Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Barnet på fem år våknet nå av at det klør og klager på myggstikk. Jeg ser hun har tre små prikker på ene armen. To er klødd i stykker og ett ser ut som om det er gul veske i. Hun er tydlig plaget av kløe og gråter. Ikke noe feber. Men har en stygg hoste. Hun hadde vannkopper for et år siden og ble sterkt angrepet. Kan barn få det en gang til så kort tid etter?? Anonymous poster hash: 4b25e...587
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 Har hørt at det er mulig å få to ganger, men trodde det var kun i de tilfellene hvor en fikk det meget lett første gang. Vil tro at barnet ditt har fått noe annet denne gang. Anonymous poster hash: 72ac5...2c5
Kjerringa med agurken Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Høres ut som brennkopper siden det kommer gul væske. Det kan man forøvrig ha flere ganger. Min fikk vannkopper of brennkopper samtidig da han var rundt 4. Ikke hatt det etter dette igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Takk for svar. Holder hun hjemme å ser hvordan det utvikler seg. Er bare tre foreløpig. Men nå er de fylt seg opp med veske igjen. Hun klager også på vond hals. Jeg er gravid. Snart i tredje trimester. Har ikke hatt noen av de barnesykdommene som barn. Kan det være farlig for meg? Hi Anonymous poster hash: 4b25e...587
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 Takk for svar. Holder hun hjemme å ser hvordan det utvikler seg. Er bare tre foreløpig. Men nå er de fylt seg opp med veske igjen. Hun klager også på vond hals. Jeg er gravid. Snart i tredje trimester. Har ikke hatt noen av de barnesykdommene som barn. Kan det være farlig for meg? Hi Anonymous poster hash: 4b25e...587 Ja det kan være farlig for deg som gravid om du ikke har hatt det før. Om det er vannkopper blant annet. Har hun hatt noe feber i dagene før kan det være den 5.barnesykdommen. Anonymous poster hash: 1e162...f8b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 Hun hadde feber ikke i forige uke, men uken før den. Varte nesten to dager. Nå har hun lett feber igjen. Hi Anonymous poster hash: 4b25e...587
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #7 Skrevet 7. oktober 2016 Ser nøyaktig slik ut. Fant fire prikker nå på samme arm https://www.google.no/search?q=vannkopper&client=ms-android-samsung&source=lnms&prmd=ivn&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjJxrXV_cfPAhWFfiwKHUofCoMQ_AUIBygB&biw=360&bih=512&dpr=4#imgrc=MkmS8BOLKumY2M%3A Anonymous poster hash: 4b25e...587
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #8 Skrevet 7. oktober 2016 Her påstår legene at småen har hatt vannkopper to ganger. Anonymous poster hash: 81859...9b5
Mammatassar Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 Min har hatt vannkopper to ganger. Første gangen veldig kraftig, så ble overrasket da det kom på ny noen år senere.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 Hei (jeg er IKKE lege eller utdannet innen medisin) men det (bildet) ligner på brennkopper. Brennkopper er samme bakterien som kan gi halsbetennelse, slik at disse to tingene kan meget godt henge sammen, dersom du enda ikke har vært hos legen med henne, ville jeg tatt en tur til legevakten i kveld/i morgen tidlig(ring dem og hør hva de sier). Det kan nok være hun trenger resept på salve eller antibiotika, du burde nok også sjekkes. God bedring! Anonymous poster hash: 7d62a...fee
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #11 Skrevet 7. oktober 2016 Hei (jeg er IKKE lege eller utdannet innen medisin) men det (bildet) ligner på brennkopper. Brennkopper er samme bakterien som kan gi halsbetennelse, slik at disse to tingene kan meget godt henge sammen, dersom du enda ikke har vært hos legen med henne, ville jeg tatt en tur til legevakten i kveld/i morgen tidlig(ring dem og hør hva de sier). Det kan nok være hun trenger resept på salve eller antibiotika, du burde nok også sjekkes. God bedring! Anonymous poster hash: 7d62a...fee Tusen takk for svar. Har ikke vært til lege. Da formen hennes har vært fin. Har dukket opp et par til prikker. Så hun har syv nå. Har ikke klaget noe særlig i ettermiddag kveld verken på hals eller kløe. Men hun hoster mye og har hatt lett forhøyet feber av og på i dag. Men nå er hun en person som klager lite. Veldig robust personlighet. Tåler mye. Men som sagt i fin form og vært i lek i hele dag. Nå er hun lagt så tenker vi ser hvordan det er i natt. Så får vi eventuelt kontakte legevakt i morgen. Hi Anonymous poster hash: 4b25e...587
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #12 Skrevet 7. oktober 2016 Hvis du har salve, kan det være lurt å bruke. Legg også plaster på prikkene, de smitter. Anonymous poster hash: d0016...558
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #13 Skrevet 7. oktober 2016 Hvis du har salve, kan det være lurt å bruke. Legg også plaster på prikkene, de smitter. Anonymous poster hash: d0016...558 Ja vi har tatt på salve som tørker inn prikkene. Hadde det i hus etter sist runde med vannkopper. Skal ordne med plaster i morgen. Hun sover godt nå. Håper ikke det smitter til søsken. Blir en kjedelig høstferie i neste uke i såfall. Hi Anonymous poster hash: 4b25e...587
februarprins2013 Skrevet 8. oktober 2016 #14 Skrevet 8. oktober 2016 jeg har hatt det 2 ganger så går det
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #15 Skrevet 8. oktober 2016 Min gutt har hatt det to ganger. Første gang var han ganske liten og var bare "lett" syk. Andre gang ble myyyeeee verre. Anonymous poster hash: a37e8...297
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #16 Skrevet 8. oktober 2016 Det lan være vanskelig å stille riktig diagnose på vannkopper noen ganger. Jeg hadde vannkopper som barn (bekreftet at jeg hadde antistoffer på blodprøve). Som voksen fikk jeg det igjen (smittet av min sønn). Gikk til legen, som mente det var vannkopper. Mye styr - ble satt på medisiner, testet for HIV og immunsvikt. Etterhvert viste det seg at jeg hadde ikke fått vannkopper andre gang, men munn, hånd- og fotsyken. Legen bommet på utslettet mitt, som så akkurat ut som vannkopper, og som var over hele kroppen (men ikke inni munnen). Det er mulig å få vannkopper to ganger, men det er sjelden, og det kan ligge annen sykdom bak (immunsvikt). Men jeg tror nok mange av dem som "har hatt vannkopper to ganger" nok hadde en annen sykdom med lignende utslett en av gangene. Anonymous poster hash: 6abad...2be
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #17 Skrevet 8. oktober 2016 mest sannsynlig brennkopper.. Anonymous poster hash: 6d5a7...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå