Gå til innhold

Starte på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå for tiden så er ting veldig vanskelig. Forholdet til mannen er vanskelig og økonomien er helt skakkjørt. Det viser seg at mannen har skaffet masse gjeld som nå har gått til namsmannen. Han er deprimert og har fortrengt alt. Nå er alt kommet frem i lyset og han må selvsagt jobbe hardt for å bygge opp tilliten igjen. Jeg, for min del, kunne godt tenkt meg å flytte fordi huset vi bor i representerer de problemene vi har/hatt mtp på det økonomiske. Vi driver og pusser opp og når vi engang blir ferdig er huset ganske mye verdt. Problemet nå er jo at mannen har fått ganske heftige betalingsanmerkninger på seg så noe nytt lån er kanskje vanskelig for hans del. Disse anmerkningene vil nok stå en stund. Dessuten, om vi flytter må vi bytte skole til ungene. Det er egentlig greit for meg, men det kan hende det er vanskelig for ungene. Hvilke hensyn skal man ta... Jeg er ganske sikker på at jeg hadde hatt det bedre om vi flyttet etter at det økonomiske er ryddet opp i. Jeg drømmer altså om å starte på ny. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men om det er noen her med erfaringer vil jeg gjerne høre at det går bra!

Anonymous poster hash: 5f528...0a1
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Selg skiten. Flytt i noe mindre og slutt å leve over evne. Få sjelefreden tilbake. Og still mannen din overfor et ufravikelig ultimatum: han låner ikke et rødt øre igjen uten å ha din signatur på kontrakten.

Skrevet

Selg huset og betal gjelden. Lei inntil dere er ovenpå igjen

Anonymous poster hash: 9d161...388

Skrevet

Selg skiten. Flytt i noe mindre og slutt å leve over evne. Få sjelefreden tilbake. Og still mannen din overfor et ufravikelig ultimatum: han låner ikke et rødt øre igjen uten å ha din signatur på kontrakten.

Det er jo det jeg vil... Men siden vi ikke er ferdig med oppussingen enda er det demotiverende for ham å tenke på at det skal selges etterpå. For meg hadde det vært motiverende å bli kvitt dritten, men jeg forstår jo han, som er den som fysisk må gjøre oppussingen. Jeg tror at jeg rett og slett må snakke med banken for å høre hvilke alternativer vi har mtp nytt lån. Takk for svar:-D

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er jo det jeg vil... Men siden vi ikke er ferdig med oppussingen enda er det demotiverende for ham å tenke på at det skal selges etterpå. For meg hadde det vært motiverende å bli kvitt dritten, men jeg forstår jo han, som er den som fysisk må gjøre oppussingen. Jeg tror at jeg rett og slett må snakke med banken for å høre hvilke alternativer vi har mtp nytt lån. Takk for svar:-D

Selg det uferdig.

Skrevet

Jeg har starta på nytt mange ganger jeg og det er virkelig å anbefale. Hvorfor skal man slite seg igjennom seg møkk bare fordi man en gang hadde en drøm eller visjon? Jeg mener ikke å gi opp altså. Men skape nye drømmer og visjoner. Støtter Pashla. Selg skiten og start fra scratch ;)

Skrevet

Tja, jeg var barnet som vokste opp med en far som alltid hadde store planer og visjoner, og alltid kjørte det på trynet og endte med økonomisk ruin...

Vi "startet på nytt" ihvertfall 7 ganger i løpet av oppveksten min, og når vi teller med boligene vi leide mellom hver nye start flyttet jeg 12-14 ganger i oppveksten min.

Ikke å anbefale når man har barn....

En gang er greit, og du kjenner mannen din best. Min pappa er nok bipolar og sliter med periodiske depresjoner, men nekter å ta imot hjelp eller medisiner. Bruker penger som en full sjømann, kjøper oppussingsobjekter og har en million fantastiske planer på opptur, og ender i økonomisk ruin og depresjoner på nedtur. Har du en slik mann må du beskytte barna dine

Anonymous poster hash: 29c11...690

Skrevet

Tja, jeg var barnet som vokste opp med en far som alltid hadde store planer og visjoner, og alltid kjørte det på trynet og endte med økonomisk ruin...

Vi "startet på nytt" ihvertfall 7 ganger i løpet av oppveksten min, og når vi teller med boligene vi leide mellom hver nye start flyttet jeg 12-14 ganger i oppveksten min.

Ikke å anbefale når man har barn....

En gang er greit, og du kjenner mannen din best. Min pappa er nok bipolar og sliter med periodiske depresjoner, men nekter å ta imot hjelp eller medisiner. Bruker penger som en full sjømann, kjøper oppussingsobjekter og har en million fantastiske planer på opptur, og ender i økonomisk ruin og depresjoner på nedtur. Har du en slik mann må du beskytte barna dine

Anonymous poster hash: 29c11...690

HI her. Takk for svar. Min manner deprimert nå og føler at han ikke får til noenting og det gjør han jo heller ikke. Ting blir ikke ferdig. Nå når hovedoppussingen er ferdig skal vi ferdigstille en hybel til utleie så flere penger får vi inn, men jeg har utviklet et veldig negativt syn på huset. Dessuten trives jeg ikke veldig godt i nabolaget - vi har ikke fått venner der på de mange årene vi har bodd der, og ungene vil jo klare seg fint på ny skole. Jeg tenker at om vi flytter så vil jeg også at den nye boligen (dersom vi får kjøpt) skal stå på bare meg, så jeg slipper å bekymre meg for det økonomiske mpt at jeg faktisk kommer til å bruke mange år på å stole på at han ikke gjør noe tull med økonomien igjen. Jeg kvier meg veldig til å si hva jeg virkelig føler siden han sier at han mister motivasjonen når jeg er så negativ. Men jeg er jo negativ fordi ingen av oss har motivasjon til å gjøre ting ferdig! Huff, dette ble usammenhengende og sytete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...