Gå til innhold

Hva med jentenavnet Evie?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fint? Jeg synes det ser så mye mer feminint ut når et skrives med -ie på slutten fremfor -y. Elsker klangen. Hvilke navn passer til?



Anonymous poster hash: f55b5...807
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det likte jeg faktisk! Og jeg er litt kresen og tåler dårlig jålete navn ;-)

 

Anonymous poster hash: b370c...f95

Skrevet

Tenker Pokèmon....



Anonymous poster hash: db15b...744
Skrevet

Tenker det kjøpevannet Evian

 

Anonymous poster hash: df41b...c3b

Skrevet

Skal det uttales på engelsk?

Nei, som Evy.

 

Anonymous poster hash: f55b5...807

Skrevet

Nei, som Evy.

 

Anonymous poster hash: f55b5...807

Med mindre y klang naturligvis

 

Anonymous poster hash: f55b5...807

Skrevet

Nydelig ) akkurat den skrivemåten står på lista mi over jentenavn :) syns det uttales så fint med ie fremfor y.

 

Anonymous poster hash: 1322a...baa

Skrevet

Det heter katten vår😉

 

Anonymous poster hash: 01ff9...f6e

Skrevet

Jeg blir usikker på uttalen.

E-vi-e? E-viii? Æv-vi?

Skrevet

Ei i familien min heter Evie som mellomnavn. Vi sier Evie rett frem med alle bokstavene inkludert i uttalelsen :)

Skrevet

Jeg blir, som flere andre her, usikker på uttale. Om e-en på slutten ikke skal uttales, hva er galt med Evi?

Skrevet

Tenker home and away med en gang 😊 men det er ikke nødvendigvis negativt!

Skrevet

 

Er det fint? Jeg synes det ser så mye mer feminint ut når et skrives med -ie på slutten fremfor -y. Elsker klangen. Hvilke navn passer til?

 

Anonymous poster hash: f55b5...807

Tenker broren kan hete Sevje.

 

Nei, grøss og gru

 

Anonymous poster hash: 1da65...5d8

Skrevet

Jeg uttaler det som evi, og skjønte ikke helt sammenhengen med sevje?

Aner ikke hvordan hi uttaler da.

 

Anonymous poster hash: 1322a...baa

Skrevet

Leste at mange amerikanske barn født i 2016 får navn etter Pokémons....

Skrevet

Men synes navnet er fint, da! Ville skrevet det Evi.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, som Evy.

 

Anonymous poster hash: f55b5...807

Men det er ikke helt opplagt... Når jeg ser det skrevet, sier det "I-vi" inni meg, fordi jeg kjenner det som et engelsk kjælenavn.

Skrevet

Hvis hun er halvt australsk så.

 

Anonymous poster hash: 7b18c...694

Skrevet

Med den stavemåten uttaler jeg det automatisk på engelsk, merker jeg. Ivi.

Skrevet

En i klassen til sønnen min heter det. Uttaler det (selvfølgelig, vil jeg si) ivi. Fint navn, men blir merkelig med annen uttale.

 

Anonymous poster hash: 7ef40...2a8

Skrevet

Pokemon ja

 

Anonymous poster hash: 0d02d...163

Skrevet

Onkelen min har ei ku som heter det.Men navnet skjemmer ingen, og Evi eller Evy, er faktisk ett av de peneste jentenavnene jeg vet. Har ikke helt sansen for skrivemåten Evie, når det skal uttales i. Men sånn er jeg, har ikke sansen for stumme bokstaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...