Mockanin Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Ikke noe å klage over egentlig. Men jeg har jo følt meg rimelig trygg sammen med denne pelsdotten vår. I dag beviste han at han er for snill om det kommer noen som ikke er redd han. Vi bor bak 2 m høye gjerder og har dermed hunden løs ute i hagen siden han jo ikke kan hoppe over og stikke av. Det er også fullstendig umulig for han å få opp porten. Han er av den typen som bjeffer for å varsle om det kommer noen utenfor og dermed går ingen inn. Og de barna som kommer hit vet at vi kommer ut når han bjeffer så det er bare å vente. De får ikke lov til å komme inn porten før vi er der. Døra er også alltid på vidt gap om hunden er i Hagen. I dag var barnet mitt borte hos noen venner, så når hunden begynte å bjeffe tok jeg meg god tid til å gjøre meg ferdig med det jeg holdt på med akkurat da. Det blir stille så da tenker jeg at det var et barn og at dette har gått. Der tok jeg feil gitt. Hører hunden kommer trippende inn og snur meg...... der står han med en mann jeg aldri har sett før. Glad og fornøyd over at hans nye venn klør han bak øret. Jeg ble så overrasket at jeg bare sto og gapte. " Jeg kan hund jeg så jeg så at han ikke var så farlig som han selv tror han er" sa mannen. Var en selger. Fra nå av skal husalarmen brukes hver gang huset forlates, selv med diger schafer inni. Og slåa skal på porten siden hunden slipper hvem som helst innafor.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #2 Skrevet 5. oktober 2016 Du trodde du hadde en vakthund eller hva? Anonymous poster hash: bfdff...12a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 😂 schæferen angriper bakfra Anonymous poster hash: 2e524...819
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Skrevet 5. oktober 2016 Han hadde nok en slu plan - ta mannen til fange, slipp ham inn, men aldri ut Anonymous poster hash: 6ac55...551
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 😃 😃 så søt da. Ikke glem at de er mørkredd, den rasen er kjent for det. Anonymous poster hash: f68ef...549
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Han hadde nok en slu plan - ta mannen til fange, slipp ham inn, men aldri ut Anonymous poster hash: 6ac55...551 Haha, det gjorde min engang😂 Kom hjem, og der satt kompisen min i gangen fordi han ikke fikk gå ut døra igjen.. Anonymous poster hash: 855b5...55f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Må bare si fy så irriterende for alle hus i gata om bikkja bjeffer i hagen hver gang noen står utenfor Anonymous poster hash: 03f8f...daa
Gemini77 Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Min schæfer løftet ikke et hode om det ringte på og folk kom inn. Hadde en rørlegger som gikk ut og inn fra bilen og huset i en times tid før han plutselig stoppet og lurte på om den hunden hadde sovet i stua (som han gikk igjennom) hele tiden. Ja, svarte jeg. Han kunne ikke skjønne at ikke hunden hadde gått bort for å hilse og "godkjenne" han. 😃 Vi tullet med at schæferen vår kun kunne kose folk til døde.
Gjest Antarctica Skrevet 5. oktober 2016 #9 Skrevet 5. oktober 2016 Min schæfer løftet ikke et hode om det ringte på og folk kom inn. Hadde en rørlegger som gikk ut og inn fra bilen og huset i en times tid før han plutselig stoppet og lurte på om den hunden hadde sovet i stua (som han gikk igjennom) hele tiden. Ja, svarte jeg. Han kunne ikke skjønne at ikke hunden hadde gått bort for å hilse og "godkjenne" han. 😃 Vi tullet med at schæferen vår kun kunne kose folk til døde. Kanskje den kan logre dem ihjel?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #10 Skrevet 6. oktober 2016 Hvorfor all denne beskyttelsen? Mot hva? Anonymous poster hash: e3f18...124
Superdolly Skrevet 6. oktober 2016 #11 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg lurer litt på om du virkelig føler at du trenger en skarp vakthund. Trenger du, og ønsker du, en hund som angriper folk som kommer inn i hagen? Hvilken verden lever du i? Du høres ut som du er veldig fornøyd med at bikkja står og bjeffer når det kommer folk utenfor hagegjerdet. Du høres ut som du er veldig fornøyd med at både voksne og barn blir skremt til å holde seg utenfor hagen, og stå og vente på at du skal ta kontroll over bikkja før de kan få komme inn i hagen. Jeg lurer seriøst på hva du hadde forventet at bikkja skulle gjort da den selgeren (?) kom inn i hagen. Synes du den skulle angrepet?
Ophiophagus Hannah Skrevet 6. oktober 2016 #12 Skrevet 6. oktober 2016 Synes også dette innlegget var litt merkelig. Trodde du at den skulle angripe? De fleste hunder gjør vel ikke det, hvis man ikke har trent dem spesielt opp til det. Eneste gang jeg har opplevd en hund som angriper, var da vi var barn og hadde en omplasseringshund, en stor hannshæfer. Den var redd. Og den kunne bite. Det var ikke gøy, for vi kunne aldri slippe den løs, og måtte passe veldig på da vi hadde besøk. Jeg elsket den hunden, men det var et veldig stort ansvar og ha en aggressiv hund. Vi hadde innbrudd to ganger da jeg var barn, mens vi var hjemme. Dette forsvant da vi fikk hund som kneldret - så det holdet nok at den bjeffer. Jeg har selv "vakthund" som bjeffer og styrer fælt når noen kommer. Imidlertid er alt i orden når folk har kommet innenfor, da er vi alle venner. Og sån vil vi ha det. Det er trygghet nok.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #13 Skrevet 6. oktober 2016 Hadde vel ikke trodd noen skulle tørre å gå inn porten, for det har ikke skjedd før. De som kjenner han vet han bare er hoppende glad når det kommer besøk. Naboene her synes det er en trygghet å ha han ute. Vi bor nest innerst i en veistump og er bare eldre pensjonister rundt oss. I fjor sommer vekket han meg i 4 tia på natta og ga seg ikke før jeg ble med han ut. Nabomannen på noen og 70 år skulle på "jobb" i bare sokkelesten, i pysj og med rullator. Takket være hunden fikk jeg mannen hjem og vekt kona så han var trygg. Etter det sov hunden ute en periode. For noen uker siden kom kona på døra og lurte på om vi kunne ordne med et slags langt bånd så hunden kunne gå mellom husene her og passe på. Hun hadde snakket med flere av de andre naboene og alle mente det var en god ide. De synes det er en trygghet i å høre hunden bjeffe for da kommer vi alltid ut og sjekker og da føler de seg trygge på at det ikke er kjeltringer. Noen av de andre hadde sett noen skumle menn tidligere i sommer og da var det nesten krise at hunden ikke var ute og varslet. At han bjeffer irriterer tydeligvis meg mest. Anonymous poster hash: 73254...d4e
Gemini77 Skrevet 6. oktober 2016 #14 Skrevet 6. oktober 2016 Kanskje den kan logre dem ihjel? Eventuelt det men sjeldent det var den enden mot de besøkende 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå