Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Vi har nylig fått en katt som er 4 mnder å som er vant til å være ute. Katten koser masse med både meg og sønnen min. IMoren min på besøk for noen dager siden å hun åpnet vinduet uten å tenke seg om å da var pusen kjapp med å løpe ut. Ettersom pusen allerede var ute å det var så fint vær ute så var vi sammen med pusen ute en halvtime. Pusen storkoste seg ute! Problemet er nå har vi en pus som hele tiden majuer på døren eller med vinduet å viser helt tydlig at han vil ut. I dag har vi også vært ute med pusen en stund men nå måtte vi inn pga småen skal spise kvelds og sove etterpå. Helt siden vi gikk inn har pusen stått å majuet og majuet på døren å sånn er det gjerne hele kvelden :S Hvor stor må katten være før den kan være ute alene? Anonymous poster hash: 7f474...70d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 Når den er kastrert/sterilisert, vaksinert og chippet. Anonymous poster hash: 160b4...81a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Kommer ikke til å den chippet,pusen har halsbånd der det står telefonnummeret mitt. Anonymous poster hash: 7f474...70d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Egentlig 1 år, for da har de utviklet fullstendig stedsans. Kommer den vekk før den er 1 år, kan dere altså risikere at den ikke finner veien hjem igjen. For all del, IKKE slipp den ut før den er kastrert! Vi slapp vår ut etter kastrering, ca 7-8 mnd. Anonymous poster hash: 4cb67...845
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 Kommer ikke til å den chippet,pusen har halsbånd der det står telefonnummeret mitt. Anonymous poster hash: 7f474...70d Hvis pus har halsbånd på kan den jo risikere å bli kvelt... :/ Anonymous poster hash: 4cb67...845
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 Halsbånd som er beregnet til katt er laget for at de skal kunne klare å komme seg ut av den, nettopp slik at de ikke henger seg fast i det. Så tror ikke det er særlig fare. Ellers ville jeg latt pus være alene når den er kastrert. Chip kan også være lurt, da pga. det jeg skiver over her. Anonymous poster hash: deeda...c39
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #7 Skrevet 7. oktober 2016 Halsbånd som er beregnet til katt er laget for at de skal kunne klare å komme seg ut av den, nettopp slik at de ikke henger seg fast i det. Så tror ikke det er særlig fare. Ellers ville jeg latt pus være alene når den er kastrert. Chip kan også være lurt, da pga. det jeg skiver over her. Anonymous poster hash: deeda...c39 Ikke alle halsbånd er lager med sikkerhetslås. Innekatter trenger jo ikke det. Anonymous poster hash: 4cb67...845
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #8 Skrevet 7. oktober 2016 Ikke alle halsbånd er lager med sikkerhetslås. Innekatter trenger jo ikke det. Anonymous poster hash: 4cb67...845 Da kjøper man et kattehalsbånd med låsen som er beregnet for det, slik de aller fleste kattehalsbånd er. Anonymous poster hash: deeda...c39
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 Halsbåndet er selvsagt beregnet for katt å er kjøpt på dyrebutikken så regner med den skal være trygg Vi får heller bare forsette å være en del ute med pusen i stedet da Nå fant pusen ENDELIG roen her inne,det var godt timet ettersom jeg prøver å legge småen Anonymous poster hash: 7f474...70d
Admin Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 Prøv sele og flexibånd til små hunder. Det stilnet pusen min sin trang etter å gå ut.
Maracuya Skrevet 7. oktober 2016 #11 Skrevet 7. oktober 2016 Vår er litt over 4 mnd og har vært ute alene mange ganger. Vi hadde ham inne den første uka, så var vi ute sammen med ham en god stund etter det men nå er han ute alene opptil flere timer. Han er inne om natta. Vi ser at han sjelden er langt unna, kommer når vi roper og sier tydelig fra når han vil inn. Men selvsagt, vi kan jo aldri være 100 % sikker på at han ikke forsvinner. Men å holde ham inne hele døgnet tror jeg ville blitt veldig trist og kjedelig for ham.
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 7. oktober 2016 #12 Skrevet 7. oktober 2016 8 mnd sies det, men vi slapp vår ut ved 6 mndrs alder
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #13 Skrevet 7. oktober 2016 Vår er litt over 4 mnd og har vært ute alene mange ganger. Vi hadde ham inne den første uka, så var vi ute sammen med ham en god stund etter det men nå er han ute alene opptil flere timer. Han er inne om natta. Vi ser at han sjelden er langt unna, kommer når vi roper og sier tydelig fra når han vil inn. Men selvsagt, vi kan jo aldri være 100 % sikker på at han ikke forsvinner. Men å holde ham inne hele døgnet tror jeg ville blitt veldig trist og kjedelig for ham. Ja han mjauer veldig mye med døren og vinduet å vviser helt klart at han vil ut selv om vi leker mye med pusen og den får mye kos. Pusen kommer ikke når vi roper på han men den går aldri lagt unna. Det er også veldig rolig området her vi bor så er ikke så mange biler som kjører her. Vi kommer selvsagt til å ha pusen inne om natten men tror vi også snart tilvenner han til å være litt ute alene også. I en travel hverdag med 1 time reisevei fra jobb,henting i barnehage og middag,så går mye av tiden vekk på det. Å 19.00 må vi nesten gå inn igjen for da skal småen spise kvelds. Så på hverdager blir det vledig lite tid ute om i alltid må være med ut. Anonymous poster hash: 7f474...70d
februarprins2013 Skrevet 8. oktober 2016 #14 Skrevet 8. oktober 2016 min er ute og vert det siden han kom 3mnd gammel, han er ute og kommer inn igjen hvert 10 minutt,så går helt fint og sleppe de ut som lenge du er hjemme og de kan gå fritt inn og ut
Gjest Minnieropptatt Skrevet 8. oktober 2016 #15 Skrevet 8. oktober 2016 Halsbåndet er selvsagt beregnet for katt å er kjøpt på dyrebutikken så regner med den skal være trygg Vi får heller bare forsette å være en del ute med pusen i stedet da Nå fant pusen ENDELIG roen her inne,det var godt timet ettersom jeg prøver å legge småen Anonymous poster hash: 7f474...70d Du regner med at halsbåndet skal være trygt. Jaja, det kan være at halsbåndet er trygt som i at det løsner hvis det setter seg fast i greiner eller liknende. Men da er det jo ingen som veit hvor katten hører hjemme hvis den skulle komme seg langt unna. Skal du kastrere katten da? Koster ikke mye ekstra å chippe samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå