Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Fra nyttår og frem til å vår så hadde jeg arbeidsutprøving etter ett år som sykemeldt. Jeg har flere diagnoser og noe er kronisk. Jeg klarte ikke å holde ut arbeidsutprøvingen fordi den gjorde meg verre og byttet jeg byttet medisin til en som gjorde meg verre og det ble mye fravær og jeg sluttet. Ble enig med nav om å ha en pause frem til høsten og i mellomtiden prøve ut en ny medisin. Der jeg var i arb.utprøving så ble jeg veldig godt mottatt, sjefen sa at jeg skulle se på meg som en fast ansatt og jeg ble så godt oppfulgt og ivaretatt at jeg stortrivdes når jeg var der. Masse herlige ansatte og jeg var med på sosiale ting utenom jobben når jeg klarte. Jeg jobbet 40% men var med på lunsj, personalmøter osv. Var med på alt fordi jeg liksom var en ansatt. Fikk et inntrykk via nav at det er sånn det skal være. Jeg skulle fortsette der til høten men de måtte dessverre ombestemme seg pga reorganisering og div sånn at de var redd for å ikke kunne følge meg opp og visste ikke hvor de kunne plassere meg. Jeg fikk derfor en ny plass men begynte ikke før 12. sep. Her føler jeg meg ikke noe særlig velkommen, lang historie men sjefen her er ganske sur og frekk. Jeg har snakket med min nav-veilder om det og da jeg er sterk psykisk, så det sjefen sier preller av meg, så skal jeg prøve å holde ut. Men jeg har fått kjeft et par ganger som jeg mener var veldig ufortjent. Ene gangen så mente hun at jeg må jobbe fra jeg kommer til jeg drar, dvs ikke ta pauser og ikke spise lunsj. Jeg tar 1-3 styk 5 min pause hver dag + lunsj fordi nav sier at det er greit, blant annet bør jeg ta lunsj for å være sosial og bli kjent ned kollegaene. Men også fordi jeg har ikke sykdommene helt i sjakk ennå og kanskje aldri Sjefen var uenig men jeg sa at jeg forholder meg til det nav har sagt til meg. Hun mente at jeg skal gjøre som ei som tidligere var der i arb.utprøving men jeg kjenner henne og vet at hun er frisk nå så hun klarte arbeidsutprøvingen uten pauser og uten lunsj. For meg er det viktig å ha blodsukkeret stabilt så jeg må ha lunsj og mellommåltider til faste tider og det skal være null problem. Arbeidsplassen her lønner meg jo ikke. Dessuten så har alle ansatte krav på en 5 min en gang i timen eller noe sånt. Jeg får ikke være med på personalmøter ol. Jeg får ikke div informasjon fra sjefen som jeg trenger å vite, jeg får det fra andre her. Dere andre i arbeidsutprøving eller som har hatt det, ble dere tatt godt i mot? Jeg føler meg så mindre verd denne gangen enn det jeg gjorde den andre plassen. Helsa er bedre (men ikke 100% bra) pga medisin så har null fravær så langt, men jeg trives ikke. Anonymous poster hash: 871c9...222
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #2 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg skjønner jo at sjefen min er spesiell, men noen tanker? Anonymous poster hash: 871c9...222
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 Veldig spesielt.. Er du en ordinær bedrift eller tilrettelagt? Anonymous poster hash: 2bd96...051
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2016 #4 Skrevet 6. oktober 2016 De som er på arbeidsutprøving hos oss er heller ikke med på noen møter, heller ikke personalmøter. Anonymous poster hash: e0856...626
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 De som er på arbeidsutprøving hos oss er heller ikke med på noen møter, heller ikke personalmøter. Anonymous poster hash: e0856...626 Akkurat det får fint, men syns det er dumt at jeg ikke får beskjeder om div. Anonymous poster hash: 871c9...222
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Veldig spesielt.. Er du en ordinær bedrift eller tilrettelagt? Anonymous poster hash: 2bd96...051 Er på et kontor i kommunen. Anonymous poster hash: 871c9...222
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Vi har en på arbeidsutprøving, men han er der bare i 4 timer hver dag så han har ikke pauser. Er ikke med på personalmøter osv. Så kanskje ikke så uvanlig? Anonymous poster hash: d26f0...a10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå