Gå til innhold

Dersom du hadde følt deg helt forferdelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..du har ikke vært til frisøren på to år. Håret er slitt, hardt, stivt og ekkelt. Du har bare hullete, harde, nuppete og slitte klær som er flere år gammel. Klærne er også for store til deg, fordi hun har gått ned flere kilo den siste tiden.

Dette er meg. Jeg føler meg så uflidd, stygg og ekkel. Har et tøft svangerskap bak meg med mye kvalme og lite energi. Jeg er hjemme i permisjon og han er ett år. Elsker permisjontilværelsenbog nyter dagene hjemme. MEN jeg føler meg så enkel, uflidd og stygg. 😞😞

Så til spørsmålet. Hadde du tatt opp kredittkort gjeld for å kjøpe deg nye klær, dratt til frisøren og freshet deg opp litt??

Akkurat nå føler jeg meg desperat.

Jeg er økonomisk flink. Så kredittkort er for meg noe veldig dumt. Men jeg er så desperat etter å føle meg bra!

Venter etterbetaling, så jeg forventer å få utbetalt rundt 40000-50000,- når søknaden er ferdig behandlet. Tipper det tar 1-2 mnd før de blir ferdig.

Er jeg gal dersom jeg tar opp kredittlån på rundt 10000,- for å handle meg klær og dra til frisøren?

Anonymous poster hash: c97b9...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri tatt opp kredittkortgjeld, nei.

Du kan jo gjøre litt på den rimelige måten.

Farge hår og bryn med hjemme-farge.
Lag din egen ansiktsmaske og hårkur eller kjøp billig

Lage din egen saltskrubb.

Få en venninne til å stusse håret. 

Du kan vel vente 2 mnd med å kjøpe klær,

Anonymous poster hash: 9edac...f06
Skrevet

Hadde aldri, aldri, aldri tatt opp kredittlån for noe sånt.

Anonymous poster hash: 651a0...934

Skrevet

Her jeg bor selges det masse romlige klespakke med hele og pene klær for 200,- osv. Det må være lurere å kjøpe dette framfor noen få nye plagg på kredit?

Anonymous poster hash: ff3ad...ab9

Skrevet

Så klart du kan det om dere har fast inntekt. Og god orden ellers. Har rundt 10.000 i kredittkortgjeld hele tiden . Null problem. Har utbetalt 70.000 i mnd til sammen, men har veldig høyt forbruk, men full kontroll.

Anonymous poster hash: 9b9a8...ac0

Skrevet

Her jeg bor selges det masse romlige klespakke med hele og pene klær for 200,- osv. Det må være lurere å kjøpe dette framfor noen få nye plagg på kredit?

På kjøp/salg sidene på Facebook, skulle jeg fram til...

Skrevet

Men jeg klipper meg hos frisør og farger håret selv. 99 ,- for en pakke farge og håret blir Like fint. Sæ nytt hår får du for en 500 lapp

Skrevet

Men jeg klipper meg hos frisør og farger håret selv. 99 ,- for en pakke farge og håret blir Like fint. Sæ nytt hår får du for en 500 lapp

Skrevet

På Facebook sidene kan du kjøpe en stor sekk med klær i rett strørrelse til 5-600 også. Så det skal lite til å bli ny

Skrevet

..du har ikke vært til frisøren på to år. Håret er slitt, hardt, stivt og ekkelt. Du har bare hullete, harde, nuppete og slitte klær som er flere år gammel. Klærne er også for store til deg, fordi hun har gått ned flere kilo den siste tiden.

Dette er meg. Jeg føler meg så uflidd, stygg og ekkel. Har et tøft svangerskap bak meg med mye kvalme og lite energi. Jeg er hjemme i permisjon og han er ett år. Elsker permisjontilværelsenbog nyter dagene hjemme. MEN jeg føler meg så enkel, uflidd og stygg. 😞😞

Så til spørsmålet. Hadde du tatt opp kredittkort gjeld for å kjøpe deg nye klær, dratt til frisøren og freshet deg opp litt??

Akkurat nå føler jeg meg desperat.

Jeg er økonomisk flink. Så kredittkort er for meg noe veldig dumt. Men jeg er så desperat etter å føle meg bra!

Venter etterbetaling, så jeg forventer å få utbetalt rundt 40000-50000,- når søknaden er ferdig behandlet. Tipper det tar 1-2 mnd før de blir ferdig.

Er jeg gal dersom jeg tar opp kredittlån på rundt 10000,- for å handle meg klær og dra til frisøren?

Jeg har følt meg likedan. Men nei, jeg hadde ikke tatt gjeld for det. Vi kjøpte kjøkken med betalingsutsettelse en gang, men da visste vi at vi fikk igjen på skatten to mnd. senere og ingenting begynte å løpe. Men skattekontoret er veldig forutsigbare. Vet du helt sikkert når du får etterbetalingen? Er det nav du skal få fra? Jeg ville ikke satset penger på nav...

Anonymous poster hash: fae7d...6dd

Skrevet

"Å ta opp kredittkortgjeld" er jo så ulikt hva man egentlig mener med. Jeg har gjeld på kredittkortet hver eneste mnd. Men, det er under kontroll. Jeg kunne kanskje brukt kredittkortet på frisør og noen klær, men 10000 kr var et villt beløp! Du kommer langt med to gensere og en bukse feks, hvis du uansett snart får en stor sum. Jeg ville altså ventet med de helt store greiene til jeg hadde summen på konto.

Skrevet

Takk damer! Synes det er bra dere snakker fornuft i meg! Vet det er kjempe dumt å ta opp gjeld for å kjøpe klær, frisør etc. Jeg er bare så utrolig desperat etter å føle meg pen. 😕

Hi

Skrevet

Takk damer! Synes det er bra dere snakker fornuft i meg! Vet det er kjempe dumt å ta opp gjeld for å kjøpe klær, frisør etc. Jeg er bare så utrolig desperat etter å føle meg pen.

Hi

Men det kan du vel få til for mindre enn 10.000? Jeg kunne fint brukt kredittkort på å gå til frisøren og kjøpe noen få nye plagg (forutsatt at du VET at de pengene kommer), men det hadde blitt langt unna 10.000. Kanskje 1500-2000. :P

Anonymous poster hash: 768e4...b2f

Skrevet

Har du klart å gå sånn i 2 år så klarer du 2 mnd til. Jeg hadde ventet

Anonymous poster hash: 04975...5bc

Skrevet

Jeg tenker at du kommer langt med 2000 kr. Da kan du klippe deg hos frisør, farge håret hjemme og kjøpe et par antrekk på HM, Zalando e.l.

Og det kunne jeg godt brukt kredittkortet til. Rentene løper ikke før om max 40 dager og selv da er det ikke vanvittige renter på kun et par tusen kroner.

Un deg noe fint til høsten du.

Anonymous poster hash: 0cbaa...92b

Skrevet

Jeg vet godt hvordan du har det! Sitter å føler på det samme selv! Men det er mye du kan gjøre, uten å sette deg i gjeld. 10.000kr er mye og selv om du venter på en etterbetaling, så er det ikke så lurt. Mye bedre å unne deg en egenpleie dag med penger du har! :)

Du kan jo for eksempel ta litt for litt om du vil gjøre noe nå. Kjøp ett nytt plagg om du har råd til det. Rydd garderoben din, kast filler og sånt, og finn ut hva du vil se etter for eksempel. :) 2mnd er ikke lenge å vente. Og om 2mnd er det mer salg pga jul, så da får du kanskje kjøpt enda flere plagg.. :)

Anonymous poster hash: ce4b7...fdc
Skrevet

Kan ikke mannen din betale frisørtimen for deg? Ett par nye antrekk får du lett for rundt 1000;)

Skrevet

Kredittkortgjeld for å fikse håret??

Dra til frisøren, det koster 500kr, kjøp klær på H&M, Kappahl osv. Se på basisgarderobe: To jeans, 4 bluser/gensere, et skjørt og en kjole, et par fine skinnboots uten hæl.

Vips, ny stil uten masse gjeld

Anonymous poster hash: 96a7e...cbb

Skrevet

Kan ikke mannen din betale frisørtimen for deg? Ett par nye antrekk får du lett for rundt 1000;)

Du tror ikke hi hadde kommet på det selv om det var aktuelt? Kanskje hun ikke har mann eller kanskje han ikke har bedre råd enn henne?

Anonymous poster hash: 0cbaa...92b

Skrevet

Jeg har et kredittkort med 10 000 i rentefri kreditt, så lenge det betales innen 45 dager. Det brukes mye. Bruker det ikke hvis jeg ikke vet jeg har penger på vei inn.

Kreditt er jo i utgangspunktet ikke noe problem, så lenge det brukes fornuftig.

Jeg hadde derimot ALDRI tatt opp forbrukslån.

I første omgang ville jeg gått gjennom klesskapet, og kastet de verste plaggene. Så ville jeg sett hva jeg trengte, og hvordan jeg kunne kjøpt noe som passet best mulig med det jeg hadde fra før.

Hadde trålet nettbutikker og vanlige butikker etter en jeans i mørk farge, et par gensre og eventuelt en skjorte + en cardigan. Kombinert med enkle, nøytrale sko er det fine hverdagsantrekk. En ny jakke koster heller ikke så mye. Det burde vært mulig å få til for kun en tusenlapp eller to hvis du utnytter det du har og planlegger antrekkene godt.

Hvis det var frisør som trengtes mest av alt hadde jeg kanskje gått og fått en stuss. Når det er sagt kommer man langt med hjemmelaget hårkurer og en flette.

Anonymous poster hash: 27630...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...