvor lenge det er siden, men hva kan vi gjøre for å hjelpe? Jeg har prøvd babymassasje og han har fått litt sviskemos over flere dager nå. 

Anonymous poster hash: a5c13...97b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha malt i grøten i tillegg. Masser litt på magen og gjør litt syklebevegelser med beina.

Anonymous poster hash: a9ade...011

Skrevet

Viser babyen noe tegn til å plages da? Litt vanskelig å gi noe råd når du ikke vet helt når det var sist... min eldste gikk 2 uker uten avføring mange ganger, men legen sa så lenge hun ikke plages så var det greit nok

Anonymous poster hash: ca115...dfa

Skrevet

Morsmelk eller erstatning?

Anonymous poster hash: f5008...cdb

Skrevet

Han har ikke vært plaget tidligere, men etter massasje i dag så har det løsnet gitt - hatt 4 bleier på en time. Han plages litt nå når alt skal ut, men jeg skal fortsette med massasje og svisker (+ malt når vi får kjøpt det) så får vi håpe det ikke blir så lenge til neste gang. 

HI

Skrevet

Han har ikke vært plaget tidligere, men etter massasje i dag så har det løsnet gitt - hatt 4 bleier på en time. Han plages litt nå når alt skal ut, men jeg skal fortsette med massasje og svisker (+ malt når vi får kjøpt det) så får vi håpe det ikke blir så lenge til neste gang.

HI

Går seg nok til...tilvenning for magen å få noe annet enn lettfordøyelig melk.

Jeg lagde sviskepure (koke også mose) og frøs ned i isterninger. Da kunne jeg helle kokende vann på svisketerningen og fikk perfekt grøttemp. Eple og pæremos er godt. Min likte ikke aprikosmos, men det gjør visst mange babyer.

Skrevet

Vi ha vår masse svisker, og da mener jeg masse (i forhold til hvor liten hun var), etter 10 dager uten bleier i ca 5mnds alderen etter oppstart med grøt noen uker tidligere.

Kom 4 bredfulle på én time. Og jeg har aldri sett henne så fornøyd før.

Var ikke plaga før, men hjelpe meg så fornøyd hun var etterpå. 😊

Anonymous poster hash: 13ff8...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...