Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Dette er et merkelig tema for meg, og jeg hadde aldri trodd jeg skulle stå i noen sånn situasjon. Mannen min og jeg har drevet et firma i noen år, som nå de siste to årene virkelig har begynt å gi avkastning. Det ser veldig lyst ut for fremtiden også med signerte kontrakter i fler år for gode penger. Veldig artig det, selvfølgelig. Mye jobb har gitt avkastning. Og nå begynner vi å tenke på hva vi skal gjøre med pengene. Vi har et helt normalt gammelt hus som trenge oppgradering. Dermed ønsker vi å gjøre en skikkelig ansiktsløfting her med påbygg og modernisering. Vi har også sett på hyttetomt for å bygge hytte som, vi har snakket om i flere år at hadde vært stas. Alt vel, ikke sant? Vel, jeg er vokst opp i en arbeiderklassefamilie som aldri har hatt god råd. Jeg er vant med å spare og være fornuftig, mens mannen min er mer "lev i nuet" når det gjelder penger. Jeg er redd for folkesnakket når vi skal begynne med alt dette. Jeg syns det er ekkelt hvis folk skal gå og skule på huset vårt. Vi bor i en mindre by, og folk er jo gjerne sånn. Jeg syns rett og slett det er veldig utrivelig å skulle være sentrum for sånt. Er jeg helt rar? Mannen min syns jeg overdriver og er altfor opphengt i hva andre sier, men jeg kjenner folk her. Jeg har mest lyst til å holde alt litt nede for å slippe alt pratet. :-( Anonymous poster hash: 5cf04...2ba
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #2 Skrevet 6. oktober 2016 *G J E S P* Anonymous poster hash: ac2d4...251
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg syns du er veldig rar ja! Hva skal du med penger om du ikke tør å bruke de?? Anonymous poster hash: 175dc...285
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #4 Skrevet 6. oktober 2016 Nei, jeg vet. Jeg tror det handler om at dette ikke er helt meg. At jeg vil skille meg fra de jeg selv syns jeg er en del av... Samtidig er det jo en drøm. Jeg er flau over hele greia. HI Anonymous poster hash: 5cf04...2ba
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #5 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg tror nok at folk flest har mer penger enn som så at de skulle bli missunnelige fordi dere tar en oppgradering på huset eller bygger hytte. Generelt i landet er da velstanden såpass høy at dette ikke skiller seg ut (med mindre hytta bygges gitarformet og med 18 bad eller noe i den duren). Men folk elsker sånne prosjekter, så det vil sikkert generere masse hyggelig småprat. Det eneste som er mer interessant enn været for en gjennomsnittlig nordmann er tross alt oppussing! Anonymous poster hash: ab4de...527
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #6 Skrevet 6. oktober 2016 Hvorfor ikke heller være stolt over det dere har jobbet for og oppnådd? Anonymous poster hash: f0e31...54a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #7 Skrevet 6. oktober 2016 HI igjen. Takk for svar, damer. Det er snakk om en voldsom påbygging og endring av huset vårt. Har fått det tegnet, og sitter og drømmer oss bort. Hytta blir ikke med 18 bad, nei, men med to. Håper dere har rett. Jeg har ikke lyst til å måtte endre meg på grunn av dette... Anonymous poster hash: 5cf04...2ba
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 Eg skjønar kva du meiner, sjølv om me ikkje er spesielt rike. Eg har omlag same bakgrunn, og det tok meg lang tid berre å venne meg til at mannen, som tenar meir enn meg, likte dyre bilmerke som BMW og Audi, og hadde litt meir ekstravagante vanar enn eg. No køyrer han Tesla, medan eg er nøgd med ein liten enkel "konebil". Du treng ikkje å endre deg, sjølv om huset gjer det. Du kan likevel vere den same jordnære dama du sikkert alltid har vore, no berre med litt meir areal rundt deg. Anonymous poster hash: d0e96...7cc
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #9 Skrevet 6. oktober 2016 Eg skjønar kva du meiner, sjølv om me ikkje er spesielt rike. Eg har omlag same bakgrunn, og det tok meg lang tid berre å venne meg til at mannen, som tenar meir enn meg, likte dyre bilmerke som BMW og Audi, og hadde litt meir ekstravagante vanar enn eg. No køyrer han Tesla, medan eg er nøgd med ein liten enkel "konebil". Du treng ikkje å endre deg, sjølv om huset gjer det. Du kan likevel vere den same jordnære dama du sikkert alltid har vore, no berre med litt meir areal rundt deg. Anonymous poster hash: d0e96...7cc Jeg håper det. Takk for fint svar. :-) Anonymous poster hash: 5cf04...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå