Gå til innhold

Hvilke bivirkninger fikk du av hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Anonymous poster hash: f25b2...434

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen!

Anonymous poster hash: 4f842...11b

Skrevet

Blødde konstant

Kutte glad tatt livet av gubben,hormonene kokte

Kviser

La på meg

Skrevet

La på meg 10 kg

Anonymous poster hash: e5cbf...fbd

Skrevet

Ingen . Eller , mistet mensen . Men anser ikke det som en negativ bivirkninge 😂

Skrevet

Hormonsvingninger

Får en-tre vonde kviser på halsen rundt eggløsning.

Mista ikke mensen :(

Men det er verdt det. Var ikke noe bedre med p piller og spiralen er jo bare der så det er ikke noe å huske på, eller at jeg bruker den feil og det funker bra for meg ;)

Skrevet

Jeg fikk store vanncyster på eggstokkene... Ikke farlig, bare plagsomt. Måtte ta ut spiralen etter kun 6 måneder. Den ene cysten ble like stor som en appelsin. Så tilbake på vanlig prevensjon. Har alltid reagert veldig på hormoner da ;)

Ellers var det kjempe greit ;)

Anonymous poster hash: ec5eb...27a
Skrevet

Hi her: Jeg er nemlig så sår og øm nedentil... vondt å tisse, men ikke som man har uvi, men som at jeg får urin på sår.

Lurte på om det kunne være spiralen som gjør dette.. har vondt i kroppen og feber.

Skrevet

Har også fått cyste på eggstokk!

Skrevet

Ingen. Slapp mensen, PMS og ble mye mer hyggelig å være sammen men 😊😊

Skrevet

Første gangen blødde jeg i månedsvis (ikke mye, men nok til at det var irriterende). Andre gang ble jeg sykt sint de første månedene.

Nå har det gått seg til, og jeg har ingen mens - virkelig det beste prevensjonsmiddelet!

Anonymous poster hash: 7ba22...3fc

Skrevet

..

Konstant småblødninger og mensverk. Tok den ut etter åtte måneder.

Anonymous poster hash: e1ba5...e8e

Skrevet

Blødde mer eller mindre av og på i over 1 år.

Infeksjoner infeksjoner infeksjoner. Det ble så ille at jeg etter 1,5 år ga opp og tok den ut...

Anonymous poster hash: e5f67...df7

Skrevet

Nå har jeg hatt den i to mnd, og bare blødd litt rosa et par enkeltdager. Men satt den inn før jeg hadde fått mensen etter fødsel, så det kommer vel...

Anonymous poster hash: 439e3...371

Skrevet

Jeg ble gravid med den, men bivirkninger ellers var det lite av.

Anonymous poster hash: b2fee...a7a

Skrevet

Kviser! Skikkelig uren hud og dype, vonde kviser i perioder. Har hatt to runder med kviseantibiotika pga det. Må smøre ansiktet med Basiron hver dag, ellers ser jeg ikke ut.

Har lagt på meg en del, men vet ikke om det er pga den. (Har ikke levd veldig sunt.)

Så å si ingen sexlyst.

Ellers tror jeg den har gitt meg mindre humørsvingninger, men jeg vet egentlig ikke. Jeg har mye PMS i perioder, men det kan hende det hadde vært enda verre uten.

Har ikke mistet mensen, men nå etter to år begynner jeg å få litt merkelig syklus. Noen ganger kommer mensen for tidlig, men stort sett litt senere enn den pleide.

Anonymous poster hash: 318cb...796

Skrevet

ingenting, bare litt vondt i magen de første dagene

Skrevet

Litt vektoppgang, ca åtte uker sammenhengende blødning etter innsetting.

Etter det, ingen mens, ingen pms, veldig fornøyd!

Anonymous poster hash: e9115...eb3

Skrevet

Jeg ble rasende sint.. tok den ut etter 1 mnd, byttet til kobberspiral. Det funker helt topp!

Anonymous poster hash: 44ebb...f5c

Skrevet

Hadde litt mensmurringer de første par dagene etter den ble satt inn, deretter småblødninger i 2 uker. Nå merker jeg ingenting til den. Fantastisk med hormonspiral og slippe mensen!

Anonymous poster hash: 6e197...e82

Skrevet

Mistet mensen. Fikk en del kviser på rygg. Etter to år med suksess var jeg plutselig gravid.

Anonymous poster hash: 5b0f8...d3b

Skrevet

Jeg mista ikke mensen for å si det sånn! :)

Har fått en god del kviser, og samt cyster på eggstokkene!

Får også kraftige smerter rundt en periode i syklusen. Ettersom at jeg verken har hatt smerter før hormonspiral eller født barn er denne til tider ekstremt vond. 

Ellers syns jeg den fungerer helt fint!  :tunge1:

Skrevet

Ingen, og i tillegg forsvant mensen omtrent helt + jeg hadde ikke lenger el -og menssmerter (var veldig plaget med både dette og store blødninger før).

Anonymous poster hash: 21080...b4a
Skrevet

Kviser! Skikkelig uren hud og dype, vonde kviser i perioder. Har hatt to runder med kviseantibiotika pga det. Må smøre ansiktet med Basiron hver dag, ellers ser jeg ikke ut.

Har lagt på meg en del, men vet ikke om det er pga den. (Har ikke levd veldig sunt.)

Så å si ingen sexlyst.

Ellers tror jeg den har gitt meg mindre humørsvingninger, men jeg vet egentlig ikke. Jeg har mye PMS i perioder, men det kan hende det hadde vært enda verre uten.

Har ikke mistet mensen, men nå etter to år begynner jeg å få litt merkelig syklus. Noen ganger kommer mensen for tidlig, men stort sett litt senere enn den pleide.

Anonymous poster hash: 318cb...796

Kviser selv når du tok den ut?

Jeg fikk akne to uker etter den ble satt inn, fa det lang tid, men fjernet den etter ett år.

Men har fortsatt akne, 2 mnd etter fjerning:( aldri hatt det før jeg satt den inn.

Skjønner ikke hva annet det kan være.

Anonymous poster hash: f6327...dbb

Skrevet

Ingen. Mistet mens og har ikke blitt gravid. Kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: 4c700...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...