Gå til innhold

Uførekapital / uføreforsikring, har du det til barnet ditt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere dette? Tenker på at jeg selv sitter i saksa her, i en alder av 45 år med invalidiserende migrene.

Etter 6 år med aap ser det ut som om ueg an bli ufør. Og jeg har ingen uføreforsikring.

Da jeg var 19 åt og skulle skaffe det fikk jeg beskjed om at jeg kune få det med den gjalt ikje dersom jeg ble ufør pga migrene eller psoriasis. Irde eg hadde vert hos lege pga dette.

I ettertid har ting skjedd og jeg har ikje uføreforsikring i heletatt. Og da jeg skulle tegne en ny for en del år siden fikk jeg blankt avslag. Pga at eg har tatt en gbp.

Men nok om det, det var min datter på 10 år jeg tenker på. Kan hun fåven uføreforsikring?

Vi fikk utbetalt 250 000 på barneforsikringa hennes pga hun hadde scoliose. Dette er skjevhet i ryggen.

Det jeg frykter er at hun evt skal bli ufør en gang fremtiden og så har hun ikke uføreforsikring forde hun har scoliose.

Anonymous poster hash: 4ac49...fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har på største, men yngste fikkikke pga lav fødselsvekt. Selv om hun var født til termin.

Anonymous poster hash: 63896...e0c

Skrevet

Mine barn har en uføreforsikring som kan overføres til voksen uføreforsikring npt de blir voksne uten ny helseattest. De vil altså slippe søke på nytt som voksne uansett hva som måtte dukke opp av sykdom eller skade i oppveksten.

Ene datteren min har i forsikringen sin at den ikke gjelder om hun blir ufør pga en medfødt skade hun har, men den gjelder jo for alt annet

Datteren din vil nok også få det samme, at en forsikring ikke dekker feilen hun har i ryggen og følgefeil som måtte dukke opp pga den, men jeg ville tegnet forsikring uansett

Anonymous poster hash: 5d719...c49

Skrevet

Ja, jeg tegnet på dem begge like etter de ble født.

Anonymous poster hash: da6ba...59b

Skrevet

Vi har på største, men yngste fikkikke pga lav fødselsvekt. Selv om hun var født til termin.

Vi har på begge våre, men eldste måtte ha attest fra legen om at hun syntes å være frisk, pga lav vekt. Vi fikk det etter utredning på Ullevål.

Anonymous poster hash: 99601...c8a

Skrevet

Vi har på begge våre, men eldste måtte ha attest fra legen om at hun syntes å være frisk, pga lav vekt. Vi fikk det etter utredning på Ullevål.

Anonymous poster hash: 99601...c8a

Dette fikk vi ingen beskjed om. Men skal skifte selskap. Vil ikke bruke noen som ikke vil forsikre barna mine 😊 Da betaler jeg til noen som vil istedet.

Skrevet

Har barneforsikring som kan videreføres som uføreforsikring uten ny helseattest når hun blir voksen. Det er det viktigste man kan gjøre, jeg får selv ikke uføreforsikring siden jeg ble syk før jeg ble 18 år. Valgte den beste forsikringa jeg fant og forsikret henne det sekundet det var mulig.

Skrevet

Vi har det på begge barna.

Ved uføre har de en mnd utbetaling på 6000 i mnd.

Jeg ble syk i ung alder og tenkte aldri på forsikring selv. Nå er jeg rett før søknad til ufør etter på ha hatt aap og andre ting i 12 år.

Anonymous poster hash: 0318e...f36

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Vi har det på alle tre ungene

Vi ønsker å forsikre dem FØR de eventuelt blir syke. Og som du påpeker; får de et eller annet som barn kan du vinke takk og farvel til uføreforsikring som voksen.

Skrevet

Ja da er desverre det tået gått for min datter da.

Forbanna møkk.......

Skrevet

Har barneforsikring som kan videreføres som uføreforsikring uten ny helseattest når hun blir voksen. Det er det viktigste man kan gjøre, jeg får selv ikke uføreforsikring siden jeg ble syk før jeg ble 18 år. Valgte den beste forsikringa jeg fant og forsikret henne det sekundet det var mulig.

Hvilket selskap har du?

Anonymous poster hash: 1b6ef...744

Skrevet

Hvilket selskap har du?

Anonymous poster hash: 1b6ef...744

Mini er forsikret i Storebrand, har topp-forsikringen.

Skrevet

Ja da er desverre det tået gått for min datter da.

Forbanna møkk.......

Nei, toget har ikke gått selv om hun ikke går dekket en skade/sykdom hun allerede har. Hun kan jo bli rammet av en million andre skader/sykdommer og da er det viktig å ha en forsikring

Selv om barnet ditt har skjev rygg og ikke et år dekket ting som har ned det å gjøre i en forsikring kan hun jo bli ufør av andre grunner som en forsikring vil dekke

Anonymous poster hash: 5d719...c49

Skrevet

Må undersøke dette altså.....

Skrevet

På en denne og men ikke den andre. Fordi den største fikk avslag pga. utredning for add/konsentrasjonsvansker.

Fikk beskjed om at vi kunne søke på nytt etter utredning. Får sikkert, men da sikkert med avkortning på det en utredning evt. vil vise.

Anonymous poster hash: ce59b...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...