Gå til innhold

Hvor mye ukepenger?💰


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter;ei på 11 og ei på 14.Hva synes dere er riktig å gi i ukepenger?200 hver?

 

Anonymous poster hash: 0ee03...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger jo hva de "trenger". Bor dere et sted med mye å bruke penger på, eller lite? Hva får andre i samme alder? Hva har du tenkt pengene skal dekke?

 

Anonymous poster hash: 0eb2e...49c

Skrevet

50 kr i uka er passelig.

Om du gir 200 i uka blir det 800 i mnd, da tenker jeg at de må betale for klær og sminke selv..

Skrevet

Ja,sminke får største kjøpe selv.Klær hjelper vi til med....

 

Anonymous poster hash: 0ee03...e0a

Skrevet

200 er mer enn hva jeg har og jeg er 39.

Min på 10 får 50,-og er storfornøyd.

 

Anonymous poster hash: bfbdd...52b

Skrevet

50 kr i uka er passelig.

Om du gir 200 i uka blir det 800 i mnd, da tenker jeg at de må betale for klær og sminke selv..

Er du klar over hva en genser koster? Unger går ikke etter salg. Sminke er ikke billig det heller.

 

Anonymous poster hash: 2c03e...2fa

Skrevet

Eldste er 12 og får 400 i mnd. For de må hun jobbe, og dekke tung hun ikke trenger.

 

Anonymous poster hash: 44da4...de2

Skrevet

100 kr uka er rikelig. 16-åringen her får 800 kr per måned, han går med avisa i tillegg.

Skrevet

Er du klar over hva en genser koster? Unger går ikke etter salg. Sminke er ikke billig det heller.Anonymous poster hash: 2c03e...2fa

Unger får de kjøpevanene du lærer dem.

Jeg lærer mine verdien av salg.

 

Anonymous poster hash: bfbdd...52b

Skrevet

Setter pris på svarene,takk🙏🏼

 

Anonymous poster hash: 0ee03...e0a

Skrevet

Her får 12-åringen 100 kr uka og betaler da kantine en dag i uken selv (koster 15-30 kr for et varmt måltid)

 

15-åringen får 600 kr i måneden

 

Anonymous poster hash: 5a0b8...318

Skrevet

min 12åring får 2000,mens 15 åringen 5000. dette skal være i en mnd



Anonymous poster hash: 65304...027
Skrevet

Min jente på 15 (siste året i tiende) får 1000 kroner i mnd. Det får hun utbetalt når jeg får lønn.

Da må hun betale alt hun vil ha, uten om bukser, jakker, bussbillett og sko. Alt av kino, badeland, starbucks, mat hun kjøper, sminke, undertøy, mobilting, topper osv.

Om hun hadde hatt muligheten hadde hun brukt det dobbelte så dette er for meg (og henne) en god måte å lære å ha begrenset med penger. Hun får ikke lov å spørre om 20kr her og 50kr der igjennom måneden. Hun får de tusen en gang i mnd og det er det. Sparer meg for masse mas! 😄

 

Anonymous poster hash: 039e4...b57

Skrevet

Er du klar over hva en genser koster? Unger går ikke etter salg. Sminke er ikke billig det heller.

 

Anonymous poster hash: 2c03e...2fa

Pøh. Det første unger lærer når de får egne penger er at mange ting er på salg. Det er det eneste mine under går etter i alle fall.

 

 

 

Anonymous poster hash: 039e4...b57

Skrevet

min 12åring får 2000,mens 15 åringen 5000. dette skal være i en mnd Anonymous poster hash: 65304...027

 

What??

Snakk om å forme bortskjemte unger.

Disse kommer til å slite når de blir studenter....med mindre du fortsetter å fø på dem da også.

 

Anonymous poster hash: bfbdd...52b

Skrevet

Er du klar over hva en genser koster? Unger går ikke etter salg. Sminke er ikke billig det heller.

 

Anonymous poster hash: 2c03e...2fa

Ja, fullstendig klar over det. Men du spurte om hva vi syntes. Det var mitt svar... 200 i ukepenger er mye.. hva skal de gjøre hjemme for å få den summen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...