Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Skal leie ut, har jeg lov til å skrive at jeg ønsker alenemor? Eller er det ulovlig? Ønsker ikke studenter, single menn, folk som fester og styrer på. Ønsker alenemor siden jeg er det selv. Føler meg tryggere med en mor med barn i huset mitt. Anonymous poster hash: d96bc...7bf
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #2 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg ville ikke skrevet det, men du velger jo selv hvem du leier ut til etter visning. Anonymous poster hash: cf98c...802
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 Du kan i hvertfal ikke nekte at hennes fremtidige kjæreste også flytte inn. Anonymous poster hash: a7e52...03d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg ville ikke skrevet det, men du velger jo selv hvem du leier ut til etter visning. Anonymous poster hash: cf98c...802 Men da risikerer jeg å få 100 henvendelser og likevel bare vurdere 1 eller 2. Vil helst bare ha aktuelle på visning. Anonymous poster hash: d96bc...7bf
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 Du kan i hvertfal ikke nekte at hennes fremtidige kjæreste også flytte inn. Anonymous poster hash: a7e52...03d Hehe, neida Anonymous poster hash: d96bc...7bf
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Du kan skrive at kun aktuelle søkere vil bli invitert til visning. Så kan du plukke ut de du vil. Anonymous poster hash: 7e90c...19f
Anyne Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Du kan skrive at leiligheten passer for enten par eller enslig med barn, da snevrer du det litt inn i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Du kan i hvertfal ikke nekte at hennes fremtidige kjæreste også flytte inn. Anonymous poster hash: a7e52...03d Kan man ikke? Er det noen begrensning på hvor mange som kan flytte inn i etterkant? Hvis ikke, så kan man i teorien risikere at en alenemor med to barn leier leiligheten, men etterhvert blir fullt opp med ny kjæreste som er alenefar til fire? Altså plutselig 8 mennesker kontra 3? Hva med slitasje og Div på leiligheten da? Anonymous poster hash: 91ea5...fc4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #9 Skrevet 5. oktober 2016 Kan man ikke? Er det noen begrensning på hvor mange som kan flytte inn i etterkant? Hvis ikke, så kan man i teorien risikere at en alenemor med to barn leier leiligheten, men etterhvert blir fullt opp med ny kjæreste som er alenefar til fire? Altså plutselig 8 mennesker kontra 3? Hva med slitasje og Div på leiligheten da? Anonymous poster hash: 91ea5...fc4 Tror lovteksten sier noe sånt som ar du ikke kan nekte så lenge boligen blir "tydelig overbefolket" eller noe sånt. Anonymous poster hash: cf98c...802
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 Kan man ikke? Er det noen begrensning på hvor mange som kan flytte inn i etterkant? Hvis ikke, så kan man i teorien risikere at en alenemor med to barn leier leiligheten, men etterhvert blir fullt opp med ny kjæreste som er alenefar til fire? Altså plutselig 8 mennesker kontra 3? Hva med slitasje og Div på leiligheten da? Anonymous poster hash: 91ea5...fc4 § 7-1. Opptak i husstand Leieren har rett til å ta opp i sin husstand sin ektefelle eller samboer, sine egne eller ektefellens eller samboerens slektninger i rett opp- eller nedstigende linje og fosterbarn. Opptak av andre personer i husstanden krever godkjenning fra utleieren. Godkjenning kan bare nektes dersom vedkommende persons forhold gir saklig grunn til det eller husrommet klart blir overbefolket. Altså ingen begrensning så lenge det er familie... Anonymous poster hash: c3430...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå