Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Fant ut det i kveld! Vi jobber turnus og hadde egentlig lyst pÄ, men kjenner nÄ at panikken tar meg!! Har vi tenkt over dette nÞye nok!! Vi vet jo hva som kan skje med sex uten prevensjon, men dette var mer sjokk enn jeg trodde!! Hjelp..  Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #2 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg vil sÄ gjerne hÞre erfaringer ifra andre med tre barn, gjerne dere som jobber turnus. Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 Det kommer til Ä gÄ bra, vi har 4 barn, men kun han som jobber turnus. Han jobber bl.a. 4 av 5 helger. Det gÄr greit, men i perioder er det tÞffe tak, sÄnn er det vel alltid med barn og en hverdag gÄr ikke alltid pÄ skinner. Men har en flott liten barneflokk, ville aldri vÊrt dem foruten. De ta vare pÄ hverandre og de blir sÄ fort store. Tror nok det blir bedre for deg etterhvert som sjokket legger seg, her var nr 4 uventet, brukte hormonspiral.  Anonymous poster hash: d7023...23d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Skrevet 5. oktober 2016 Det kommer til Ä gÄ bra, vi har 4 barn, men kun han som jobber turnus. Han jobber bl.a. 4 av 5 helger. Det gÄr greit, men i perioder er det tÞffe tak, sÄnn er det vel alltid med barn og en hverdag gÄr ikke alltid pÄ skinner. Men har en flott liten barneflokk, ville aldri vÊrt dem foruten. De ta vare pÄ hverandre og de blir sÄ fort store. Tror nok det blir bedre for deg etterhvert som sjokket legger seg, her var nr 4 uventet, brukte hormonspiral.  Anonymous poster hash: d7023...23d Lykke til forresten  Anonymous poster hash: d7023...23d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 Vi hadde vanlige jobber nÄr nr tre kom men jeg hadde mulighet for Ä jobbe hjemmefra nÄr jeg Þnsket. Det var planlagt og vi valgte da nÄr permisjonen var over Ä ga au pair i fem Är for Ä fÄ en fin familie hverdag. Kan anbefale deg Ä begynne Ä sÞke tidlig hvis du er redd for at det blir for mye for dere da det ofte tar litt tid Ä fÄ det pÄ plass:-) To ekstra hender hjelper pÄ;-)  Anonymous poster hash: f277e...09b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Vi hadde vanlige jobber nĂ„r nr tre kom men jeg hadde mulighet for Ă„ jobbe hjemmefra nĂ„r jeg Ăžnsket. Det var planlagt og vi valgte da nĂ„r permisjonen var over Ă„ ga au pair i fem Ă„r for Ă„ fĂ„ en fin familie hverdag. Kan anbefale deg Ă„ begynne Ă„ sĂžke tidlig hvis du er redd for at det blir for mye for dere da det ofte tar litt tid Ă„ fĂ„ det pĂ„ plass:-) To ekstra hender hjelper pĂ„;-)  Anonymous poster hash: f277e...09b Takk for tips! Men det har vi nok overhodet ikke rĂ„d til đ  Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Det kommer til Ä gÄ bra, vi har 4 barn, men kun han som jobber turnus. Han jobber bl.a. 4 av 5 helger. Det gÄr greit, men i perioder er det tÞffe tak, sÄnn er det vel alltid med barn og en hverdag gÄr ikke alltid pÄ skinner. Men har en flott liten barneflokk, ville aldri vÊrt dem foruten. De ta vare pÄ hverandre og de blir sÄ fort store. Tror nok det blir bedre for deg etterhvert som sjokket legger seg, her var nr 4 uventet, brukte hormonspiral.  Anonymous poster hash: d7023...23d Takk for gode ord. Vi har jo snakket om det, men aldri bestemt oss for Ä kjÞre pÄ. NÄ sitter jeg med en positiv test og lurer pÄ om jeg kan beholde det? SÄ mange tanker.. de to vi har vil jo fÄ mye mindre oppmerksomhet og stakkar!  Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Da kan du se for deg sjokket nĂ„r jeg fant ut jeg var gravid med nr 5đ Har mye av de samme panikkfĂžlelsene som deg, men det kommer og gĂ„r litt. MĂ„ jo bare gĂ„ bra tenker jeg.  Anonymous poster hash: dd606...31a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #9 Skrevet 5. oktober 2016  Jeg vil sÄ gjerne hÞre erfaringer ifra andre med tre barn, gjerne dere som jobber turnus.  Anonymous poster hash: 61468...e9d Har ogsÄ tre barn, jeg jobber turnus, han ga seg med turnus nÄr vi bare hadde to. Men alt gÄr   Anonymous poster hash: 53c9e...89f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 Det er helt vanlig Ă„ fĂ„ litt panikk nĂ„r testen plutselig er positivt, er en del av prosessen det ogsĂ„  Vi har fire barn og yngste var ikke planlagt, det gĂ„r helt fint.  Og du, det er ikke synd pĂ„ de to eldste selv om de fĂ„r sĂžsken altsĂ„. Her er ungene nĂ„ fra 7 til 15 Ă„r, og de har sĂ„ stor glede av hverandre. Det er ikke lenge siden de lurte pĂ„ om vi ikke kunne fĂ„ en baby igjen đ  Anonymous poster hash: 56a59...6df
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #11 Skrevet 5. oktober 2016 Her kom nr 3 som et sjokk, fÞdt under Äret etter mellomste. Fikk 3 pÄ 2.5 Är. Mannen jobbet skift og jeg jobber i en annen bhg som stenger likt med vÄre barns barnehage. Hverdagen er et puslespill fra dag til dag, men selv om det er hektisk og tidvis kaotisk er det likevel helt fantastisk. Av og til tungt nÄr han jobber ettermiddager/helger/netter, men alt gÄr jo. Og vi velger enkle middagslÞsninger med god samvittighet! Lykke til med valget.  Anonymous poster hash: d8c9e...7d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #12 Skrevet 5. oktober 2016 Vi hadde vanlige jobber nÄr nr tre kom men jeg hadde mulighet for Ä jobbe hjemmefra nÄr jeg Þnsket. Det var planlagt og vi valgte da nÄr permisjonen var over Ä ga au pair i fem Är for Ä fÄ en fin familie hverdag. Kan anbefale deg Ä begynne Ä sÞke tidlig hvis du er redd for at det blir for mye for dere da det ofte tar litt tid Ä fÄ det pÄ plass:-) To ekstra hender hjelper pÄ;-)  Anonymous poster hash: f277e...09b Ja, hvem vil vel si nei til litt sosial dumping under forkledningen "kulturutveksling" for Ä fÄ hverdagen til Ä gli greit?  Anonymous poster hash: 08a3e...ce1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #13 Skrevet 5. oktober 2016 Takk for svar folkens!  MÄ si jeg er sÄnn i tvil pÄ om vi skal beholde, om vi KAN beholde??  Vi er begge i full jobb i turnus og avhengig av besteforeldre for Ä fÄ hverdagen til Ä gli. FÞler vi bare pÞser pÄ med barn og lar de fÄ mer jobb. Dessuten elsker jeg jobben min, og mÄ sikkert gÄ ned i mye mindre stilling for Ä fÄ hverdagene til Ä fungere? Og jeg kan aldri jobbe ekstra igjen.... Hvordan blir det Ä vÊre alene med tre smÄ om kveldene nÄr samboer jobber? Og legge tre smÄ alene? NÄr vi fikk nummer to sÄ gikk stÞrste i bhg, og vi hadde ikke travle ettermiddager. NÄr denne babyen kommer vil vi han en pÄ skole og ei i bhg. Og hvor mye dyrere er det med tre? Jeg liker Ä ha penger til overs hver mnd, vil jeg fortsatt ha mulighet til det? Og enn om jeg mÄ jobbe julaften kveld, og ha tre smÄ barn hjemme?  HÄper noen kan svare meg, fÞler dette er komplett kaos i hodet mitt, har ikke fÄtt sovet i natt, har ikke konsentrert meg pÄ jobb i dag... Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #14 Skrevet 5. oktober 2016 Vi brukte ikke prevensjon fordi jeg hadde lungeemboli for 4 Är siden grunnet p-piller, sÄ vi har brukt sikre perioder og hoppe av i svingen. Men vi hadde jo litt lyst pÄ ogsÄ.. Men nÄ vet jeg ikke lengre :-p Bare til info om jeg skulle fÄ hÞre det med prevensjon... Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #15 Skrevet 5. oktober 2016 ... Â Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #16 Skrevet 5. oktober 2016  Takk for svar folkens!  MĂ„ si jeg er sĂ„nn i tvil pĂ„ om vi skal beholde, om vi KAN beholde??  Vi er begge i full jobb i turnus og avhengig av besteforeldre for Ă„ fĂ„ hverdagen til Ă„ gli. FĂžler vi bare pĂžser pĂ„ med barn og lar de fĂ„ mer jobb. Dessuten elsker jeg jobben min, og mĂ„ sikkert gĂ„ ned i mye mindre stilling for Ă„ fĂ„ hverdagene til Ă„ fungere? Og jeg kan aldri jobbe ekstra igjen.... Hvordan blir det Ă„ vĂŠre alene med tre smĂ„ om kveldene nĂ„r samboer jobber? Og legge tre smĂ„ alene? NĂ„r vi fikk nummer to sĂ„ gikk stĂžrste i bhg, og vi hadde ikke travle ettermiddager. NĂ„r denne babyen kommer vil vi han en pĂ„ skole og ei i bhg. Og hvor mye dyrere er det med tre? Jeg liker Ă„ ha penger til overs hver mnd, vil jeg fortsatt ha mulighet til det? Og enn om jeg mĂ„ jobbe julaften kveld, og ha tre smĂ„ barn hjemme?  HĂ„per noen kan svare meg, fĂžler dette er komplett kaos i hodet mitt, har ikke fĂ„tt sovet i natt, har ikke konsentrert meg pĂ„ jobb i dag...  Anonymous poster hash: 61468...e9d Er ikke sĂ„ mye mer annerledes med 3 enn 2, mĂ„ du jobbe julaften kveld, sĂ„ spiller det vel liten rolle om det er 2eller 3 barn hjemme? Er ikke sĂ„ mye vanskeligere Ă„ legge 3 enn 2, og hvorfor kan du aldri jobbe ekstra igjen hvis du gjĂžr det i dag med 2 barn? Litt merkelig tankegang syns jeg. Ănsker du ikke barnet sĂ„ velger du Ă„ ikke beholde. Men husk at man sjelden/aldri angrer pĂ„ et barn man har fĂ„tt, men man kan angre pĂ„ barnet man aldri fikk.  Anonymous poster hash: dd606...31a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #17 Skrevet 5. oktober 2016 Har 4 barn og jobber turnus begge. GÄr sÄ fint at. Anonymous poster hash: 1b0c3...b02
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #18 Skrevet 5. oktober 2016  Har 4 barn og jobber turnus begge. GÄr sÄ fint at.  Anonymous poster hash: 1b0c3...b02 GjÞr det? Hva gjÞr du nÄr mannen din er borte og barn skal pÄ trening, kanskje midt i leggetid? Og hvordan lÞser dere det med barnevakt? Og hva med alenetid med mamma og pappa for hvert enkelt barn?  Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #19 Skrevet 5. oktober 2016 Er ikke sĂ„ mye mer annerledes med 3 enn 2, mĂ„ du jobbe julaften kveld, sĂ„ spiller det vel liten rolle om det er 2eller 3 barn hjemme? Er ikke sĂ„ mye vanskeligere Ă„ legge 3 enn 2, og hvorfor kan du aldri jobbe ekstra igjen hvis du gjĂžr det i dag med 2 barn? Litt merkelig tankegang syns jeg. Ănsker du ikke barnet sĂ„ velger du Ă„ ikke beholde. Men husk at man sjelden/aldri angrer pĂ„ et barn man har fĂ„tt, men man kan angre pĂ„ barnet man aldri fikk.  Anonymous poster hash: dd606...31a Du har rett. Sikkert panikken som tar meg! Redd for Ă„ fĂ„ lite kvalitetstid med hvert enkelt barn, redd for Ă„ miste meg selv til Ă„ bli kun en hjemmevĂŠrende dame.. redd for lite penger, mye stress. Men kos blir det vel og đ  Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #20 Skrevet 5. oktober 2016 Det virker pÄ meg som du har fÄtt litt graviditetspanikk. Pust rolig ut og inn. Og prÞv Ä ikke tenk pÄ celleklumpen i magen pÄ noen dager.  Det kommer garantert til Ä gÄ bedre enn du tror. Det du frykter er smÄting som kommer til Ä ordne seg.  Anonymous poster hash: 2558b...e89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #21 Skrevet 5. oktober 2016 Det virker pÄ meg som du har fÄtt litt graviditetspanikk. Pust rolig ut og inn. Og prÞv Ä ikke tenk pÄ celleklumpen i magen pÄ noen dager.  Det kommer garantert til Ä gÄ bedre enn du tror. Det du frykter er smÄting som kommer til Ä ordne seg.  Anonymous poster hash: 2558b...e89 Jeg har fullstendig panikk! Trodde jeg ville dette!  Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #22 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg har fullstendig panikk! Trodde jeg ville dette!  Anonymous poster hash: 61468...e9d Jeg har det pĂ„ akkurat samme mĂ„te. Det hjelper Ă„ bare fortrenge realiteten om at jeg er gravid(selv nĂ„r jeg spyr). SĂ„ nĂ„ er jeg 14 uker pĂ„ vei og kun mannen vet om det.  I fĂžlge mannen var jeg akkurat lik med nr 1 og 2. Og det gikk jo strĂ„lende. đ  Anonymous poster hash: 2558b...e89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #23 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg har det pĂ„ akkurat samme mĂ„te. Det hjelper Ă„ bare fortrenge realiteten om at jeg er gravid(selv nĂ„r jeg spyr). SĂ„ nĂ„ er jeg 14 uker pĂ„ vei og kun mannen vet om det.  I fĂžlge mannen var jeg akkurat lik med nr 1 og 2. Og det gikk jo strĂ„lende. đ  Anonymous poster hash: 2558b...e89 Vi reiser pĂ„ hyttetur i helga med familie, vet ikke hvordan jeg skal lĂžse det nĂ„r der blir spm om vin! Har ikke sagt det til samboeren min engang!  Anonymous poster hash: 61468...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #24 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg syns du er heldig. â€ïžJeg har 3 barn, men en i himmelen. Skulle sĂ„ veldig gjerne hatt 3 barn lĂžpende i huset.  Tenk sĂ„ koselig med 3 nydelige barnđž Du vil garantert ikke angređ·  Anonymous poster hash: 88628...9f2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #25 Skrevet 5. oktober 2016 Vi reiser pÄ hyttetur i helga med familie, vet ikke hvordan jeg skal lÞse det nÄr der blir spm om vin! Har ikke sagt det til samboeren min engang!  Anonymous poster hash: 61468...e9d Bare si nei takk til vin for du er ikke helt i form.  Anonymous poster hash: dd606...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ