Gå til innhold

2 Vs 3 barn?? (Fordeler og ulemper)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ei jente på 26 år. Har 2 barn på 1 og 3 år. Samboer,hus og jobb.

Jeg hadde lovet meg selv at 2 barn var nok. Men jeg føler meg ikke ferdig enda alikevell... 😳😱 Jeg tenker stadig vekk på en evt nr. 3...

Økonomisk osv er det ingenting som tilsier at vi ikke skulle kunne få en til.

Vi er enda unge. Men jeg ønsker max 3 år imellom yngstemann å 3 mann..

Mannen er ikke helt imot nr. 3 heller..

Jeg ønsker fordeler og ulemper med 2 og 3 barn?? Håper på svar 😀😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at en er en og to er ti. Vi opplevde at en er en, to er to og tre er femten 😂

Spøk til side. Det var svært hektisk med tre barn de første fire årene av tredjemanns liv. Så løsnet det og hverdagene ble roligere igjen.

Nå er alle tre skolebarn og det er hektisk på en annen måte. Mye logistikk og ettermiddagene brukes på å kjøre til og fra fritidsaktiviter, to ganger i året heftig mange foreldremøter (3 på skolen og 1 per fritidsaktivitet, pluss SFO), mye leksetid og helgene fylles opp av besøk og overnatting.

Synes periodevis det er vel mye og lurer på hvordan dem med både fire og fem barn har det!

Anonymous poster hash: 510bb...c21

Skrevet

Jeg har fire barn, nå er de 7, 9, 12 og 15 år

Jeg synes det er helt fantastisk med mange barn og kunne ikke tenke meg noe annet

Det er til tider myr logistikk, det er mye klesvask, enormt matbudsjett og travle dager, men det er et godt liv ☺️

Anonymous poster hash: 0cbbc...e91

Skrevet

En blir mer strukturert for hvert barn en får er min erfaring. Har 4 stk. Vi bor på bygda, de største tar buss ol til treninger, følger de ikke på absolutt alt de skal. Det gjør at de blir mer selvstendig også. Husk, en angrer på de en ikke fikk, ikke på de en fikk 😉 Kjør på!

Anonymous poster hash: 8b2ec...7b0

Skrevet

Jeg syntes det var nok med to, men mannen ville ha tre. Så det fikk vi, og nå ønsker vi oss faktisk en til. Det var kun fordeler sånn jeg ser det. Litt mer lyd, litt mer rot, mye mer positivt.

Anonymous poster hash: 21471...a85

Skrevet

Det sies at en er en og to er ti. Vi opplevde at en er en, to er to og tre er femten 😂

Spøk til side. Det var svært hektisk med tre barn de første fire årene av tredjemanns liv. Så løsnet det og hverdagene ble roligere igjen.

Nå er alle tre skolebarn og det er hektisk på en annen måte. Mye logistikk og ettermiddagene brukes på å kjøre til og fra fritidsaktiviter, to ganger i året heftig mange foreldremøter (3 på skolen og 1 per fritidsaktivitet, pluss SFO), mye leksetid og helgene fylles opp av besøk og overnatting.

Synes periodevis det er vel mye og lurer på hvordan dem med både fire og fem barn har det!

Anonymous poster hash: 510bb...c21

Dette!

Min yngste er 3 og det er et helvete. Men jeg vet det går over!

Anonymous poster hash: 99628...2f2

Skrevet

Vi fikk uplanlagt nr tre for en stund siden. Synes det er helt herlig med mange barn. De har så mye glede av hverandre, og det er en stor trygghet i å vite at de alltid vil ha hverandre, uansett hva som skjer med oss.

For vår del er det ikke akkurat noen ulemper. Litt mer hektisk på morgenen og ved leggetid, men når rutinene er på plass går det som en drøm. Vi måtte kjøpe større bil, men det er det eneste.

Anonymous poster hash: bbd92...d3a

Skrevet

Vi har en som var som ti, de to påfølgende har bare blitt med i gjengen, - no stress! Dette avhenger jo veldig av personligheten på barna.

Jeg har tre og det er supert, men nok. Ønsker egentlig en til men ser at det holder med tre, de skal jo følges opp også. To hadde jeg aldri klart å slå meg til ro med, føler meg veldig fornøyd og heldig etter at tredje kom.

Anonymous poster hash: 179bb...57b

Skrevet

Tre er supert, såpass at vi nå vurderer en fjerdemann også ;)

Anonymous poster hash: ecb17...8ff

Skrevet

Jeg tror det kommer mye an på barnas personlighet. Vi kunne lett hatt fire barn av typen nr. 1, men jeg hadde aaaaaldri fått tre barn av typen nr. 2 ☺️ Noen barn er rett og slett mer jobb enn andre, men det vet du jo ikke før du får dem. Det kan slå begge veier. Men som en annen her sa: man angrer skjeldent på barna man fikk 💚

Anonymous poster hash: 11c3f...ab4

Skrevet

Jeg tror det kommer mye an på barnas personlighet. Vi kunne lett hatt fire barn av typen nr. 1, men jeg hadde aaaaaldri fått tre barn av typen nr. 2 ☺️ Noen barn er rett og slett mer jobb enn andre, men det vet du jo ikke før du får dem. Det kan slå begge veier. Men som en annen her sa: man angrer skjeldent på barna man fikk 💚

Anonymous poster hash: 11c3f...ab4

Dette er veldig sant! Vår nr 2 var veldig krevende, såpass at det gikk over 4 år før vi orket tanken på en til :P Når nr 3 har vært så enkel og grei å gjøre med at vi allerede etter ett år tenker tanken på nr 4, sier vel det sitt :D

Anonymous poster hash: ecb17...8ff

Skrevet

Hva gir større rikdom enn en barneflokk?

Skrevet

Vi fikk tredjemann i vår. Kolikk, sover fortsatt ikke bra, og er helt mammadalt. Jeg er utslitt, mannen sur. Jeg orker knapt å være i samme rom som han. Mest lyst til å gå fra han. Så akkurat nå tenker jeg at det var dumt gjort å gå fra 2 til 3. Enn om vi ender opp med å skilles. Men vet, at slike beslutninger ikke bør tas med ammebarn i hus. Det er jo ikke normaltilstand.

Anonymous poster hash: d01dd...5f3

Skrevet

Har nok som noen andre over her nevner med barnas personlighet å gjøre. Vår første var og er enkel og rolig. Nr to er og har alltid vært fryktelig krevende. Veldig aktiv og har en vilje ut av en annen verden. Han er som ti barn og første som en.

Fikk uplanlagt nr 3 og han er lik sin eldste bror. Rolig og enkel. Ihvertfall hittil. Han er nå 13 mnd. (Eldste 6 og mellomste 4)

Alle tre er gutter. Har ikke merket stort til nr 3. Han gled bare inn i familien her. Trengte ikke å kjøpe ny bil og hadde plass og økonomi til en til. Hverdagen går fint og vi er ikke mer slitne enn da vi bare hadde to.

Her er det nr to som sliter oss ut. Hadde han kommet som nr 3 etter to rolige og enkle så hadde muligens lasset velta litt her tenker jeg. Men nå var det allerede krevende da sistemann kom og da ble overgangen så lite merkbar.

Men fler blir det helt klart ikke her. Tre er akkurat passe for oss 😊

Anonymous poster hash: 1cd81...37e

Skrevet

Gjekk direkte frå to til fire born vi. Det vart litt kaotisk, og enkelte dagar lurer eg på korleis dette skal gå. (dei to yngste er 9 mnd. Eldste er snart 6.) Men det er veldig kjekt altså. Så lenge begge foreldra er friske og oppegåande og tek ansvar for både hus og barn går det fint.

Anonymous poster hash: 3cd56...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...