Gå til innhold

Er Anders for belastet navn å bruke fremdeles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anders er slektsnavn med oss, men det sitter litt langt inne å bruke det kjenner jeg etter 22. juli.. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 50f4a...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange som heter Anders så jeg forbinder ikke det navnet med 22 juli. Bare med flere hyggelig gutter og menn.

Anonymous poster hash: 01e64...d64

Skrevet

Nei, synes ikke det.

Fint navn. Forbinder han mer med etternavn

Anonymous poster hash: 138ba...497

Skrevet

Jeg tror svært svært få noen gang har temkt at det er belastet navn. Det er for vanlig til det.

Jeg hadde aldri tenkt over det. Tenker på terroristen med etternavn.

Ville unngått det om etternavnet liknet da selvfølgelig..

Anonymous poster hash: 5815d...2dd

Skrevet

Nei. Det her det heller aldri vært.

Anonymous poster hash: 28bf6...baf

Skrevet

Null problem. Det er ikke helt på høyde med Vidkun og Adolf, Saddam og Dracula altså.

Anonymous poster hash: 04231...5bf

Skrevet

Nei det er det ikke, er nok for vanlig til det.

Nydelig navn forresten, håper folk fortsetter å bruke det!

Anonymous poster hash: 0b827...0d0

Skrevet

Kjenner mange i alke aldre som heter Anders og har ingen negative assosiasjoner til navnet.

Kunne ikke brukt det selv, men det er fordi jeg syns det er ganske kjedelig..

Anonymous poster hash: 9561b...a19

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Anonymous poster hash: b650a...ab8

Skrevet

Synes egentlig kun de to etternavnene BB sammen er belastet.

Anonymous poster hash: dad51...8d2

Skrevet

Nei, så lenge ungen ikke får navnet Anders BB så.

Anonymous poster hash: f1aa0...0a8

Skrevet

Anders har da aldri vært et belastet navn.

Anonymous poster hash: 6997e...c2a

Skrevet

Er nok heller etternavnet til den Anders du sikter til som er belastet :) Tenker ikke på ham når jeg hører fornavnet.

Skrevet

Jeg synes ikke det. Det er et tradisjonsrikt navn, og jeg synes man kan bruke det fortsatt. Som noen over skriver, forbinder jeg "ABB" med terroristen, ikke fornavnet alene.

Anonymous poster hash: 30a94...80f
Skrevet

Før jeg gikk inn å leste hele teksten så måtte jeg tenke noen sekunder hvem Anders du mente, hehe.. har aldri forbundet han med det navnet, kun hele navnet eller bare etternavnet :)

Men Anders er et navn som blir 2 ulike navn utfra hvor man bor i landet da :) høres helt ulikt ut på øst og Vestlandet. Men er jo egentlig ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 38fa6...6ce

Skrevet

Før jeg gikk inn å leste hele teksten så måtte jeg tenke noen sekunder hvem Anders du mente, hehe.. har aldri forbundet han med det navnet, kun hele navnet eller bare etternavnet :)

Men Anders er et navn som blir 2 ulike navn utfra hvor man bor i landet da :) høres helt ulikt ut på øst og Vestlandet. Men er jo egentlig ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 38fa6...6ce

Det er sant. På Østlandet sier vi Annesj :D på Vestlandet er det Anddd-errs (altså at man uttaler d-en og r-en)

Anonymous poster hash: 7162e...754

Skrevet

Det er sant. På Østlandet sier vi Annesj :D på Vestlandet er det Anddd-errs (altså at man uttaler d-en og r-en)

I Stavanger sier vi anddårrs.

Er vel flere plasser på vestlandet at den e-en blir å.

Skrevet

Har aldri vært belastet. Det var bare noe de mindre begavete på Dib innbilte seg en kort stund, til gullfiskhjernen deres fant noe annet å henge seg opp i.

Skrevet

Aldri vært belastet spør du meg. Jeg forbinder den mannen med etternavnet (BB)....ikke fornavnet. Anders er et nydelig navn.

Skrevet

Enig. Aldri vært belastet. Eldste her var skkurat fylt syv da terroren fant sted. Han lurte på hvordan i all verden en mann med et så fint og normalt navn kunne være så ond.

Anonymous poster hash: 76ef9...b46

Skrevet

Har aldri vært belastet. Det var bare noe de mindre begavete på Dib innbilte seg en kort stund, til gullfiskhjernen deres fant noe annet å henge seg opp i.

Det er ikke riktig at det aldri har vært belastet, navnstatistikk viser at mange kviet seg for å bruke navnet en tid etter 22.juli. Men det er det jo lett for gullfiskhjernene her inne å glemme 😉 Per i dag vil jeg tro at denne effekten er helt borte, jeg hadde i alle fall ikke hatt noen betenkeligheter med å gi dette navnet til barnet mitt i dag.

http://www.aftenposten.no/kultur/Navnet-Anders-stuper-166777b.html

Anonymous poster hash: d3417...35c

Skrevet

I Stavanger sier vi anddårrs.

Er vel flere plasser på vestlandet at den e-en blir å.

Ja, i de dialektene der man har skarre-r blir gjerne e-en til å. Der de har rulle-r gjør den ikke det

Skrevet

Litt kanskje....?

Anonymous poster hash: 4141c...703

Skrevet

Jeg syntes det er ett fint navn.

Det er etternavnet som er belastende

Anonymous poster hash: 252ce...508

Skrevet

Det er ikke riktig at det aldri har vært belastet, navnstatistikk viser at mange kviet seg for å bruke navnet en tid etter 22.juli. Men det er det jo lett for gullfiskhjernene her inne å glemme 😉 Per i dag vil jeg tro at denne effekten er helt borte, jeg hadde i alle fall ikke hatt noen betenkeligheter med å gi dette navnet til barnet mitt i dag.

http://www.aftenposten.no/kultur/Navnet-Anders-stuper-166777b.html

Anonymous poster hash: d3417...35c

Statistikk fra ett halvår - en tid der rettssaken og sjokk og sorg var dominerende - er ikkenok til å kalle et navn belastet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...