Gå til innhold

Hvordan velge fadder på barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så vanskelig! Min beste venninne er fadder på mitt første barn. Nå sliter jeg med å velge.. Skal jeg velge venninna som har valgt meg til fadder på to av sine barn? Eller skal jeg velge venninna som er meg aller nærmest, men som bor langt unna meg og dermed naturligvis ikke vil bli godt kjent med barnet litt... Vanskelig :-)

Anonymous poster hash: 7ea08...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noen automatikk i at hun som bor langt unna ikke vil bli godt kjent med barnet ditt, altså. Man kan besøke hverandre, skype og snakke på telefonen når barnet blir stort nok til det. I tillegg er det jo slik at man er fadder på barnet offisielt frem til barnet er konfirmert, men de som faktisk bryr seg vil føle fadderforbindelsen til barnet sitt resten av livet. Det gjør i alle fall jeg.

Jeg tenker du skal slutte å legge så mye vekt på DIN forbindelse til fadderen, og heller tenke på hvem som kan være den største ressursen i barnets liv gjennom hele oppveksten. Hva er det du ønsker at fadderen skal bidra med i livet til barnet for eksempel?

Anonymous poster hash: ef6fb...45e
Skrevet

Den du tror kommer til å være en del av livet til barnet i mange år fremover. Avstand har ikke noe å si på engasjement. Vi har en fadder som bor på andre siden av landet.

Anonymous poster hash: c870c...766

Skrevet

Hvorfor må du velge en av dem? Kan du ikke ta begge to?

Anonymous poster hash: eba7f...a36
Skrevet

Hvorfor må du velge en av dem? Kan du ikke ta begge to?

Kanskje HI har en mann som også har stemmerett og vil velge en fadder fra sin side?

Skrevet

Man kan jo ha inntil seks faddere i den norske kirke. Regler for andre steder vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 39c1f...e84

Skrevet

Kanskje HI har en mann som også har stemmerett og vil velge en fadder fra sin side?

Man kan ha fler enn to veit du ;)

Skrevet

Man kan ha fler enn to veit du ;)

Ja, men ikke sikkert de vil ha flere enn to totalt veit du ;-)

Skrevet

Vi har hatt våre søsken som faddere.

Anonymous poster hash: f073f...782

Skrevet

Vi har søsken som faddere

Anonymous poster hash: c34f3...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...