Gå til innhold

Skoldeskade. Når bra igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd 2. grads forbrenning av varmt vann? Hvor det er blitt blemmer og slikt? Hvor lang tid tok det før det ble bra igjen? Med riktig behandling, selvsagt.

Anonymous poster hash: 4f2fe...667

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Laaaaang tid. Sikkert to uker. Men det var ikke vondt på slutten, bare de første dagene. I starten var det vondt og vablete. På slutten var huden brun, tørr, ufølsom og merkelig. Så skallet den av og ble gradvis normal. Ser ingen ting der nå.

Skrevet

Min sønn tok på peisen.

Fikk ei blemme som dekka hele håndflaten. (Som dagen etter ble klippet av på legevakten).

Vi holdt vel på med behandling (sårstell og skifting av bandasje på legevakt og legekontor) i tre uker og så var huden øm ei stund etter det.

De verste smertene ga seg etter et døgn, men han brukte ikke hånda på et par uker.

Tror det gjorde varig inntrykk på ettåringen, for 6 mnd etterpå var vi på sykehuset for noe annet, og da viste han frem hånda si automatisk.

Anonymous poster hash: 7e41c...c75

Skrevet

Uff... Men godt det ble bra hos dere begge. Gjelder lille foten til vesla på 1 år her. Fikk kokende vann på seg :(

Så har så vondt av henne. Men virker som hun ikke merker smertene nå, utenom ved skift av bandasjene. Dette får vi heldigvis hjelp til på sykehus.

Godt å høre om at det har gått fint med andre.

Hi

Skrevet

De klippet jo av den døde huden på blemma til ettåringen min, så hele de øverste hudlagene inni hele håndflata ble fjerna. Og noen steder var såret dypere.

Jeg var redd for arrdannelse, da det hadde jo hemmet ham stort om det var arrvev inni hånda (i forhold til full funksjon av hånda). Men vi kan nå ett år etterpå ikke se noen ting.

Eneste vi merker er at den hånda er litt sartere på temperatur enn den andre. Så han reagerer raskere på varmt eller kaldt vann med den ene hånda enn den andre.

Det er helt grusomt som mor å oppleve, men det gikk over all forventning hos oss.

Skrevet

De klippet jo av den døde huden på blemma til ettåringen min, så hele de øverste hudlagene inni hele håndflata ble fjerna. Og noen steder var såret dypere.

Jeg var redd for arrdannelse, da det hadde jo hemmet ham stort om det var arrvev inni hånda (i forhold til full funksjon av hånda). Men vi kan nå ett år etterpå ikke se noen ting.

Eneste vi merker er at den hånda er litt sartere på temperatur enn den andre. Så han reagerer raskere på varmt eller kaldt vann med den ene hånda enn den andre.

Det er helt grusomt som mor å oppleve, men det gikk over all forventning hos oss.

Tror de skal klippe litt her og i morgen. Hun har blemmer på tærne og helen.

Måtte det bli helt fint her og om en stund... de små tærne må bli bra ❤💔

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...