GĂ„ til innhold

Gravid med nummer tre!! đŸ˜±đŸ˜±

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut det i kveld! Vi jobber turnus og hadde egentlig lyst pÄ, men kjenner nÄ at panikken tar meg!! Har vi tenkt over dette nÞye nok!! Vi vet jo hva som kan skje med sex uten prevensjon, men dette var mer sjokk enn jeg trodde!! Hjelp..

Anonymous poster hash: 61468...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil sÄ gjerne hÞre erfaringer ifra andre med tre barn, gjerne dere som jobber turnus.

Skrevet

Det kommer til Ä gÄ bra, vi har 4 barn, men kun han som jobber turnus. Han jobber bl.a. 4 av 5 helger. Det gÄr greit, men i perioder er det tÞffe tak, sÄnn er det vel alltid med barn og en hverdag gÄr ikke alltid pÄ skinner. Men har en flott liten barneflokk, ville aldri vÊrt dem foruten. De ta vare pÄ hverandre og de blir sÄ fort store.

Tror nok det blir bedre for deg etterhvert som sjokket legger seg, her var nr 4 uventet, brukte hormonspiral.

Anonymous poster hash: d7023...23d

Skrevet

Det kommer til Ä gÄ bra, vi har 4 barn, men kun han som jobber turnus. Han jobber bl.a. 4 av 5 helger. Det gÄr greit, men i perioder er det tÞffe tak, sÄnn er det vel alltid med barn og en hverdag gÄr ikke alltid pÄ skinner. Men har en flott liten barneflokk, ville aldri vÊrt dem foruten. De ta vare pÄ hverandre og de blir sÄ fort store.

Tror nok det blir bedre for deg etterhvert som sjokket legger seg, her var nr 4 uventet, brukte hormonspiral.

Lykke til forresten :)

Skrevet

Vi hadde vanlige jobber nÄr nr tre kom men jeg hadde mulighet for Ä jobbe hjemmefra nÄr jeg Þnsket. Det var planlagt og vi valgte da nÄr permisjonen var over Ä ga au pair i fem Är for Ä fÄ en fin familie hverdag. Kan anbefale deg Ä begynne Ä sÞke tidlig hvis du er redd for at det blir for mye for dere da det ofte tar litt tid Ä fÄ det pÄ plass:-) To ekstra hender hjelper pÄ;-)

Anonymous poster hash: f277e...09b

Skrevet

Vi hadde vanlige jobber nÄr nr tre kom men jeg hadde mulighet for Ä jobbe hjemmefra nÄr jeg Þnsket. Det var planlagt og vi valgte da nÄr permisjonen var over Ä ga au pair i fem Är for Ä fÄ en fin familie hverdag. Kan anbefale deg Ä begynne Ä sÞke tidlig hvis du er redd for at det blir for mye for dere da det ofte tar litt tid Ä fÄ det pÄ plass:-) To ekstra hender hjelper pÄ;-)

Takk for tips! Men det har vi nok overhodet ikke rĂ„d til 😊

Skrevet

Takk for gode ord. Vi har jo snakket om det, men aldri bestemt oss for Ä kjÞre pÄ. NÄ sitter jeg med en positiv test og lurer pÄ om jeg kan beholde det? SÄ mange tanker.. de to vi har vil jo fÄ mye mindre oppmerksomhet og stakkar!

Skrevet

Da kan du se for deg sjokket nĂ„r jeg fant ut jeg var gravid med nr 5😂 Har mye av de samme panikkfĂžlelsene som deg, men det kommer og gĂ„r litt. MĂ„ jo bare gĂ„ bra tenker jeg.

Anonymous poster hash: dd606...31a

Skrevet

Jeg vil sÄ gjerne hÞre erfaringer ifra andre med tre barn, gjerne dere som jobber turnus.

Har ogsÄ tre barn, jeg jobber turnus, han ga seg med turnus nÄr vi bare hadde to. Men alt gÄr :)

Anonymous poster hash: 53c9e...89f

Skrevet

Det er helt vanlig Ä fÄ litt panikk nÄr testen plutselig er positivt, er en del av prosessen det ogsÄ

Vi har fire barn og yngste var ikke planlagt, det gÄr helt fint.

Og du, det er ikke synd pĂ„ de to eldste selv om de fĂ„r sĂžsken altsĂ„. Her er ungene nĂ„ fra 7 til 15 Ă„r, og de har sĂ„ stor glede av hverandre. Det er ikke lenge siden de lurte pĂ„ om vi ikke kunne fĂ„ en baby igjen 😉

Anonymous poster hash: 56a59...6df

Skrevet

Her kom nr 3 som et sjokk, fÞdt under Äret etter mellomste. Fikk 3 pÄ 2.5 Är. Mannen jobbet skift og jeg jobber i en annen bhg som stenger likt med vÄre barns barnehage. Hverdagen er et puslespill fra dag til dag, men selv om det er hektisk og tidvis kaotisk er det likevel helt fantastisk. Av og til tungt nÄr han jobber ettermiddager/helger/netter, men alt gÄr jo. Og vi velger enkle middagslÞsninger med god samvittighet! ;) Lykke til med valget. :)

Anonymous poster hash: d8c9e...7d4

Skrevet

Ja, hvem vil vel si nei til litt sosial dumping under forkledningen "kulturutveksling" for Ä fÄ hverdagen til Ä gli greit?

Anonymous poster hash: 08a3e...ce1

Skrevet

Takk for svar folkens! 

MÄ si jeg er sÄnn i tvil pÄ om vi skal beholde, om vi KAN beholde?? 

Vi er begge i full jobb i turnus og avhengig av besteforeldre for Ä fÄ hverdagen til Ä gli. FÞler vi bare pÞser pÄ med barn og lar de fÄ mer jobb. Dessuten elsker jeg jobben min, og mÄ sikkert gÄ ned i mye mindre stilling for Ä fÄ hverdagene til Ä fungere? Og jeg kan aldri jobbe ekstra igjen.... 

Hvordan blir det Ä vÊre alene med tre smÄ om kveldene nÄr samboer jobber? Og legge tre smÄ alene? NÄr vi fikk nummer to sÄ gikk stÞrste i bhg, og vi hadde ikke travle ettermiddager. NÄr denne babyen kommer vil vi han en pÄ skole og ei i bhg. 

Og hvor mye dyrere er det med tre? Jeg liker Ä ha penger til overs hver mnd, vil jeg fortsatt ha mulighet til det? 

Og enn om jeg mÄ jobbe julaften kveld, og ha tre smÄ barn hjemme? 

HÄper noen kan svare meg, fÞler dette er komplett kaos i hodet mitt, har ikke fÄtt sovet i natt, har ikke konsentrert meg pÄ jobb i dag... 

Skrevet

Vi brukte ikke prevensjon fordi jeg hadde lungeemboli for 4 Är siden grunnet p-piller, sÄ vi har brukt sikre perioder og hoppe av i svingen. Men vi hadde jo litt lyst pÄ ogsÄ.. Men nÄ vet jeg ikke lengre :-p Bare til info om jeg skulle fÄ hÞre det med prevensjon... :P

Skrevet

...

Skrevet

Takk for svar folkens!

MÄ si jeg er sÄnn i tvil pÄ om vi skal beholde, om vi KAN beholde??

Vi er begge i full jobb i turnus og avhengig av besteforeldre for Ä fÄ hverdagen til Ä gli. FÞler vi bare pÞser pÄ med barn og lar de fÄ mer jobb. Dessuten elsker jeg jobben min, og mÄ sikkert gÄ ned i mye mindre stilling for Ä fÄ hverdagene til Ä fungere? Og jeg kan aldri jobbe ekstra igjen....

Hvordan blir det Ä vÊre alene med tre smÄ om kveldene nÄr samboer jobber? Og legge tre smÄ alene? NÄr vi fikk nummer to sÄ gikk stÞrste i bhg, og vi hadde ikke travle ettermiddager. NÄr denne babyen kommer vil vi han en pÄ skole og ei i bhg.

Og hvor mye dyrere er det med tre? Jeg liker Ă„ ha penger til overs hver mnd, vil jeg fortsatt ha mulighet til det?

Og enn om jeg mÄ jobbe julaften kveld, og ha tre smÄ barn hjemme?

HÄper noen kan svare meg, fÞler dette er komplett kaos i hodet mitt, har ikke fÄtt sovet i natt, har ikke konsentrert meg pÄ jobb i dag...

Er ikke sÄ mye mer annerledes med 3 enn 2, mÄ du jobbe julaften kveld, sÄ spiller det vel liten rolle om det er 2eller 3 barn hjemme? Er ikke sÄ mye vanskeligere Ä legge 3 enn 2, og hvorfor kan du aldri jobbe ekstra igjen hvis du gjÞr det i dag med 2 barn? Litt merkelig tankegang syns jeg. Ønsker du ikke barnet sÄ velger du Ä ikke beholde. Men husk at man sjelden/aldri angrer pÄ et barn man har fÄtt, men man kan angre pÄ barnet man aldri fikk.

Skrevet

Har 4 barn og jobber turnus begge. GÄr sÄ fint at.

Anonymous poster hash: 1b0c3...b02
Skrevet

Har 4 barn og jobber turnus begge. GÄr sÄ fint at.

Anonymous poster hash: 1b0c3...b02

GjÞr det? Hva gjÞr du nÄr mannen din er borte og barn skal pÄ trening, kanskje midt i leggetid? Og hvordan lÞser dere det med barnevakt? Og hva med alenetid med mamma og pappa for hvert enkelt barn?

Skrevet

Er ikke sÄ mye mer annerledes med 3 enn 2, mÄ du jobbe julaften kveld, sÄ spiller det vel liten rolle om det er 2eller 3 barn hjemme? Er ikke sÄ mye vanskeligere Ä legge 3 enn 2, og hvorfor kan du aldri jobbe ekstra igjen hvis du gjÞr det i dag med 2 barn? Litt merkelig tankegang syns jeg. Ønsker du ikke barnet sÄ velger du Ä ikke beholde. Men husk at man sjelden/aldri angrer pÄ et barn man har fÄtt, men man kan angre pÄ barnet man aldri fikk.

Du har rett. Sikkert panikken som tar meg! Redd for Ă„ fĂ„ lite kvalitetstid med hvert enkelt barn, redd for Ă„ miste meg selv til Ă„ bli kun en hjemmevĂŠrende dame.. redd for lite penger, mye stress. Men kos blir det vel og 😍

Skrevet

Det virker pÄ meg som du har fÄtt litt graviditetspanikk.

Pust rolig ut og inn. Og prÞv Ä ikke tenk pÄ celleklumpen i magen pÄ noen dager.

Det kommer garantert til Ä gÄ bedre enn du tror. Det du frykter er smÄting som kommer til Ä ordne seg.

Anonymous poster hash: 2558b...e89

Skrevet

Det virker pÄ meg som du har fÄtt litt graviditetspanikk.

Pust rolig ut og inn. Og prÞv Ä ikke tenk pÄ celleklumpen i magen pÄ noen dager.

Det kommer garantert til Ä gÄ bedre enn du tror. Det du frykter er smÄting som kommer til Ä ordne seg.

Jeg har fullstendig panikk! Trodde jeg ville dette!

Skrevet

Jeg har fullstendig panikk! Trodde jeg ville dette!

Jeg har det pÄ akkurat samme mÄte. Det hjelper Ä bare fortrenge realiteten om at jeg er gravid(selv nÄr jeg spyr).

SÄ nÄ er jeg 14 uker pÄ vei og kun mannen vet om det.

I fĂžlge mannen var jeg akkurat lik med nr 1 og 2. Og det gikk jo strĂ„lende. 😊

Skrevet

Jeg har det pÄ akkurat samme mÄte. Det hjelper Ä bare fortrenge realiteten om at jeg er gravid(selv nÄr jeg spyr).

SÄ nÄ er jeg 14 uker pÄ vei og kun mannen vet om det.

I fĂžlge mannen var jeg akkurat lik med nr 1 og 2. Og det gikk jo strĂ„lende. 😊

Vi reiser pÄ hyttetur i helga med familie, vet ikke hvordan jeg skal lÞse det nÄr der blir spm om vin! Har ikke sagt det til samboeren min engang!

Skrevet

Jeg syns du er heldig. ❀Jeg har 3 barn, men en i himmelen. Skulle sĂ„ veldig gjerne hatt 3 barn lĂžpende i huset.

Tenk sĂ„ koselig med 3 nydelige barn🌾 Du vil garantert ikke angređŸŒ·

Anonymous poster hash: 88628...9f2

Skrevet

Vi reiser pÄ hyttetur i helga med familie, vet ikke hvordan jeg skal lÞse det nÄr der blir spm om vin! Har ikke sagt det til samboeren min engang!

Bare si nei takk til vin for du er ikke helt i form.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...