Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Skal ringe legen i morgen, har jo ikke tatt celleprøve på 3,5 år! Igår, og nå idag kom det litt blod på papiret etter jeg hadde tisset. Blodet så friskt ut, ikke svart. Er ca midt mellom to menstruasjoner nå og er ikke gravid. Noen som kan berolige meg litt. Aldri hatt blødninger utenom mens før og er 39 år. Anonymous poster hash: 73154...8af
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #2 Skrevet 5. oktober 2016 Overgangsalder? Har du tatt jevnlig celleprøve? Anonymous poster hash: c7e60...c98
Gemini77 Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 Hvis du hadde normal celleprøve for 3,5 år siden så har du ikke kreft nå. Det tar rundt 10-15 år fra tidlige celleforandringer til å utvikle kreft. Å få litt friskt blod på papiret nå og da er ikke uvanlig. Det kan være et sprengt blodkar for eksempel, et sår? Ta celleprøven snart, for all del, for den er uansett på tide, men ikke gå rundt og bekymr deg for livmorhalskreft.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Skrevet 5. oktober 2016 Hvis du hadde normal celleprøve for 3,5 år siden så har du ikke kreft nå. Det tar rundt 10-15 år fra tidlige celleforandringer til å utvikle kreft. Å få litt friskt blod på papiret nå og da er ikke uvanlig. Det kan være et sprengt blodkar for eksempel, et sår? Ta celleprøven snart, for all del, for den er uansett på tide, men ikke gå rundt og bekymr deg for livmorhalskreft. Oisann, her tror jeg du er ute og sykler litt... hørt om Thea Steen? Hun hadde normal celleprøve kun noen få mnd før hun fikk livmorhalskreft. Altså hadde hun en aggressiv form for kreft, som ikke tok mange år på å utvikle seg. Tror nok det du sier stemmer for de vanligste typer livmorhalskreft, men det finnes jo flere typer. Hi: ja det kan være kreft, men også hundrevis av andre ting, bl.a tørre slimhinner, sårhet etter sex, festeblødning osv. Tror til og med det finnes noen som blør når de har eggløsning, uten at jeg vet helt sikkert.. gå til gynekologen du :-) sikkert ingenting å bekymre seg for! Anonymous poster hash: 722ac...61d
Gemini77 Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 Oisann, her tror jeg du er ute og sykler litt... hørt om Thea Steen? Hun hadde normal celleprøve kun noen få mnd før hun fikk livmorhalskreft. Altså hadde hun en aggressiv form for kreft, som ikke tok mange år på å utvikle seg. Tror nok det du sier stemmer for de vanligste typer livmorhalskreft, men det finnes jo flere typer. Hi: ja det kan være kreft, men også hundrevis av andre ting, bl.a tørre slimhinner, sårhet etter sex, festeblødning osv. Tror til og med det finnes noen som blør når de har eggløsning, uten at jeg vet helt sikkert.. gå til gynekologen du :-) sikkert ingenting å bekymre seg for! Anonymous poster hash: 722ac...61d Jeg er ikke ute og sykler nei. Jeg har jobbet med livmorhalskreft og HPV i mange mange år. Dessverre er det slik at prøvesvar ikke nødvendigvis er helt korrekte. Normal celleprøve kan fortsatt i SJELDNE tilfeller være kreft i underliggende vev. Men normalt sett vil disse cellene støtes ut på overflaten av livmorhalsen og ses på celleprøve. Det er helt usannsynlig at hun har hatt normale celler kun mnd før hun utviklet kreft. Disse tilfellene er vel noe av grunnen til at man ønsker HPV som primærscreening for da vil det bli tatt biopsi av vevet selv ved normal celleprøve hvis HPV statusen fortsatt er positiv på prøve 2. Men jeg ser ikke hensikten av å skremme andre med tilfeller som er lite reelle eller sannsynlige pga litt blod på papiret.
Gemini77 Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Oisann, her tror jeg du er ute og sykler litt... hørt om Thea Steen? Hun hadde normal celleprøve kun noen få mnd før hun fikk livmorhalskreft. Altså hadde hun en aggressiv form for kreft, som ikke tok mange år på å utvikle seg. Tror nok det du sier stemmer for de vanligste typer livmorhalskreft, men det finnes jo flere typer. Hi: ja det kan være kreft, men også hundrevis av andre ting, bl.a tørre slimhinner, sårhet etter sex, festeblødning osv. Tror til og med det finnes noen som blør når de har eggløsning, uten at jeg vet helt sikkert.. gå til gynekologen du :-) sikkert ingenting å bekymre seg for! Anonymous poster hash: 722ac...61d Og nei, det finnes ikke flere typer livmorhalskreft. Men det finnes flere forskjellige typer HPV som forårsaker livmorhalskreft.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg har hatt nyrestein et par ganger, da har det vært litt blod i urinen som forvarsel. Har også hatt litt blod ved uvi. Og ved bakteriell vaginose. Jeg blør nok lett... Det kan være veldig mye annet enn kreft, prøv å legge vekk de tankene til du har vært hos lege. Tvi-tvi! Anonymous poster hash: 48bbd...ae6
Firekids Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Kan være en uskyldig mellomblødning. Ned med skuldrene og ta en sjekk hos legen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #9 Skrevet 5. oktober 2016 Takk for svar. Skal ringe legen i morgen og få meg en time. Menstruasjonen min har vært som en klokke i alle år: fikk den tilbake raskt etter fødsler og aldri noe tull så dette er jeg ikke vant med. Derfor blir jeg nok også veldig redd:/ Anonymous poster hash: 73154...8af
klg,2 boys now:) Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 Opplevde akkurat det samme denne mnd fikk mens blødninger ved eggløsning..er like gammel som deg,det går vel mot overgangsalder
Regina Phalange Skrevet 5. oktober 2016 #11 Skrevet 5. oktober 2016 Går du på p piller? Jeg fikk små blødninger mellom mens om jeg slurvet litt m pillene. Pust med magen, det er helt sikkert ikke noe
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #12 Skrevet 5. oktober 2016 Går verken på piller eller annen prevensjon. Overgangsalder ja- uff. 😝 Anonymous poster hash: 73154...8af
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #13 Skrevet 5. oktober 2016 Oisann, her tror jeg du er ute og sykler litt... hørt om Thea Steen? Hun hadde normal celleprøve kun noen få mnd før hun fikk livmorhalskreft. Altså hadde hun en aggressiv form for kreft, som ikke tok mange år på å utvikle seg. Tror nok det du sier stemmer for de vanligste typer livmorhalskreft, men det finnes jo flere typer. Hi: ja det kan være kreft, men også hundrevis av andre ting, bl.a tørre slimhinner, sårhet etter sex, festeblødning osv. Tror til og med det finnes noen som blør når de har eggløsning, uten at jeg vet helt sikkert.. gå til gynekologen du :-) sikkert ingenting å bekymre seg for! Anonymous poster hash: 722ac...61d Jeg kjente Thea Steen, og det stemmer ikke det du sier. Det vil med tiden komme frem i media hva som har skjedd, mer kan jeg ikke si akkurat nå med respekt for familien. Anonymous poster hash: 37d82...9de
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #14 Skrevet 6. oktober 2016 Da jeg opplevde dette, og gikk til lege like stresset som det du er nå, var det graviditet (festeblødning). Kan det være tilfelle? Anonymous poster hash: 74c0d...db0
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #15 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg kjente Thea Steen, og det stemmer ikke det du sier. Det vil med tiden komme frem i media hva som har skjedd, mer kan jeg ikke si akkurat nå med respekt for familien. Anonymous poster hash: 37d82...9de Avsporing, men leser på nett at de har gransket tidligere celleprøver til Thea Steen og funnet ut at det var kreftceller i prøver de sa var OK. Det skal vel ikke skje? Da er det jo ikke noe poeng med å sjekke seg. Regner med det må være en forferdelig tragisk glipp... Anonymous poster hash: b9cb3...0f0
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 Da jeg opplevde dette, og gikk til lege like stresset som det du er nå, var det graviditet (festeblødning). Kan det være tilfelle? Anonymous poster hash: 74c0d...db0 Kan ikke være gravid nei. Ringte legen men var ikke akutt nok:/ så fikk time fredag der uke. Sluttet å blø, men idag blør jeg en god del. Uff, blir superstresset. Anonymous poster hash: 73154...8af
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 Opplevde akkurat det samme denne mnd fikk mens blødninger ved eggløsning..er like gammel som deg,det går vel mot overgangsalder Jeg også, og har akkurat fylt 39. Finnes ikke en sjanse for graviditet. Har ikke tatt celleprøver på over fire år. Fikk ut fingeren for å bestille time nå :/ Anonymous poster hash: 34ecb...12b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #18 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg også, og har akkurat fylt 39. Finnes ikke en sjanse for graviditet. Har ikke tatt celleprøver på over fire år. Fikk ut fingeren for å bestille time nå :/ Anonymous poster hash: 34ecb...12b Skal også ta celleprøve på fredag. Syns det er så skummelt, spesielt nå når jeg blør relativt mye. Anonymous poster hash: 73154...8af
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #19 Skrevet 16. november 2016 Idag fikk jeg svar på prøvene. Legen henviste meg jo direkte til gynekolog på sykehuset så jeg ble jo enda mer stresset. Blødde så masse under det som skulle være menstruasjon så kunne ikke være blant folk og byttet bind(brukte dobbelt) hver time de verste dagene. Når menstruasjonen ble ferdig fortsatte det blø. Gynekologen tok prøver av både livmorhals og livmorhule, og de var begge normale!! Blodprøver viser ingen overgangsalder, så jeg er altså frisk. Etter alle ukene med bekymring har det jammen tæret på, og jeg føler meg nå helt fantastisk!) Ville bare informere. Har googlet så masse selv, og kommet over så mange grusomme tråder og blitt så skremt. Samtidig vet jeg at det aldri blir å gå lenger en 3 år mellom hver celleprøve- shame on me! Har et spørsmål til slutt: blitt anbefalt spiral. Mirvena eller no sånt. Noen med erfaringer? Dette med tanke på blødninger. Anonymous poster hash: 73154...8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå