Gå til innhold

Planlegge svangerskap, også dette med p-pillen:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger nå å bli gravid! For første gang!! :D :D Hjelp, jeg er så spent, redd, glad, usikker, ja alt på en gang. Jeg har gått på p-pillen  i mange år. Når jeg har sluttet tidligere har mens kommet ca en måned etter slutt. Sluttet et par ganger på grunn av brudd i ungdommsårene. Men nå etter 11 år, skal jeg og mannen altså prøve å få barn :D Vi er begge 30 år.

Så til spørsmålet; hvor tidlig før prøving bør man slutte på pillen? Et eksempel: man ønsker å bli gravid om 6 måneder, når slutter man på pillen? (skjønner foressten at man ikke kan planlegge så detaljert, dette er kun et hypotetisk eks ;))

Klem :)

Anonymous poster hash: 912f6...b5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du vente da?

Jeg har aldri ventet, har sluttet med pilla og hatt sex som vanlig. Har tatt fra 3 uker til 4 mnd før jeg har blitt gravid

Har begynt med kosttilskudd for gravide noen måneder før jeg sluttet med pilla da, for å være å sikker på å få i meg folat og at andre lagere er på topp

Anonymous poster hash: 20795...8a2

Skrevet

Hvorfor skal du vente da?

Jeg har aldri ventet, har sluttet med pilla og hatt sex som vanlig. Har tatt fra 3 uker til 4 mnd før jeg har blitt gravid

Har begynt med kosttilskudd for gravide noen måneder før jeg sluttet med pilla da, for å være å sikker på å få i meg folat og at andre lagere er på topp

Har forresten 4 barn

Skrevet

Jeg brukte 1 1/2år fra jeg sluttet på ppillen til jeg ble gravid første gangen. Hadde gått på piller i nesten 10 år. Andre gang jeg ble gravid, ble jeg det nesten på første forsøk etter pilleslutt.

Anonymous poster hash: 3d3ee...658

Skrevet

Jeg brukte 6 mnd fra ieg sluttet på pillen til jeg ble gravid. Det sies vel at det kan ta opptil et år før hormonene er stabilisert. Såieg ville sluttet på pillen nå, begynt å ta folat, og heller brukt kondom noen mnd hvis det absolutt ikke passer å bli gravid nå.

Anonymous poster hash: 0f2f6...b55

Skrevet

Det er på grunn av studie og dermed penger at vi må vente minimum 6 måneder :/

HI

Anonymous poster hash: 912f6...b5a
Skrevet

Jeg ville vurdert situasjonen. Men dersom det er aktuelt å bruke kondom ville jeg sluttet på pilla minst seks måneder før du tenker at du kan bli gravid. Er det ikke aktuelt med kondom, og graviditet absolutt bør unngås pga økonomien hadde jeg ikke sluttet før jeg hadde startet prøvinga. Du kan være heldig å bli raskt gravid, men hormonene kan også trenge lang tid etter pilleslutt.

Anonymous poster hash: 561a3...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...