Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg sliter med eksem og har veldig sår og tørr hud i ansiktet. Jeg smører og smører med krem uten at det hjelper. Har prøvd forskjellige kremer som skal hjelpe mot tørr og sensitiv hud. Lurer på om det kanskje er verdt å prøve matolje? Isåfall hvilken? Anonymous poster hash: e07f5...e7c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg sliter med eksem og har veldig sår og tørr hud i ansiktet. Jeg smører og smører med krem uten at det hjelper. Har prøvd forskjellige kremer som skal hjelpe mot tørr og sensitiv hud. Lurer på om det kanskje er verdt å prøve matolje? Isåfall hvilken? Anonymous poster hash: e07f5...e7c Olje har ikke noen effekt på huden. Den trekker ikke "inn". Er du sikker på det er eksem du har, og ikke dermatitt...? Anonymous poster hash: 23dd7...c32
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg får alltid tørr hud og eksem på hendene på vinteren. Eneste som funker er denne: http://www.sebamed.no/Ansikte--kropp/Wind--Cold-Cream/ Den er veldig god! Smører jeg daglig er jeg eksemfri!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg hadde eksem alle andre steder enn ansiktet, og smurte med kokosolje, det hjalp veldig. Jeg bruker også dette som nattkrem i ansikt og er veldig fornøyd Anonymous poster hash: 2277a...077
vimsa3 Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 Extra virgin kokos olje smøres på ansiktet mens det er vått.
Yellow Brick Road Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 Selvfølgelig kan du bruke matolje. Kokosolje er en fin hudolje, olivenolje er fin. Alle rene, kaldpressa oljer kan brukes. De har forskjellige egenskaper, men bare prøv deg fram.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #7 Skrevet 7. oktober 2016 Får man ikke kviser da? Anonymous poster hash: 2317e...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #8 Skrevet 7. oktober 2016 Har du vært hos hudlege? Noen synes at kremer med høyt fettinnhold virker godt, andre får mer hjelp av kremer som inneholder urea/karbamid i tillegg. Anonymous poster hash: 9771a...719
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #9 Skrevet 8. oktober 2016 Har du vært hos hudlege? Noen synes at kremer med høyt fettinnhold virker godt, andre får mer hjelp av kremer som inneholder urea/karbamid i tillegg. Anonymous poster hash: 9771a...719 Noen tilstander, som perioral dermatitt, blir rett og slett verre av fett. Anonymous poster hash: 23dd7...c32
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #10 Skrevet 8. oktober 2016 Får man ikke kviser da? Anonymous poster hash: 2317e...7cb Olivenolje er fetere enn f.eks. mandelolje. Kokosolje er et sted i mellom. Jeg fikk noen kviser av olivenolje, men ikke med mandelolje. Har du forresten forsøkt å vaske ansiktet i saltvann fra sjøen? Mannen min sliter med eksem, og den blir alltid bedre etter han har badet i sjøen (saltvann). Men hjemmelagd saltvannsblanding hjelper ikke. Det er bare sjøvann som hjelper. Uten at vi helt skjønner hvorfor. Anonymous poster hash: 8bed3...547
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #11 Skrevet 8. oktober 2016 Kjøp karbamid-krem på apoteket. Eneste som funker bra på eksemhud Anonymous poster hash: edb84...f67
Mononoke Skrevet 8. oktober 2016 #12 Skrevet 8. oktober 2016 Malvesalven fra weleda! Prøv den! Hilsen rosascea-plaget.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #13 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg bruker druekjerneolje, kokosolje, olivenolje, avokadoolje litt om hverandre, til hender, føtter, ansikt, hår og kropp. I håret liker jeg best kokos som får virke over natta, i ansiktet druekjerneolje fordi det har lite lukt og trekker raskt inn. Jeg har atopisk hud, veldig tørr, håret mitt er også tørt og frizzy, hender og føtter er tørre og sprekker. Jeg har ikke funnet kremer som hjelper meg, det som har best effekt på MIN kropp er rene oljer. Anonymous poster hash: 2ce9d...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå