Gå til innhold

Bidrag? Taushetsplikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til ungen har ikke betalt bidrag på en stund. Jeg har prøvd å kontakte ham om dette, men han svarer konsekvent ikke på ting som har med bidraget å gjøre.

Jeg vurderer å sende en melding til hans samboer for å spørre om mobilen hans er i orden (telefonen hans har vært rar ang SMS før) og si at jeg har prøvd å kontakte ham ifht bidraget. Men har jeg taushetsplikt om det at han ikke betaler?

Anonymous poster hash: bc7bb...a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har ingen taushetsplikt. De fleste av oss har lov til å snakke med hvem vi vil om hva vi vil. Om det er smart for samarbeidet er jo en annen sak.

Anonymous poster hash: 8be13...1cf

Skrevet

Har ikke taushetsplikt nei. Dersom dere har privat avtale så kan du fortsatt få nav til å kontakte han. Nav gjør dette enkelt og gjelder og ved privat avtale

Anonymous poster hash: d92be...f5c

Skrevet

Takk for svar :)

Vi har avtale gjennom nav, men de venter ca 4 mnd før de tar trekk i lønn. Jeg hadde ikke tenkt til å sende en sur sms, altså :) Jeg har prøvd å spørre om han har veldig dårlig råd nå (vet han har slitt med spilleavhengighet), og at om det var tilfelle kunne vi sammen sendt et brev til nav slik at han slipper trekk i lønn, da det er både dyrt og kjipt for ham.

Hi

Skrevet

Faren til ungen har ikke betalt bidrag på en stund. Jeg har prøvd å kontakte ham om dette, men han svarer konsekvent ikke på ting som har med bidraget å gjøre.

Jeg vurderer å sende en melding til hans samboer for å spørre om mobilen hans er i orden (telefonen hans har vært rar ang SMS før) og si at jeg har prøvd å kontakte ham ifht bidraget. Men har jeg taushetsplikt om det at han ikke betaler?

Regner med hun vet typen ikke betaler bidrag? 

Anonymous poster hash: 7c29e...b97

Skrevet

Du kan jo sende henneen nøytral melding av typen "Jeg har sendt noen meldinger til Ola i det siste men ikke fått svar, fungerer telefonen hans og har han fremdeles nummer 12345678? Hilsen Anne, moren til Kari."

Anonymous poster hash: 4e205...60b
Skrevet

Jo, du har taushetsplikt. Kontraktsmessige forhold (som bidra) er underlagt tausplikt.

Anonymous poster hash: 8bc2c...13d
Skrevet

Du kan jo sende henneen nøytral melding av typen "Jeg har sendt noen meldinger til Ola i det siste men ikke fått svar, fungerer telefonen hans og har han fremdeles nummer 12345678? Hilsen Anne, moren til Kari."

Anonymous poster hash: 4e205...60b

Det kan hun gjøre.

Anonymous poster hash: 8bc2c...13d

Skrevet

Takker for svar :)

Jeg ringte eksen for å prøve en siste gang. Han beklaget veldig, hadde betalt inn for en mnd nå. Grunnen til at han ikke hadde svart var at han var så flau over at han ikke hadde betalt, men at han ikke hadde hatt råd. Vi fikk snakket bra sammen, og jeg forklarte at det er mye bedre å si ifra enn at jeg skal gå og irritere meg over ham.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...