Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Vi har i grunnen hatt for mye å gjøre siden før yngste ble født for to år siden, og det vil være sånn i ett år til, minst. Vi får lite avlastning og nesten ingen tid for oss selv. Når jeg nå tar meg tid til å tenke tilbake, så har vi kranglet vanvittig mye. Ikke over de store ting, men småting hele veien. Den siste tiden har vi snakket til hverandre som om begge er lut lei. Oppgitte sukk, skarpe kommentarer til hverandre. Jeg tror hverdagen har tatt knekken på oss. Vi har vært på fvk tidligere, men avsluttet siden vi ikke følte det traff oss helt. Er det andre som har vært i lignende situasjon? Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 0dc34...6ff
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #2 Skrevet 5. oktober 2016 Hvis dere ser dere har så mye å gjøre at det tar knekken på forholdet kan dere vel roe ned og droppe mye av disse tingene? Anonymous poster hash: 2f535...6d9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 Si til deg selv hverdag når du står opp. : jeg er heldig, for en herlig dag. Tenk på alle de positive egenskapene til mannen, overse bagateller. Ros mannen flere ganger om dagen, smil og flørt med han. Ha masse sex, så blir det nok bedre. Snu trenden før den får satt seg. 😊 jo gladere du er, ho gladere blir partnerne din (som oftest ) Anonymous poster hash: bb488...f48
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Skrevet 5. oktober 2016 Start å prioritere hverandre igjen. Trenger ikke være mye som skal til. Leste om et par som "tvang" seg til å ha sex daglig i et år, og det styrket forholdet. Jeg har tro på at mer kos og intimitet på sikt styrker forholdet, selv om man er litt lut lei av hverandre og egentlig ikke vil. Du trenger jo ikke ta det opp heller. Hver den som tar initiativ en periode og se om det kan gi tilbake gnisten. Og uansett hvor trått hverdagen er... det er ikke grønnere på andre siden av gjerdet Anonymous poster hash: 9a57f...988
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 Merker at når hverdagen er som mest hektisk og det er lenge siden vi har vært intime(hatt sex), da blir det lettere krangling og sure toner mellom oss. I de periodene hvor den delen av forholdet er mer oppegående har vi det generelt bedre Anonymous poster hash: e7c90...3d6
Gjest Antarctica Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Si til hverandre: "Nå er vi like slitne begge to!" i stedet for å konkurrere. Øv på å si unnskyld selv om du er fornærma. Si f eks "unnskyld, jeg mener ikke å være kranglete/skarp/frekk, jeg er bare så trøtt og lei, og så går det ut over dere."
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Å, så mange gode tips! Akkurat det jeg trenger, takk <3 Til første anonym: det kan vi dessverre ikke, har droppet alt vi kan. Hi Anonymous poster hash: 0dc34...6ff
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Yngste er 2, hvor gammel er eldste,hvpr mange barn? Går det an å rydde litt rundt seg?sende barna eller eldste på trening eller noe,få til 1-2 timer for dere selv? Vi har to tette og de begynte med idrett samtidig. Den tiden brukte vi på oss selv,gikk tur,drakk kaffe,avvog til tok den ene dem til trening,mens den andre hadde fritid osv. 0.5-1 time fri gjør underverker. Anonymous poster hash: ff24d...157
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #9 Skrevet 5. oktober 2016 Fra et av karin Boyes kloke dikt: "Nu sluter sig vardagens rymd kring oss två, lik en len lätt dimma.Är du rädd att bli fånge, är du rädd att drunkna i det gråa?Var inte rädd: i vardagens innersta,i allt livs hjärta, brinner med stilla nynnande lågor en djup, hemlig helg." Anonymous poster hash: 670d6...6ff
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 Vi har også hatt det sånn HI. Vi har nesten ingen avlastning (max et par ganger i året og da skal vi som oftest noe viktig). Løsningen på vårt problem har vært at begge gikk ned i 80% stilling. Når barna er små kan man kreve å få jobbe redusert. Vi har en fridag i uka som vi bruker sammen mens barna er i bhg. Da kommer vi ajour med ting i huset, drar på kino, tar en biltur, spiser lunsj, sitter i sofaen og prater eller gjør noe annet hyggelig sammen. Det ble redningen for oss. Jeg vet ikke hvor lenge vi må gjøre det, kanskje det blir annenhver uke eller noe slikt etter hvert. Det tar vi som det kommer. Anonymous poster hash: 31b98...202
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #11 Skrevet 5. oktober 2016 Et livslangt og godt forhold kommer ikke gratis, men det er ofte ikke så mye som skal til Isteden for et irritert "Off" når dere støter på hverandre i døråpningen går det an å benytte sjansen til et smil og stryke over armen (eller et skøyeraktig klaps på baken) Det er de små tingene, et smil, et takk, et lite kjærtegn.... Le sammen. Sett på en morsom film eller serie og le litt. En god latter gjør mye med stemningen i rommet Anonymous poster hash: 935c8...657
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #12 Skrevet 5. oktober 2016 Hverdagen tar oss alle. Trikset er å senke forhåpningene og lære seg å leve i den. Ikke alltid så lett, men hverdager er fine, og man hadde savnet de om de hadde forsvunnet Anonymous poster hash: 6c5c3...266
Lessismore Skrevet 5. oktober 2016 #13 Skrevet 5. oktober 2016 Se mannen din i øynene. Hold blikket hans. Noe av det mest intime vi kan gjøre med hverandre, er nettopp det.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #14 Skrevet 5. oktober 2016 Når vi fikk barn nr tre valgte vi å ansette au pair. Det ble en fin ordning som vi hadde i mange år mens barna var små. Det er vel vært pengene:-) Årene med små barn får man aldri tilbake så sørg for å ordne dere slik at de kan nytes.. Anonymous poster hash: fe034...b95
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #15 Skrevet 5. oktober 2016 Når vi fikk barn nr tre valgte vi å ansette au pair. Det ble en fin ordning som vi hadde i mange år mens barna var små. Det er vel vært pengene:-) Årene med små barn får man aldri tilbake så sørg for å ordne dere slik at de kan nytes.. Anonymous poster hash: fe034...b95 Å gå ned i stilling å vært med sammen med de tre barna dere valgte å sette til verden - det var ikke verdt pengene....? Anonymous poster hash: f6607...6da
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #16 Skrevet 5. oktober 2016 Å gå ned i stilling å vært med sammen med de tre barna dere valgte å sette til verden - det var ikke verdt pengene....? Anonymous poster hash: f6607...6da Snakker om verdikonservativ... Har det falt deg inn at man automatisk får mer tid med barna hvis man slipper å bruke hele fritida på innkjøp, matlaging, hagearbeid, rydding, rengjøring, klesvask og stryking? En au pair kan arbeide 4-5 timer pr dag med lettere husarbeid. Det frigjør MASSE tid for foreldrene. Anonymous poster hash: 74222...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå