Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Pratet med min far, de er forsatt gift. Hun satt og gråt for hun sjelden ser barnebarna. Når vi er der bare klager hun. Hun ringer meg aldri sier hun ikke vil forstyrre? Liker ikke min nye kjæreste, hjelper ikke at hun ser at jeg aldri har hatt det så godt. Er så lei at hun ikke kan se andres glede. Barna leker når vi er der, men hun orker ikke bråk. Spør aldri hvordan det går med meg. Har en ganske så gal eks men hun gråt da jeg etter mange år klarte å gå fra han. Hvordan få hennes øyne opp? Eller er det umulig? Anonymous poster hash: 2eee1...ce7
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Hun høres ut som min mormor som er deprimert. Hjelper det å si til henne hvordan det er? At dere ikke kommer så ofte fordi hun sier alltid at barna bråker så mye, og at du gikk fra eksen din fordi han var gal. Du kan jo også spørre konkret hva det er som gjør at hun ikke liker den nye mannen din? Anonymous poster hash: ec6aa...bf8
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg er enig med nr. to. Hvis du greier det, snakk med henne en gang du og hun kan snakke uten forstyrrelser eller risiko for å bli avbrutt. Fortell henne at du blir lei deg, at når hun aldri spør hvordan du har det, aldri tar kontakt med deg, så får du følelse av at hun ikke bryr seg. Fortell henne også at det sårer deg når hun gråt over mannen som behandlet deg stygt, men ikke vil ha noe med mannen som nå gjør deg lykkelig. Og så ville jeg spurt henne hvordan hun mener dere bør møtes - fordi du får inntrykk av at hun ikke egentlig vil ha dere der når dere er på besøk og barna leker og hun bare klager over bråk. Fortell henne at når hun bare klager når dere er på besøk så gir hun deg inntrykk av at hun egentlig ikke ønsker dere der. Og så spør du henne hvorfor det er slik og hva dere alle sammen kan gjøre for å få det bedre. Men det kan høres ut som om moren din sliter psykisk? Det ene er at det virker som om hun kanskje har dårlig selvbilde/-tillit siden hun ikke vil være til bry. På den andre siden er det litt hjelpesløs offerrolle når hun gråter til din far som så må ta det opp med deg, istedenfor at hun tar det opp med deg direkte. Og samtidig så virker det som om hun sliter siden hun ikke takler å ha besøk av barna dine uten å klage på bråk (jeg forutsetter da at ungene dine er noenlunde veloppdragne og ikke bråker urimelig mye). Anonymous poster hash: f2d04...5b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå