Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Hvorfor i alle verden er de med høy lyd og ikke visuelle? Kjenner jeg river meg i håret her. Hjelper ikke døve meg å få opp en tekst at den røykvarsleren er utløst samtidig som den uler. Jeg hører jo ikke det og det lyser ikke opp på noen måte. Føles veldig utrygt ut å være alene hjemme når jeg ikke reagerer på lyder. Har prøvd med vibrerende indikator under hodeputen og armbåndsur, men jeg blir dessverre bare kvalm av den vibrasjonen. Jeg hadde en isbjørn for mange år siden. Men de har visst sluttet med de. Noen som vet om gode visuelle varslingsutstyr for døve til røykvarsler? Og eventuelt ringeklokke. Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Mamma til 2 søte Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Skulle til å nevne isbjørnen... Så utrolig idiotisk at de har sluttet med det!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 Skulle til å nevne isbjørnen... Så utrolig idiotisk at de har sluttet med det! Ja! Så jeg fikk ikke en ny isbjørn da min tok kvelden etter mange år :-( HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 Klokke med vibrering tilknyttet telefon, dørklokke, røykvarsler, vekkerklokke osv? Har en bekjent i jobbsammenheng som bruker det. Aner ikke hva slags type. Hva er isbjørn? Anonymous poster hash: 78462...8eb
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #5 Skrevet 8. oktober 2016 Klokke med vibrering tilknyttet telefon, dørklokke, røykvarsler, vekkerklokke osv? Har en bekjent i jobbsammenheng som bruker det. Aner ikke hva slags type. Hva er isbjørn? Anonymous poster hash: 78462...8eb Jeg fikser ikke den vibrasjonen, jeg blir kvalm :-( Isbjørn er en "pyntelig" av en isbjørn som lyser når røykvarsleren går og blinker med lyset når dørklokka og telefonen ringer. Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg fikser ikke den vibrasjonen, jeg blir kvalm :-( Isbjørn er en "pyntelig" av en isbjørn som lyser når røykvarsleren går og blinker med lyset når dørklokka og telefonen ringer. Anonymous poster hash: f0b0c...d2a Pyntelig skal være pynteting. HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #7 Skrevet 8. oktober 2016 HÆ??? Kjenner ingen døve personlig men jeg kjenner jeg blir forbanna! Vi er i 2016! Og det finnes enda ikke skikkelige hjelpeutstyr til døve??????? Dette viste jeg ikke HI. Jeg er oppriktig sint og forbanna. Har ei venninne som har litt hørselshemming og har sett de flotte høreapparatene som finnes i dag, koble til tlf, spille av radio osv. Tenkte alt var bare vel hos de hørselshemmede. Og tenkte at de blinde også har top noch utstyr for funksjonshemmingen sin. Ser jo det ikke er sånn. Virkelig LATTERLIG. Og noen bør tipse glupe gründere slik at dette blir fikset. Anonymous poster hash: f614b...ead
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #8 Skrevet 8. oktober 2016 HÆ??? Kjenner ingen døve personlig men jeg kjenner jeg blir forbanna! Vi er i 2016! Og det finnes enda ikke skikkelige hjelpeutstyr til døve??????? Dette viste jeg ikke HI. Jeg er oppriktig sint og forbanna. Har ei venninne som har litt hørselshemming og har sett de flotte høreapparatene som finnes i dag, koble til tlf, spille av radio osv. Tenkte alt var bare vel hos de hørselshemmede. Og tenkte at de blinde også har top noch utstyr for funksjonshemmingen sin. Ser jo det ikke er sånn. Virkelig LATTERLIG. Og noen bør tipse glupe gründere slik at dette blir fikset. Anonymous poster hash: f614b...ead Hehe! Godt at det ikke bare er jeg som fikk den reaksjonen der :-D Ja, det er helt latterlig. Kjenner jeg faktisk er blitt engstelig når jeg helt alene hjemme, spesielt med tanke på røykvarsleren. Dørklokka er ikke like viktig som røykvarsleren. HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #9 Skrevet 8. oktober 2016 Min bestemor fikk isbjørn i fjor! Anonymous poster hash: e7daf...995
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #10 Skrevet 8. oktober 2016 Er selv døv, fikk nytt varslings utstyr i fjor. Alt går på vibrering samt høy lyd. Lyden har jeg valgt skru av da den ikke er til nytte.. Har også fått roger penn, som jeg skal levere tilbake. Forsterket lyd hjelper virkelig ikke :-) Anonymous poster hash: d5816...90f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #11 Skrevet 8. oktober 2016 Er selv døv, fikk nytt varslings utstyr i fjor. Alt går på vibrering samt høy lyd. Lyden har jeg valgt skru av da den ikke er til nytte.. Har også fått roger penn, som jeg skal levere tilbake. Forsterket lyd hjelper virkelig ikke :-) Anonymous poster hash: d5816...90f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #12 Skrevet 8. oktober 2016 Er selv døv, fikk nytt varslings utstyr i fjor. Alt går på vibrering samt høy lyd. Lyden har jeg valgt skru av da den ikke er til nytte.. Har også fått roger penn, som jeg skal levere tilbake. Forsterket lyd hjelper virkelig ikke :-) Anonymous poster hash: d5816...90f Nettopp! Hjelper ikke å rope til en døv heller, så fatter ikke hvorfor de tror høy lyd funker på døve. HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #13 Skrevet 8. oktober 2016 Min bestemor fikk isbjørn i fjor! Anonymous poster hash: e7daf...995 Hva?! Hvor? Jeg vil ha isbjørnen tilbake i hus! HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #14 Skrevet 8. oktober 2016 Hva?! Hvor? Jeg vil ha isbjørnen tilbake i hus! HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a Hun hører til hjelpemiddelsentralen i Hedmark. Verdt å sende en mail! Anonymous poster hash: e7daf...995
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #15 Skrevet 8. oktober 2016 http://www.tryggogsikker.no/nettbutikk/katalog/Powermax-trdls-sirene-m-strobe-batteribackup-sabotasje-p-101710.html Røykvarsler med strobe. Kan slå lyden av slik jeg forsto det! Anonymous poster hash: e7daf...995
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #16 Skrevet 8. oktober 2016 Hun hører til hjelpemiddelsentralen i Hedmark. Verdt å sende en mail! Anonymous poster hash: e7daf...995 Takk! Da skal jeg skrive det til Hjelpemiddelsentralen som jeg hører til. HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #17 Skrevet 8. oktober 2016 http://www.tryggogsikker.no/nettbutikk/katalog/Powermax-trdls-sirene-m-strobe-batteribackup-sabotasje-p-101710.html Røykvarsler med strobe. Kan slå lyden av slik jeg forsto det! Anonymous poster hash: e7daf...995 Takk for tips :-) HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #18 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg var kjæreste med en som hadde en bror som hadde ulike slike hjelpemiddler. I alle rom var det minst en lampe som blinket når en alarm gikk på. Dette kunne være tlf, dørklokka eller røykvarsleren. I gangene kom det lys på som blinket rødt når brannalarmen eller innbruddsalarmen gikk. Aner ikke hvor de fikk dette fra eller av hvem. For meg tok det tid å bli vant til for blinkinga var igrunn fryktelig irriterende, men jeg ble vant til det. Bra han ikke fikk like mange tlf og mld som mitt ene barn, da hadde huset blinket konstant. Anonymous poster hash: 33175...dc2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #19 Skrevet 8. oktober 2016 HÆ??? Kjenner ingen døve personlig men jeg kjenner jeg blir forbanna! Vi er i 2016! Og det finnes enda ikke skikkelige hjelpeutstyr til døve??????? Dette viste jeg ikke HI. Jeg er oppriktig sint og forbanna. Har ei venninne som har litt hørselshemming og har sett de flotte høreapparatene som finnes i dag, koble til tlf, spille av radio osv. Tenkte alt var bare vel hos de hørselshemmede. Og tenkte at de blinde også har top noch utstyr for funksjonshemmingen sin. Ser jo det ikke er sånn. Virkelig LATTERLIG. Og noen bør tipse glupe gründere slik at dette blir fikset. Anonymous poster hash: f614b...ead Veldig enig med deg, blir helt sjokkert. Jeg trodde at det var helt vanlig med lysvarsling Anonymous poster hash: 9c323...e2e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #20 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg fikser ikke den vibrasjonen, jeg blir kvalm :-( Isbjørn er en "pyntelig" av en isbjørn som lyser når røykvarsleren går og blinker med lyset når dørklokka og telefonen ringer. Anonymous poster hash: f0b0c...d2a Ok, da misforstod jeg deg i hovedinnlegget. Når du sa du ble kvalm av vibrasjonen trodde jeg du mente den der boksen som får hele senga til å riste pga brannalarm og vekkerklokke. Skjønner godt at du blir uvel av det. Med klokke mente jeg armbåndsur, som vibrerer forsiktig rundt håndleddet. Men det går helt sikkert an å bli kvalm av det også. Forøvrig enig i at det er veldig spesielt at vi i 2016 ikke har bedre utviklet teknologi for døve! Anonymous poster hash: 78462...8eb
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #21 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg var kjæreste med en som hadde en bror som hadde ulike slike hjelpemiddler. I alle rom var det minst en lampe som blinket når en alarm gikk på. Dette kunne være tlf, dørklokka eller røykvarsleren. I gangene kom det lys på som blinket rødt når brannalarmen eller innbruddsalarmen gikk. Aner ikke hvor de fikk dette fra eller av hvem. For meg tok det tid å bli vant til for blinkinga var igrunn fryktelig irriterende, men jeg ble vant til det. Bra han ikke fikk like mange tlf og mld som mitt ene barn, da hadde huset blinket konstant. Anonymous poster hash: 33175...dc2 Nå trenger ikke jeg blinking av lys til telefon, er jo ingen som ringer til døve meg ;-) Men til dørklokka og spesielt røykvarsleren hadde det vært fint å hatt lysvarsel og ikke lydvarsel. Lyden er bortkastet for meg og til irritasjon for de andre i huset. HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #22 Skrevet 8. oktober 2016 Ok, da misforstod jeg deg i hovedinnlegget. Når du sa du ble kvalm av vibrasjonen trodde jeg du mente den der boksen som får hele senga til å riste pga brannalarm og vekkerklokke. Skjønner godt at du blir uvel av det. Med klokke mente jeg armbåndsur, som vibrerer forsiktig rundt håndleddet. Men det går helt sikkert an å bli kvalm av det også. Forøvrig enig i at det er veldig spesielt at vi i 2016 ikke har bedre utviklet teknologi for døve! Anonymous poster hash: 78462...8eb Har testet en slik armbåndsklokke. Kvalmen slår i kroppen dessverre. Jeg skjønner ikke logikken med at det er lydvarsel til hjelpemidler for døve... HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #23 Skrevet 8. oktober 2016 Har testet en slik armbåndsklokke. Kvalmen slår i kroppen dessverre. Jeg skjønner ikke logikken med at det er lydvarsel til hjelpemidler for døve... HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a Kraftige lyder er jo beregnet på dem med en liten rest av hørsel, ikke på de som er helt døve😊 Godt at hjelpemidlene har valgmulighet til å slå lydvarsel av og på etter den enkeltes behov! Anonymous poster hash: 78462...8eb
Roheryn Skrevet 8. oktober 2016 #24 Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Mannen min er hjelpemiddeltekniker og sier det finnes en erstatning for isbjørnen som også blinker. Samme firma som produserer. Det skal i tillegg være med display, og du kan få med vibrering. Edit: vibreringen er altså valgfri. Kan kobles mot bl.a. dørklokke og røykvarsler 😊 Endret 8. oktober 2016 av Roheryn
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #25 Skrevet 8. oktober 2016 Mannen min er hjelpemiddeltekniker og sier det finnes en erstatning for isbjørnen som også blinker. Samme firma som produserer. Det skal i tillegg være med display, og du kan få med vibrering. Edit: vibreringen er altså valgfri. Kan kobles mot bl.a. dørklokke og røykvarsler 😊 Hvor finner jeg ut av dette? HI Anonymous poster hash: f0b0c...d2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå