håpefull14 Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Hei! Vi er 5 jenter som skriver oppgave om downs syndrom. Her skal vi også gå litt inn i forskjellige ting rundt selve diagnosen og familiesituasjonen. Har du lyst til å hjelpe oss? Du kan svare under her, eller sende oss en pm. Det vi lurer på er følgende;-Nettverk; hva har nettverket rundt dere hatt å si rundt situasjonen? Her tenker jeg innenfor tidsrammen fra da diagnosen ble gitt og til banet ble ca 2 år. -Oppfølging; hvordan var oppfølgingen det første leveåret? Hvordan føler du/dere dere ivaretatt av det offentlige? Har dere møtt negative holdninger fra det offentlige?-Yrkesgrupper/Samhandling; hvilke fagpersoner har vært inne i bildet hos dere?-Utfordringer; hva slags utfordringer var spesielt tilknyttet første leveår? -Har dere vært borte i et etisk dilemma i forhold til barnet?Hvis du synes det blir mye å skrive så svar gjerne på bare noen av spørsmålene, alt hjelper oss! Vi bruker ditt eksempel i en case vi har, hvor barnet er 6 mnd gammel i casen vår.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg har ikke noe erfaring selv. Det finnes estøttegrupper for foreldre som har barn med Downs. Der kan man bli kjent med andre i samme situasjon og få hjelp til å finne ut hvilke stltretilbud man kan få. Sikkert også fb grupper. Prøv å se om det er noen der som vil svare på spørsmål! Anonymous poster hash: 1d125...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå