Gå til innhold

Seksårs-trass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en førsteklassing som er ekstremt slitsom å ha i hus om dagen.. Han fyrer seg opp over alltid mulig og blir ekstremt sint.

Nå har vi hatt noen dager med høstferie, men i morgen må han på SFO. Det har vært hyling og skriking av en annen verden i kveld pga det. Jeg har bare rolig sagt at jeg og pappa må på jobb, så sånn er det bare. Men da han begynte å klype meg ble jeg sint!

På skolen får vi bare positive kommentarer på at han er flink til å høre etter og sitte stille og gjøre det han skal. Han er også snill og empatisk mot barna i klassen og har mange og leke med.

Så er dette seksårstrass? Eldste har aldri vært i nærheten av dette sinnet, så blir jo litt bekymret.. Samtidig oppfører han seg fint og ordentlig på skolen (og dette er også tilbakemeldingen fra foreldre til vennene hans)

Anonymous poster hash: 8d38d...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Har en førsteklassing som er ekstremt slitsom å ha i hus om dagen.. Han fyrer seg opp over alltid mulig og blir ekstremt sint.

Nå har vi hatt noen dager med høstferie, men i morgen må han på SFO. Det har vært hyling og skriking av en annen verden i kveld pga det. Jeg har bare rolig sagt at jeg og pappa må på jobb, så sånn er det bare. Men da han begynte å klype meg ble jeg sint!

På skolen får vi bare positive kommentarer på at han er flink til å høre etter og sitte stille og gjøre det han skal. Han er også snill og empatisk mot barna i klassen og har mange og leke med.

Så er dette seksårstrass? Eldste har aldri vært i nærheten av dette sinnet, så blir jo litt bekymret.. Samtidig oppfører han seg fint og ordentlig på skolen (og dette er også tilbakemeldingen fra foreldre til vennene hans)

Har selv opplevd og hørt mange fler fortelle om skolestarter som blir helt tullerusk. Slitne og øre i hodet av alt det nye, i tillegg er det noe med muskler og skjellet som endres veldig i selsårsalderen som også ksn gjøre dem koko. Prøv å ikke bli sint, selv om det er umulig innimellom. Mye kos og litt takhøyde er viktig, innen rimelighetens grenser riktignok.

Anonymous poster hash: 4c135...606

Skrevet

Vi har det samme her, men har ikke så mange råd dessverre. Har hørt at det er ganske vanlig. Det er jo en stor omveltning å begynne på skolen! Håper det går seg til snart...

Anonymous poster hash: 46d92...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...